'nie kocham swojego dziecka'

191. Data: 2014-12-29 18:28:21

Temat: Re: 'nie kocham swojego dziecka'
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-29 o 18:10, krys pisze:

> Albo nie zostawiają i nie odchodzą, a i tak mają te dzieci w głębokim
> poważaniu. Ale ta to raczej nie mają dylematów "nie kocham własnego dziecka"

No właśnie, no właśnie! Od początku właściwie tyle tylko usiłuję
powiedzieć. :)

> Odnoszę się do komentarza pod artykułem, którego nie mam podstaw
> kwestionować. Bo wychodzę z założenia, że jak ktoś coś mówi o własnych
> uczuciach/odczuciach, to wie, co mówi.

Z tym że ten człowiek (jeśli tego samego mamy tu na myśli) pisał o
uczuciach matki nie swoich. Że go nie kochała. Od początku ciekawa
jestem, skąd taki wniosek wysnuł. No ale tego się nie dowiem.

> Cienka, jak zwykle. I nie jest nieprzekraczalna, bo nigdzie nie jest
> powiedziane,, ze matka NIGDY nie pokocha tego dziecka.

Dokładnie! Może właśnie tego typu rozmowa o jej uczuciach (bynajmniej
nie ich kwestionowanie, jak mówisz) jej w tym pomoże. Poza tym miłość to
uczucie dynamiczne (w moim pojęciu) - zmienia się ciągle i przybiera
różne odcienie.

Ewa

192. Data: 2014-12-29 18:41:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2014 17:04:47 +0100, Qrczak napisał(a):

> A ty kochasz wszystkich?

Od "kochających wszystkich" to trzeba uciekac i to jak najdalej. Za kogóż
Ty masz Chirona?

193. Data: 2014-12-29 18:42:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2014 18:01:01 +0100, krys napisał(a):

> I tu się z tobą nie zgodzę.
> Stara prawda mówi, że niemożliwe to jest tylko parasol w d... rozwinąć. A
> ludzka psychika jest na tyle skomplikowana, że nigdy nie mów "nigdy".

> Skoro masz informację ze źródła* - dlaczego nie chcesz jej przyjąć do
> wiadomości, tylko racjonalizujesz?
>
> * tak, wiem, że źródło z artykułu jest wątpliwe. Ale w takim razie cała
> dyskusja jest OKDR

> Ano właśnie. Nie zawsze to matka jest tą najważniejszą osobą w życiu
> dziecka.

I to niby ma być normą?

194. Data: 2014-12-29 18:58:31

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Z tym że ten człowiek (jeśli tego samego mamy tu na myśli) pisał o
> uczuciach matki nie swoich. Że go nie kochała. Od początku ciekawa
> jestem, skąd taki wniosek wysnuł. No ale tego się nie dowiem.

Zakładam, że miał ku temu powody. Może rozmawiał z matką w ramach jakiegoś
"prania brudów". Może zawsze odczuwał te braki. Trzeba by z nim
porozmawiać, bo nie wydaje mi się, zeby coś takiego wyssał z palca. A może
po prostu matka nie umiała OKAZAĆ miłości?

> Dokładnie! Może właśnie tego typu rozmowa o jej uczuciach (bynajmniej
> nie ich kwestionowanie, jak mówisz) jej w tym pomoże.

Takie rzeczy to raczej na terapii.

> Poza tym miłość to
> uczucie dynamiczne (w moim pojęciu) - zmienia się ciągle i przybiera
> różne odcienie.

A któżby śmiał to kwestionować?!

195. Data: 2014-12-29 18:59:46

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> I to niby ma być normą?

Twoje wnioski mnie powalają.

196. Data: 2014-12-29 19:11:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2014 18:59:46 +0100, krys napisał(a):

> Twoje wnioski mnie powalają.

Mnie Twoje normy...

197. Data: 2014-12-29 19:19:24

Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Mnie Twoje normy...

Nie moje normy, tylko Twoje wyobrażenie o "moich normach",
a z Twoim wyobrażeniem nie mam zamiaru dyskutować.

198. Data: 2014-12-29 19:56:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2014 19:19:24 +0100, krys napisał(a):

> Nie moje normy, tylko Twoje wyobrażenie o "moich normach",
> a z Twoim wyobrażeniem nie mam zamiaru dyskutować.

Ani ja z Twoim o moich.

199. Data: 2014-12-29 20:16:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-29 o 18:58, krys pisze:

> [...]
> porozmawiać, bo nie wydaje mi się, zeby coś takiego wyssał z palca. A może
> po prostu matka nie umiała OKAZAĆ miłości?

Osobiście obstawiałabym to ostatnie, skoro ogólnie uznał ją za
"wyśmienitego rodzica."

> Takie rzeczy to raczej na terapii.

No ale to tutaj rozmawiamy, także o uczuciach, więc odniosłam się do
Twojego "kwestionowania czyichś uczuć".
Nie twierdzę, że ma się TUTAJ kogoś terapeutyzować, ale że może być taka
konieczność (albo potrzeba choćby zwykłej rozmowy) np. w przypadku
kobiet z artykułów.

Niechby śmiał, to by miał! ;)

Ewa

200. Data: 2014-12-29 22:46:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-12-29 18:41, obywatel XL uprzejmie donosi:

Już się wytłumaczył.

Znowu nas ograbili
Katolickie mordy częć 2
Katolickie mordy część 1