osobowość trolla - jakie ma źródła?

1. Data: 2009-12-30 16:30:41

Temat: osobowość trolla - jakie ma źródła?
Od: Tony Hawk <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy trollem jest się zanim pierwszy raz usiądzie się przed czytnikiem
news? Czy dopiero po kilku postach, kiedy staje się jasne, że tutaj
możesz być kim tylko chcesz?
--
Tony Hawk

2. Data: 2009-12-30 16:41:08

Temat: Re: osobowość trolla - jakie ma źródła?
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-30 17:30, Tony Hawk pisze:
> Czy trollem jest się zanim pierwszy raz usiądzie się przed czytnikiem
> news? Czy dopiero po kilku postach, kiedy staje się jasne, że tutaj
> możesz być kim tylko chcesz?

zawsze będziesz sobą pimpek :)
wszędzie.

3. Data: 2009-12-30 17:10:19

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Tony Hawk pisze:
> Czy trollem jest się zanim pierwszy raz usiądzie się przed czytnikiem
> news? Czy dopiero po kilku postach, kiedy staje się jasne, że tutaj
> możesz być kim tylko chcesz?

sorry za moją anonimowa podszywkę ;-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie
O ile trollowanie określane jest obecnie jako zachowanie patologiczne i
chuligańskie, to wywodzi się ono z działania podejmowanego w usenecie
wobec nowych użytkowników, mającego na celu ich zdyskredytowanie w
oczach uczestników konkretnej grupy dyskusyjnej. Tego typu trollowanie w
usenecie cenione było przez grupy, a ofiarom, wobec których było ono
zastosowane czasami wysyłano akronim YHBT (you have been trolled), co
oznacza powiadomienie osoby, że dała się podpuścić.

4. Data: 2009-12-30 17:16:18

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tony Hawk" <s...@p...pl>

> [...]
dopiero po kilku
> postach, kiedy staje się jasne, że tutaj możesz być kim tylko chcesz?

Geneza słowa troll sięga starożytnych legend skandynawskich.
To był taki złośliwy krasnal, który sikał do mleka na skutek czego
mleko kwaśniało i psuło się. Internetowi trolle są dokładnie tacy sami:
złośliwi, fałszywi, psujący co się da i smrodzący gdzie się da.
Oczywiście trollem jest się zanim pierwszy raz usiądzie się przed
czytnikiem - bowiem to cecha charakteru.
Gdy będąc nad morzem zobaczysz jak jedno dziecko rozwala domek
z piasku innemu dziecku - to to właśnie jest troll. Robi drugiemu
na złość, a Internet pozwala tym nieszczęśnikom czerpać radość
z dokuczania i oczywiście trollowania. :-)
Troll = osobnik aspołeczny, na ogół narcyz.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

5. Data: 2009-12-30 17:45:18

Od: Tony Hawk <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-30 18:10, tren R pisze:

> sorry za moją anonimowa podszywkę ;-)

Nie ma sprawy, nie trudno Was rozróżnić.

> [...]
> zastosowane czasami wysyłano akronim YHBT (you have been trolled), co
> oznacza powiadomienie osoby, że dała się podpuścić.

@Również do Robakks (nie chcę dublować posta):

Nie chodziło mi o definicję :-)
Chodziło mi o genezę. Czy z tym się człowiek rodzi, nabywa w
dzieciństwie, jeśli tak, to czy: dzięki genom, czy dzięki wpływowi
otoczenia. A może patologia trollizmu ma wiele źródeł?
--
Tony Hawk

6. Data: 2009-12-30 17:52:12

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-30 18:16, Robakks pisze:

> Oczywiście trollem jest się zanim pierwszy raz usiądzie się przed
> czytnikiem - bowiem to cecha charakteru.

z wiekiem na szczęście trochę mija.
mam nadzieję, że jeszcze kilka lat i mu przejdzie :)

> Troll = osobnik aspołeczny, na ogół narcyz.

tak, wszystko musi się kręcić wokół pimpka., tfu, pępka, :)

7. Data: 2009-12-30 18:20:05

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@n...sieciowy>

> z wiekiem na szczęście trochę mija.
> mam nadzieję, że jeszcze kilka lat i mu przejdzie :)

Gdy troll dostanie w du*pę to będzie uważał, ale mu nie przejdzie. :(
To nieuleczalne jak psychopatia...

> tak, wszystko musi się kręcić wokół pimpka., tfu, pępka, :)

U trolla występuje przerośnięte EGO. Efekt tresury. Narcyzów się tresuje.
niestety... :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

8. Data: 2009-12-30 19:26:20

Od: "oxana" <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie zapomnij parchu obrzydliwy zgłosic sie z nowym rokiem na oddział
zamkniety gdzie twoje miejsce lub powiesić na najblizszej gałęzi uwalniając
swiat od części zła.

9. Data: 2009-12-30 19:56:23

Od: "oxana" <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@n...sieciowy>

10. Data: 2009-12-30 19:59:24

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"oxana" <o...@o...eu>
> [...]

>>> Troll = osobnik aspołeczny, na ogół narcyz.

> U trolla występuje przerośnięte EGO. Efekt tresury. Narcyzów się tresuje.

hehe
Dzięki oxana. :-)
Mamy identyczną wiedzę w temacie. :-)

Edward Robak* z Nowej Huty