naczynia żaroodporne

1. Data: 2005-03-09 20:49:19

Temat: naczynia żaroodporne
Od: "Anna Daszkiewicz" <kubus991@[wytnij to]gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie moze głupie dla niektórych:)
Czy naczynia żaroodporne można bezpośrednio kłaść na gaz (w sensie ogien)?
i jeszcze jedno jakiej firmy są najlepsze takie naczynia??
--
Pozdrawiam Ania
K...@i...pl

1. Data: 2005-03-09 21:21:15

Temat: Re: naczynia żaroodporne
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Daszkiewicz" <kubus991@[wytnij to]gazeta.pl>
> mam pytanie moze głupie dla niektórych:)
> Czy naczynia żaroodporne można bezpośrednio kłaść na gaz (w sensie
ogien)?

Należy stopniowo podgrzewać, postawienie zimnego na dużym ogniu może się
źle skończyć i odwrotnie gwałtowne schłodzenie rozgrzanego również.
Uwaga: szkło rozpada sie na drobne bardzo ostre kawałki i nawet się
rozpryskuje mocno kalecząc.

> i jeszcze jedno jakiej firmy są najlepsze takie naczynia??

Dobrej ;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-10 05:54:54

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> źle skończyć i odwrotnie gwałtowne schłodzenie rozgrzanego również.
> Uwaga: szkło rozpada sie na drobne bardzo ostre kawałki i nawet się

i koniecznie należy pamiętać, aby do gotującej się potrawy nie dolewać
zimnego płynu, koleżanka przetestowała :)

1. Data: 2005-03-10 07:26:47

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rene" <r...@w...pl>

> i koniecznie należy pamiętać, aby do gotującej się potrawy nie dolewać
> zimnego płynu, koleżanka przetestowała :)

Uprasza się o czytanie tego co napisał przedpiśca.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-10 08:03:58

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał(a):

> Należy stopniowo podgrzewać, postawienie zimnego na dużym ogniu może się
> źle skończyć

Ja ostatnio po 20 minutach "pyrkotania" żąroodpornej brytfanny na
wolniutkim gazie usłyszałem chrakterystyczne "puk"...

Brytfanna miała 3 tygodnie...

Poza tym z obserwacji zauważyłem, że im starsze i bardzie poobcierane
(zwłaszcza na dnie) naczynia, tym większą tendencję do pękania mają. Pewnie
dlatego, że struktura szkła już nie jest taka jednolita...

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

1. Data: 2005-03-10 08:24:54

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):

> [...]
> źle skończyć i odwrotnie gwałtowne schłodzenie rozgrzanego również.
> Uwaga: szkło rozpada sie na drobne bardzo ostre kawałki i nawet się

Z tego co wiem, naczyń ze szkła żaroodpornego *nie wolno* stawiać na
otwartym ogniu, ponieważ wskutek tego szkło będzie się nierównomiernie
ogrzewać i poprostu pęknie. Naczynia żaroodporne służy do podgrzewania
dań w piekarniku lub mikrofalówce.
--
Ania

1. Data: 2005-03-10 09:45:32

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> otwartym ogniu, ponieważ wskutek tego szkło będzie się nierównomiernie
> ogrzewać i poprostu pęknie. Naczynia żaroodporne służy do podgrzewania

To prawda co piszesz, Artur i ja tez to potwierdzamy.
Naczynia żaroodporne służy do stopniowego podgrzewania dań w piekarniku
lub mikrofalówce a nie na gazie. Nawet małym bo pękać potrafi [jeśli
stare].

--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-10 11:49:01

Od: "Anna Daszkiewicz" <kubus991@[wytnij to]gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I to by sie zgadzało bo moja kuzynka załatwiła tak 2 takie garnki poprostu
odpadło dno, a na dodatek podczs jednego gotowania odrazu 2 sie "zepsuły"
stąd było moje pytanie, bo nie wiedziałyśmy czy to wina garnków czy kucharek
:))

dziekuje bardzo za odpowiedzi :)

ciasteczka niebiańskie Magdaleny Bassett
Co sie dzieje ze smalcem?
Czy drobiową wątróbkę można zamrozić???
pierogi z miesem
Kapuśniak z kaszą - pytanie