nietypowe malowanie ścian - jak i czym?

1. Data: 2008-03-20 17:40:54

Temat: nietypowe malowanie ścian - jak i czym?
Od: "|<onrad" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam

Mam zamiar na cala sciane jednego z pokoi walnąć sceny komiksowe w stylu
prac Roya Lichtensteina (kto jest z bstoku moze znac go z reprintow
wiszacych w klubie kontakt, kto nie wie o czym mowie, niech spojrzy
http://psyc.queensu.ca/~psyc382/lichwham.jpg )

Podejrzewam ze zwykle farby do scian odpadaja z dwoch powodow: nie ma
sensu dla jakiegos detalu kupowac puszke farby starczaca na ~10m sciany
i ciezko bedzie znalezc odpowiedni kolor.

Czym i jak zatem to namalować? Do glowy przychodza mi nastepujace pomysly:

- farba w spray'u - relatywnie tania ale nigdy nie malowalem techniką
graffiti wiec sie boje o efekt
- kupowanie niewielkich ilosci farby w sklepach gdzie maja mieszalniki i
moga zrobic dowolny kolor. ale widze sam ze choc mieszalnik jest to gosc
rusza sie do jego obslugi dopiero przy duzym zamowieniu na dany kolor i
to z wielką łaską (kiedys kupilem kilkadziesiat metrow farby z takiego
mieszalnika, jak farba sie mieszala nastepny gosc tez chcial tak kupic
farbe to sprzedawcaa go bezczelnie oklamal ze mieszalnik musi odczekac 5
godzin przed nastepnym uzyciem :) )

Inne rodzaje farb, ktore beda sie trzymac na już zagruntowanej na bialo
scianie? Gdzie kupic?

--
body {
name: '|<onrad Karpieszu>|';

2. Data: 2008-03-20 18:51:55

Temat: Re: nietypowe malowanie ścian - jak i czym?
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "|<onrad" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> dla jakiegos detalu kupowac puszke farby starczaca na ~10m sciany i ciezko

Dulux robi testery farb w małych puszeczkach. Paleta barw odpowiada palecie tych
"normalnych" puszek. Mozesz kombinować dodając barwniki.

Qra

3. Data: 2008-03-20 19:25:44

Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

|<onrad pisze:
> - farba w spray'u - relatywnie tania ale nigdy nie malowalem techniką
> graffiti wiec sie boje o efekt

Najlepiej wynająć jakiegoś graficiarza.

4. Data: 2008-03-20 20:11:07

Od: "|<onrad" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kamikazee pisze:

> Najlepiej wynająć jakiegoś graficiarza.

sorry, nie ta natura wlasciciela mieszkania :) Wszystko robie sam, od
malowania scian, prze ukladanie podlogi po klecenie prostych mebli :)

5. Data: 2008-03-20 20:26:24

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze by nie malowanie a powiekszanie ruzne techniki nakladania
grafiki na sciany? np taka tapeta albo odbijanie?

6. Data: 2008-03-20 22:18:29

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam ze zwykle farby do scian odpadaja z dwoch powodow: nie ma
> sensu dla jakiegos detalu kupowac puszke farby starczaca na ~10m sciany i
> [...]

Dawno, dawno temu, jak byłam w liceum, a potem na studiach malowałam sceny
na ścianach plakatówkami. Kolor trzymał się wiele lat :-D i efekt był
naprawdę świetny. Przy okazji pozdrawiam bywalców AWF-owskiej "Mety" -
ściana z szubienicą to moja robota :-D.

D.

7. Data: 2008-03-20 22:25:35

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 20, 6:40 pm, "|<onrad" <b...@g...com> wrote:
> Inne rodzaje farb, ktore beda sie trzymac na już zagruntowanej na bialo
> scianie? Gdzie kupic?

Kup białą farbę i barwniki a nastepnie mieszaj sobie po ile
potrzebujesz.

--
ZZ@private

8. Data: 2008-03-21 00:37:08

Od: "|<onrad" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** pisze:
> Dawno, dawno temu, jak byłam w liceum, a potem na studiach malowałam sceny
> na ścianach plakatówkami. Kolor trzymał się wiele lat :-D

a taka sciana nie brudzi opierajacego sie o nią?

9. Data: 2008-03-21 00:38:48

Od: "|<onrad" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> Kup białą farbę i barwniki a nastepnie mieszaj sobie po ile
> potrzebujesz.

mowisz o takim zwyklym pigmencie w malych buteleczkach, dostepnym w
sklepach z farbami do scian? to jest mysl

10. Data: 2008-03-21 18:44:13

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a taka sciana nie brudzi opierajacego sie o nią?

W momencie krótkiego oparcia się - nie stwierdzono zabrudzeń. Choć gdyby
ktoś często "ocierał się
" o ścianę podejrzewam, że kolor by się starł.

D.

parkiet 16 mm ? co sądzicie?
bosh WLX 20460 Kraj produkcji
"Piszczący" kompakt