oczy mi zglupialy :)

następny post »
From: "janek" <p...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: oczy mi zglupialy :)
Date: Tue, 25 Oct 2005 13:33:45 +0200

witam
zdecydowalem sie zapytac bo widze ze to jedna z nieliczych grup dyskusyjnych
gdzie mozna uzyskac pomoc. sprawa wyglada tak:
moje poprzednie okulary (z kwietnia 2003) OP -3,5 OL -0,75 cylinder na
obu -0,75. ostatnio udalo mi sie wybrac do okulisty (wiem ze troche spora
przerwe mialem) i wynik badanie komputerowego OP -3,25 cyl -1,5; OL -0,25
cyl -1,75 oraz recepta na okulary OP -3,75 cyl -1,5 OL -0,75 cyl -1,5. a moj
problem wyglada tak: patrzac w dal jest w zasadzie OK ale np jadac
samochodem juz nie jest tak dobrze, bo gdy spojrze np na licznik to... oczy
mi glupieja :) podobnie jest gdy siedze przy komputerze - kiedy patrze na
monitor jest niezle ale gdy musze spojrzec na jakis dokument na biurku obraz
mi sie rozmywa i mam nieprzyjemne wrazenie ze oczy (zwlaszcza prawe) mi sie
'rozchodza'. czy jest to spowodowane zwiekszeniem cylindra i oczy sie po
pewnym czasie przyzwyczaja czy moze jest jakas inna przyczyna? innymi
slowy - przejdzie mi to czy bede sie musial wybrac do okulisty jeszcze raz
:)

pozdrawiam,