na temat białej kiełbasy

1. Data: 2006-04-15 17:40:25

Temat: na temat białej kiełbasy
Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam banalne pytanie, ale co tam, kto pyta nie błądzi :)
Ile czasu gotujecie białą kiełbasę ??

pozdrawiam i życzę Miłych i udanych Świąt

Magda

2. Data: 2006-04-15 17:47:09

Temat: Re: na temat białej kiełbasy
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> wrote in message
> Mam banalne pytanie, ale co tam, kto pyta nie błądzi :)
> Ile czasu gotujecie białą kiełbasę ??

He..he,tak, żeby nie była surowa, podobnie makaron al dente (niektóre
myślom, że jak nie dogotujom to on jest al dente i podają surowiznę)...

3. Data: 2006-04-15 17:48:44

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Apr 2006 19:40:25 +0200, Waćpanna lub waćpan _Madzik_, w
wiadomości <news:e1rb6b$p5g$1@news.wp.pl> zawarł, co następuje:

> Mam banalne pytanie, ale co tam, kto pyta nie błądzi :)
> Ile czasu gotujecie białą kiełbasę ??

Masz na myśli białą surową, ile się parzy?
Ja ok. 20 minut na bardzo wolnym ogniu, żeby ciągnęła jak rosół.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2006-04-15 17:52:01

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości >>
Mam banalne pytanie, ale co tam, kto pyta nie błądzi :)

> Masz na myśli białą surową, ile się parzy?
> Ja ok. 20 minut na bardzo wolnym ogniu, żeby ciągnęła jak rosół.

bardzo dziekuję :)) o to chodziło dokładnie

Magda

5. Data: 2006-04-15 18:20:12

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> Mam banalne pytanie, ale co tam, kto pyta nie błądzi :)
> Ile czasu gotujecie białą kiełbasę ??

10 min w garze + 10 w nagrzanym piekarniku = pycha ;)
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

6. Data: 2006-04-15 18:38:52

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> Mam banalne pytanie, ale co tam, kto pyta nie błądzi :)
> Ile czasu gotujecie białą kiełbasę ??

Wkladm ponakluwana kielbase do wrzacej, osolonej i z duuuuza iloscia
majeranku wody. Gdy zacznie sie gotowac zmniejszam gaz tak, aby lekko
pyrkala przez 20min. pod pokrywka lekko uchylona.
Biala kielbasa tylko domowej roboty :)))
Wywar z kielbasy mozna wykorzystac do jakiejs zypy (mozna zamrozic), ktora
lubi majeranek (np.bialy barszcz, grochowka, fasolowka).

Iwona
// Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna // Schutzbach
http://www.pajacyk.pl/index.php3

7. Data: 2006-04-15 18:39:08

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości
> Nie wolno jej zagotowac, tzn surowej. Jak sama nazwa wskazuje "biala
> parzona"

Bardzo nie wolno ?? Bo mi sie troche w jednym momencie zakotłowała lekko ale
przez prawie cały czas ledwie sie ruszała w garze, 20 minut przetrzymałam,
ale jedna pękła troszkę, nic to .... :) wrzuciłam na patelnię do pieczarek
poduszonych i podsmazonych z cebulką jutro tylko odgrzeje i bedzie to co mój
TŻ lubi bardzo

Magda

8. Data: 2006-04-15 18:41:34

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Magda
Nie wolno jej zagotowac, tzn surowej. Jak sama nazwa wskazuje "biala
Pozdr
maf

9. Data: 2006-04-15 18:43:09

Od: "plitkin" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja dzisiaj sam zrobilem biala kielbase (nie ugotowalem, tylko zrobilem).
JUtro bedzie wyzerka! :-)

Dawno nie bylem na tej grupie! :-)

10. Data: 2006-04-16 16:23:14

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poduszonych i podsmazonych z cebulką jutro tylko odgrzeje i bedzie to co

Nie odgadnalem jeszcze tego skrotu TZ, ale cokolwiek to znaczy , to mu
zazdroszcze.
Jezeli chodzi o biala kielbase, szynke itp. to gotowanie/parzenie to sie
nazywa tradycja. Szynki np nie wolno bylo zagotowac, a z gara wyciagac
dopiero po wystygnieciu. Moj ojciec tak robil, moj dziadek i ja tak tez
robie.
Pozdrawiam
MarekF

wysuszony schab
prosba o pomoc : podudzia z indyka.
Chleb żytni na zakwasie
Co zrobić z zacierem ???
schab nadziewany polędwiczką- jaka temperatura??