oleander - niebezpiecznie trujący?

1. Data: 2006-05-11 22:29:15

Temat: oleander - niebezpiecznie trujący?
Od: "asiaidarek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy to prawda że oleander jest bardzo trującą rośliną i jest niebezpieczny
dla dzieci? Takie info znalazłem w internecie.

Mam 11 miesięcznego "szkraba", roślinę już posadziłem (rośnie sobie z wolnym
dostępem do niej) i teraz się zaniepokoiłem. Usunąć dla świetęgo spokoju czy
przesadzają w sieci z tym niebezpieczeństwem?

Prosze o komentarze
Pozdrawiam
Dark

2. Data: 2006-05-11 22:33:06

Temat: Re: oleander - niebezpiecznie trujący?
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asiaidarek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
czy
> przesadzają w sieci z tym niebezpieczeństwem?

Nie przesadzają

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2006-05-11 22:34:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"asiaidarek" <a...@w...pl> wrote in message
> Witam,
>
> Czy to prawda że oleander jest bardzo trującą rośliną i jest niebezpieczny
> dla dzieci? Takie info znalazłem w internecie.

Prawda - wszystkie części rośliny są trujące.

4. Data: 2006-05-12 03:30:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie przesadzają

Ale trzeba wziąć pod uwagę,że dziecko to nie koza i chętniej łyknie
kolorową tabletkę niż roślinę.Przynajmniej połowa roślin jest szkodliwa
lub trująca i nikt rozsądny ich nie niszczy.
Dorośli powinni uważać, aby nie najeść się muchomora sromotnikowego.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2006-05-12 03:51:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
> lub trująca i nikt rozsądny ich nie niszczy.
> Dorośli powinni uważać, aby nie najeść się muchomora sromotnikowego.

Witam!
Dzieci wszystko próbują, a trucizna nie musi być gorzka... Ani z domu, ani w
ogródku nie powinno być roślin trujących, albo przynajmniej
niezabezpieczonych przed małymi dziećmi.

6. Data: 2006-05-12 05:20:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Dzieci wszystko próbują, a trucizna nie musi być gorzka... Ani z domu, ani w
> ogródku nie powinno być roślin trujących, albo przynajmniej
> niezabezpieczonych przed małymi dziećmi.

W moim ogrodzie który mam prawie od zawsze wychowała się czwórka.
Na żadne z dzieci nie rzuciła sie roślina.Zadne też nie było tak głodne
żeby paść się w ogrodzie.
Jedyne rośliny które napadają na ludzi to rzep i przytulia.Próbują wszystko
dzieci kacze,gesie, kozie.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2006-05-12 08:29:22

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> [...]
> żeby paść się w ogrodzie.
> Jedyne rośliny które napadają na ludzi to rzep i przytulia.Próbują wszystko

Kiedyś funkcjonowało cos co sie nazywało zdrowy rozsądek, teraz mamy
ustawy i słuzby nadzorujące "dawkowanie papieru"* w celu uzycia zgodnie
ze zgłoszonym celem.
Jak na razie jeszcze reglamentacją nie objeto Internetu.
Cos czuję, że i to zagospodarują.
pozdr. utopijnie Jerzy
--
* Ustawy

8. Data: 2006-05-12 11:00:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żeby paść się w ogrodzie.
> Jedyne rośliny które napadają na ludzi to rzep i przytulia.Próbują

Witam!

Doceniam dowcip, ale nieraz dzieci mają pomysły zaskakujące dorosłych...

9. Data: 2006-05-12 11:01:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> [...]
> zgłoszonym celem.
> Jak na razie jeszcze reglamentacją nie objeto Internetu.

Nowakowski jako regulator neta...

10. Data: 2006-05-12 12:16:51

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To prawda, jest trujący. Dziecko należy trzymać zdaleka, albo zrezygnować z
rośliny w mieszkaniu...

Marek.

odwołałem ogrodników
A JEDNAK...