obnizone krazki miedzykregowe

1. Data: 2005-03-22 19:09:49

Temat: obnizone krazki miedzykregowe
Od: "lucy" <f...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

... po stronie prawej odcinka lęźwiowego
kregosłupa.... lewoboczne skrzywienie ze
znaczną rotacją trzonów w strone przeciwną!!!

Cześć!

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć mechanikę
takiej zmiany?
Czy to ma sie jakoś do dyskopatii?
No i w ogóle... czy to nieodwracalne?

Pozdry Wszystkim

starsza

2. Data: 2005-03-22 19:13:02

Temat: Re: obnizone krazki miedzykregowe
Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

lucy napisał(a):
> [...]
> znaczną rotacją trzonów w strone przeciwną!!!
>
> Cześć!
>
> Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć mechanikę

tak - obnizone krazki miedzykregowe - to właśnie o niej świadczy...

> No i w ogóle... czy to nieodwracalne?

nie, dyskopatii właściwie nie można cofnąć, można próbować ją
zatrzymać/spowolnić postępujące zmiany...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-03-22 19:30:38

Od: "lucy" <f...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> tak - obnizone krazki miedzykregowe - to właśnie o niej świadczy...

czy obniżone oznacza wysunięte poza
normalną pozycję czy też "starte" czyli
"spłaszczone"?

sorek za glupie pytanie, ale wolałabym wiedzieć
na czym to polega....

> nie, dyskopatii właściwie nie można cofnąć, można próbować ją
> zatrzymać/spowolnić postępujące zmiany...

rehabilitacja itp. czy coś szczególnego
powinno się zastosować?

starsza

4. Data: 2005-03-23 12:14:21

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

lucy napisał(a):

> czy obniżone oznacza wysunięte poza
> normalną pozycję czy też "starte" czyli
> "spłaszczone"?
>
> sorek za glupie pytanie, ale wolałabym wiedzieć
> na czym to polega....

heh google odpowie ci na niejedno pytanie ;)

jedne z pierwszych z brzegu linków:

http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/dyskop
atia_ledzwiowa.html

http://www.dyskopatia.pl/dyskopatia.htm

http://www.epacjent.pl/artykul.php?idartykul=299&pod
dzial=Rehabilitacja

http://www.rehabilitacja.fr.pl/modules.php?name=News
&file=article&sid=393

> rehabilitacja itp. czy coś szczególnego
> powinno się zastosować?

to zalezy od indywidualnych uwarunkowań...

ja nie chodziłam na rehabilitację, tylko na zabiegi przeciwbólowe, bo
momentami ból uniemożliwiał mi normalne funkcjonowanie...

przede wszystkim dobry chirurg, który Cie odpowiednio pokieruje...

PS: a tak z ciekawości, ile masz lat??? jaki prowadzisz tryb życia??
ważna jest też masa ciała i to czy palisz....

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

gdzie na obdukcję dzisiaj w wwie ?
Polpasiec
jonoforeza - efekty uboczne
gastroskopia - tłumaczenie!!!