opryszka a ciaza

1. Data: 2002-04-02 13:12:03

Temat: opryszka a ciaza
Od: "claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktos sie orientuje na grupie, czy popularna opryszka wystepujaca na
ustach ma zly wplyw na ciaze?
U mnie wystepuje dosyc czesto a w przyszlym roku mam zamiar zajsc (czyt.:
zaczac zachodzic) w ciaze. Slyszalam, ze jesli w czasie ciazy wystapi
opryszka to moze nawet to grozic poronieniem lub choroba dziecka. Az trudno
mi w to uwierzyc. Jesli tak, to czy mozna sie na to leczyc?

C.

2. Data: 2002-04-02 14:01:16

Temat: Re: opryszka a ciaza
Od: "Wojciech Szybowski" <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "claudie" napisał w wiadomości

> [...]
trudno
> mi w to uwierzyc. Jesli tak, to czy mozna sie na to leczyc?

Do uszkodzenia plodu dojsc moze wylacznie w przypadku zakzenia opryszczka
PIERWSZY RAZ (wtedy wirus znajduje sie we krwi) we wczesnej fazie ciazy. Na
twoim etapie (zakazona jestes od dawna) wirus nie jest wysiewany do krwi
wiec nie ma mozliwosci aby przeszedl przez lozysko.
Powodzenia!

--
Pozdrawiam!
ciechu

3. Data: 2002-04-02 15:01:23

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz wzmocnic system nerwowy vitaminami z grupt B (ale bez przesady)
ewentualnie przejsc kuracje "antywirusowa" wzmacniajaca organizm (np.
grospronozin), ale koniecznie po konsultacji z lekarzem i przed ciaza.

Na
> twoim etapie (zakazona jestes od dawna) wirus nie jest wysiewany do krwi
> wiec nie ma mozliwosci aby przeszedl przez lozysko.

Chyba, ze przed porodem wystapia zmiany na narzadach rodnych (typ2 HSV) i
nastapi zakazenie okoloporodowe. Ale to skrajny przklad :) Poza tym to juz w
gesti lekarzy, zeby do takiego zakazenia nie dopuscic (w takich przypadkach
wykonuje sie cesarskie ciecie).

violeczka

Powodzenia!

4. Data: 2002-04-02 19:14:46

Od: "Ola" <o...@k...pko.bp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik claudie <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3ca9ad7c$1...@n...vogel.pl...
> [...]
trudno
> mi w to uwierzyc. Jesli tak, to czy mozna sie na to leczyc?

Jezeli planujesz ciążę, a opryszczki są Twoją zmorą (moją są) i leczenie
antywirusowe pomago chwilowo (Groprinisin, Heviran etc) poproś lekarza o TFX
w zastrzykach. To pomoże Ci podniść odporność i osłabić wirusa. Kuracja jest
dość droga (1 ampułka ok.10 zł), ale naprawdę skuteczna i godna polecenia.

5. Data: 2002-04-02 20:10:01

Od: "Ania FF" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "claudie" <c...@p...onet.pl>

> Czy ktos sie orientuje na grupie, czy popularna opryszka wystepujaca na
> ustach ma zly wplyw na ciaze?
[ciach...]

Występują dwie rodzaje opryszki wargowa i genitalna ale sprawcą choroby jest
odmiana tego samego wirusa HSV. Różnią się tylko sposobem zakażenia niejako
z powietrza i drogą płciową.
Nie ma sposobu pozbycia się opryszczki :| której wirus tkwi w zwojach
mózgowych i czeka na atak ;)
Teraz sedno sprawy :) i ważne dla przyszłej mamy.
W przypadku opryszki (myślę genitalnej) jeśli dojdzie do nawrotu choroby
przed rozwiązaniem ciąży to jest czasem wskazanie do cesarskiego cięcia.
Koniecznie powiadomić o tym lekarza.
Istnieje ryzyko zakażenia dziecka w czasie porodu, co grozi mu zapaleniem
opon mózgowo-rdzeniowych :(

Anna
m...@p...onet.pl

6. Data: 2002-04-03 11:41:55

Od: "claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Wczoraj bylam u lekarza, ktroy jak uslyszal moje obawy - usmiechnal sie i
powiedzial, ze to czego sie obawiam, to jakies przesady ludowe.
Troche mnie to pocieszylo.
C.

7. Data: 2002-04-03 12:20:31

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wczoraj bylam u lekarza, ktroy jak uslyszal moje obawy - usmiechnal sie i
> powiedzial, ze to czego sie obawiam, to jakies przesady ludowe.

dziwie sie, ze tak lekko podchodzi do tego tematu, chyba nie zdarzylo mu sie
widziec dzieci zakazone okoloporodowo HSV2, bo powaznie by sie zastanowil
zanim zaliczylby ten temat do przesadow. Mi nie jest wcale do smiechu kiedy
diagnizujemy takie malenstwa (na szczescie niezmiernie rzadko).
pozdrawiam
violeczka

8. Data: 2002-04-03 14:00:29

Od: "dega1" <d...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

claudie <c...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> opryszka to moze nawet to grozic poronieniem lub choroba dziecka. Az trudno
> mi w to uwierzyc. Jesli tak, to czy mozna sie na to leczyc?

Witam!
Z autopsji: Nie należy jeść a w każdym razie nie nadużywać: czekolady,
orzechów włoskich, galaretek, ponieważ może doprowadzić do zachwiania
równowagi aminokwasów (argininy i lizyny) w organiźmie. Naprawdę! Jeśli Cię
męczy opryszczka częściej niż raz do roku (np. w czasie Bożego Narodzenia i
Wielkiejnocy, bo wówczas zjada się więcej tych rzeczy), przekonasz się
szybko, że to prawda.

9. Data: 2002-04-05 07:00:40

Od: "claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy, ze jednak mam sie zajac jakims leczeniem?
Do jakiego lekarza mam sie udac: ginekologa, czy dermatologa?
C.

10. Data: 2002-04-05 07:53:35

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli zastosujesz sie do rad osob ktore zabraly glos w tej dyskusji to
wszystko bedzie OK. Ja sama tez mialam w ciazy ten problem (na poczatku
ciazy organizm jest oslabiony i wirus lubi zaatakowac) wzielam vit B komplex
(w rozsadnej ilosci) przed ciaza kuracja groprinosinem (na recepte) i
wszystko poszlo dobrze. A co do lekarza to ja bym zmienila, ale to juz twoj
wybor.
Powodzenia
violeczka

zapalenie gardla?
Szczepionka przeciwgronkowcowa
zimne rece?
silny ból kolana, skrzywienie nogi w łydce
Stres - kiedy prozac, a może coś innego?