narkoza i leczenie zabkow u dwulatka

21. Data: 2005-01-27 07:36:36

Temat: Re: narkoza i leczenie zabkow u dwulatka
Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

UlaD wrote:
> Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze - jest choroba zebów, ktora powoduje bardzo szybkie
> psucie sie zębów, wycieranie sie ich. Nie pamietam jak sie ta choroba
> nazywa, ale powstaje juz w lonie matki i potem niewiele juz mozna
> zrobic.

rzuc jakas literatura, bo to jakis kosmos.

> po drugie - wlasnei nieleczone zeby wygladaja ok - jesli np. dziura
> jest w jedynce, od zewnatrz, to wlasciwie malo ja widac - bezowe
> przebarwienie na zebie. Tych jedynek dentysci nie bardzo chca
> wypelniac, tylko maluje sie je substancja, która ma powstrzymac
> rozwoj próchnicy, a która barwi zmiane wlasnie na czarno. I dziecko z
> prawie bialych zabków nagle ma czarne i wszyscy uwazaja, ze rodzice
> nei dbaja o zeby.

no pewnie ze nie dbaja. mam troche dzieci po opieka, w roznym wieku - tez z
reguly na poczatku leci impregnacja azotanem srebra. a dlaczego? nie
traktuje tego jako leczenia tylko jako 'przyzwyczajanie' do miejsca i do
mojej osoby. potem takie dobrze 'ulozone' dziecko siada bez problemu na
fotel, moge go znieczulac miejscowo i obydwoje sie cieszymy z takiej wizyty.
dziecko ktore przychodzi z kwitnaca prochnica i najczesciej z bólem pierwszy
raz na fotel to nie jest dobry pacjent. a taka sytuacja to juz niestety wina
rodzicow. sam tez jestem rodzicem, zeby kontroluje srednio raz na 2-3 dni.
kazdy moze to zrobic. naprawde. w przypadku jakiegokolwiek niepokojacego
objawu kazdy zdazy (nawet z ubezpieczenia) zarejestrowac sie do dentysty i
pojsc na wizyte kontrolna. wierz mi. niesprawdzanie zebow malego dziecka,
nie dbanie o nie przez rok, dwa a potem nagle - 'OPSSS... nie mył to mu sie
zepsuly' - to żenada i duza nieodpowiedzialnosc.

a wracajac do wlasciwego tematu posta: tak, mozna stosowac znieczulenie
ogolne u malych dzieci. trzeba tylko postarac sie o naprawde
wykwalifikowanego anestezjologa i najlepiej (niekoniecznie, ale najlepiej)
miec w poblizu OIOM - czyli po naszemu 'intensywna terapie' - trzeba
sprawdzic przychodnie przyszpitalne, popytac, pochodzic.

pozdrawiam

Adam

22. Data: 2005-01-27 09:14:41

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> rzuc jakas literatura, bo to jakis kosmos.

Tyle co znalazlam
356&v=2&s=0
http://www.borgis.pl/czytelnia/nowa_st/2000/04/04.ph
http://pomoz-bajce.0-700.pl/pliki/choroba.html

Oczywiscie mozna jakos powstrzymywac chorobe, ale przy ogromnym nakladzie
zaangarzowania rodzicow zeby i tak beda w kiepskim stanie.

> [...]
wizyty.
> dziecko ktore przychodzi z kwitnaca prochnica i najczesciej z bólem

Rodzice zwykle chca jak najlepiej dla swoich dzieci. Mój najstarszy syn mial
wlasnie ubytek w jedynce, przy samym dziasle i kilku lekarzy - panstwowych i
prywatnych nie chcialo mu tego zaplombowac. Ty plombujesz mleczne jedynki?
Zostalo to pomalowane azotanem srebra (dzieki za nazwe :) i tyle, w koncu
zab wylecial sam (ale dziura i tak sie nie powiekszala ;)
Do tego on faktycznie reagowal histerycznie, dopiero jak dorosł troche (6, 7
lat), bylo lepiej, po raz pierwszy byl u dentysty jak mial 1,5 roku i nie
bylo mowy o jakiejkolwiek wspólpracy.

Pozdrawima - Ula

23. Data: 2005-01-27 09:18:57

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wypisal przyczyny, ktore akurat z prochnica maja
> niewiele wspolnego,

Leki :antybiotyki i wziewy nie wplywaja na powstawanie prochnicy?

Magda

24. Data: 2005-01-27 09:20:42

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> a wracajac do meritum - nie traktuj swojego postu jako publikacji naukowej
> ;)

:)
Z tymi publikacjami to rozne bywa.Czasami mozna w necie znalezc wypowiedz
niby to jakiegos wielce uczonego a pisze takie glupoty ze zal czytac.

Magda

25. Data: 2005-01-27 09:21:56

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

26. Data: 2005-01-27 10:27:01

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 26 Jan 2005 21:06:39 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Adam, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> wykluczajac JEDEN z tych czynnikow nie ma próchnicy.
> nie mozna swoich bledow i niedopatrzenia zwalac na leki i okolicznosci
> przyrody.

Ale NIGDY ich wszystkich nie wykluczysz.
Nie pozbedziesz sie bakterii - chyba ze wynajda na to jakis sposob. Nie
pozbedziesz sie pozywki dla nich i nie pozbedziesz sie czasu (bo raczej
mycie zebow non stop przez cala dobe nie wchodzi w gre?).

Przy slabym uzebieniu (bo chyba nie bedziemy sie klucic o to ze jednak
niektorzy na prochnice sa mniej a inni bardziej podatni? z roznych powodow)
- mimo dbania o zeby prochnica moze sie pojawic.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

27. Data: 2005-01-27 14:26:04

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mrówka" <m...@b...pl> wrote in message news:ctac7c$b2o$1@news.onet.pl...
> Leki :antybiotyki

nie.

i wziewy nie wplywaja na powstawanie prochnicy?

zalezy ktore.

iwon(k)a

28. Data: 2005-01-27 15:42:49

Od: "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kazdy moze tak napisac. i dopoki nie poda jakiej literatury na ten temat to
> bedzie tylko pisanie - no wiesz, litera obok literki...
>
> Adam

szkiełko i oko Adasiu lubisz ? I wierzysz w literaturę przedmiotu ?
I jeszcze jakiś wzór matematyczny na podkreślenie wiarygodności ?
A pamiętasz taki film Kieślowskiego jak tatuś - naukowiec obliczał na
komputerze wytrzymałość lodu na którym jego synek ma pojeździć na łyżwach...
?
Ten tatuś też wierzył...naukowcom.

29. Data: 2005-01-27 15:44:12

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie.
>

> i wziewy nie wplywaja na powstawanie prochnicy?
>
> zalezy ktore.

Bardzo interesujace bo nasza dentystka uwaza ze tak.

Magda

30. Data: 2005-01-27 15:45:13

Od: "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wypisal przyczyny, ktore akurat z prochnica maja
> niewiele wspolnego,

no to czekamy na opis przyczyn próchnicy wedle iwonKi
sory wedle literatury którą przeczytała iwonKa

nadczynność tarczycy
migrena
Zatkane ucho - POMOCY
nazwa choroby