na środku trawnika

1. Data: 2006-11-24 12:23:11

Temat: na środku trawnika
Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc :)
ja tez uważam, że jestescie ( jesteśmy :))) najsympatyczniejsza grupa na
świecie .
Mało piszę, a przewaznie pytam, bo niewiele jeszcze umiem i wiem.

No bo np...co byscie posadzili na srodku lub brzegu trawnika, tak żeby pod
tym rozstawić stolik, szezlongi ;) i miało ładną koronę nie za wielką ale
dość rozłożystą.Drzewo jakies. Nie może to cus byc zbyt wysokie bo zasloni
piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.
Problem. Jest takie cos na swiecie???

Pozdrawiam serdecznie :)
basia

2. Data: 2006-11-24 12:42:43

Temat: Re: na środku trawnika
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ek6obr$gq3$1@nemesis.news.tpi.pl basia
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zbyt wysokie bo zasloni piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i
> mieć owoce, ale niekoniecznie. Problem. Jest takie cos na swiecie???

Hejka. Na naszej działeczce za drzewo parasolowe robi 20-letnia jabłoń
odmiany "Close" Na trawniczku pod nią mieszczą się trzy fotele i stolik oraz
mały grill. :-)
Pozdrawiam cieniście Ja...cki

3. Data: 2006-11-24 12:48:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.

Oczywiście, że jest! Winorośl. Przyjemne, ładne z pożytecznym :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

4. Data: 2006-11-24 12:55:20

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko :))))
ale skad ja wezme 20-letnie drzewo ::)))
Nie ma czegoś co szybko rosnie i tworzy parasol od małego ?
basia

5. Data: 2006-11-24 13:11:46

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a):
> [...]
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.

Może Catalpa bignonioides lub Rhus typhina.
--
Pozdrawiam, Artur.

6. Data: 2006-11-24 13:38:41

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Nov 2006 13:55:20 +0100, basia <m...@p...onet.pl> wrote:

> Dirko :))))
> ale skad ja wezme 20-letnie drzewo ::)))
> Nie ma czego? co szybko rosnie i tworzy parasol od ma?ego ?

od malego? :D - lepiej, zeby chociaz od glowy wzwyz... ;)

MSPANC

opera for MAC OSX

7. Data: 2006-11-24 14:23:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"basia" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

Witaj!

W moim rodzinnym domu mieliśmy jaboń, miała koronę co najmniej 6m średnicy.
Mieliśmy tam prosty stół na wkopanych w ziemię kołkach i ławeczki tak samo
postawione - jedynym uprzykrzeniem były pszczoły i osy, trochę muchy... Tam
jadalismy w pogodne dnie obiady.
To były szczęśliwe czasy mojego dzieciństwa...
Nie była na podkładce, rosła latami, gdy dorosłem wykopałem ją, już nie
nadawała się do niczego, po za wędzeniem... Kiełbasa była wspaniała...
Podobnie mieliśmy dwie wiśnie, z drugiej strony domu - były wyższe niż
dwupiętrowy dom. Zbiory wiśni to był nawał pracy. Z dwu lub trzylitrową
bańką na mleko zapiętą paskiem od spodni wspinałem się na cienkie gałązki,
dziadek zbierał do wiadra z niższych konarów i z drabiny.
Drylowanie. Jako dzieciak nie migałem się...
Soki, kompoty i konfitury.
Praca, a zimą niebo w gębie...

"Za tym słońcem tam,
Dom rodzinny mam.
Ja wiem, że juz wkrótce
Wejdę w dom, cudny dom
Mój dom!"

8. Data: 2006-11-24 14:27:32

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> [...]
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.

Judaszowiec kanadyjski. Tylko, że podobno w Polsce potrafi wymarznąć,
prawdę mówiąc zupełnie nie rozumiem dlaczego.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2006-11-24 14:36:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.

A musi być drzewo? Pergola i pnącza - róże, wiciokrzewy. Na pewno będzie
szybsze od drzewa:)
Do góralskiej chaty to w ogóle najlepiej pasują smreki;)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2006-11-24 14:45:14

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> Dirko :))))
> ale skad ja wezme 20-letnie drzewo ::)))
> Nie ma czegoś co szybko rosnie i tworzy parasol od małego ?
> basia

Sumak octowiec - ale żeby uzyskać żadany pokrój trzeba go formować.
Rośnie jak burza - problemem mogą być odrosty korzeniowe, ale kosiarka sobie
z nimi radzi ;-)
Albo magnolia, ale tu trzeba dłużej poczekać i wybrać odpowiednia odmianę np
Alexandrina (max 5 metrów).

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

Jemioła na drzewie ( czy to początek końca?
Prosba do Michała M i innych
Nasiona lilii
Wszystkim Januszom
kupie TZ-4K-14 lub TV 521