panele przy drzwiach wejsciowych

1. Data: 2005-01-09 12:23:04

Temat: panele przy drzwiach wejsciowych
Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

polozylem niedawno panele w jednym z pokoi. Ale niestety nie mam za
bardzo pomyslu na wykonczenie paneli przy drzwiach wejsciowych do
pokoi.
Na powierzchni sa przerwy dylatacyjne miedzy panelami a sciana, jednak
przypuszczam, ze tutaj ich byc nie powinno - ze powinienem zrobic
zlaczenie na styk. Czy mam racje?
Dodatkowo jest roznica poziomow miedzy plytkami i panelami, ok. 6-7mm,
zamierzam wykorzystac tutaj prog, ktory to przykryje.
Ponizej zdjecia tego, co jest teraz - zapewne dwie deski beda do
wymiany, poprosze o dodatkowe rady i uwagi

http://sierp.net/1.jpg
http://sierp.net/2.jpg
http://sierp.net/3.jpg
http://sierp.net/4.jpg
http://sierp.net/5.jpg

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

2. Data: 2005-01-09 16:45:16

Temat: Re: panele przy drzwiach wejsciowych
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> napisał w
wiadomości
alosc...
> [...]
> jednak
> przypuszczam, ze tutaj ich byc nie powinno - ze powinienem

Niestety, nie. Panele nie mogą przechodzić z pokoju do pokoju
jednym ciągiem, zwłaszza jeśli złaczenia między panelami wypadają
w przejściu, ponieważ obie płyty podłogi z jednego i z drugiego
pokoju pracując niezależnie mogą po prostu rozłamać to
połączenie - ono na tak krótkim odcinku po prostu nie wytrzyma
obciążenia. Tam powinna być normalna centymetrowa dylatacja
przykryta listwą progową. Listwy są teraz w takiej gamie kolorów
i kształtów, że można to zrobic naprawdę ładnie.
Szpary zostawione przy futrynie, których nie pokryje listwa
najlepiej zamaskować elastyczną szpachlą akrylową w kolorze
paneli.

> Dodatkowo jest roznica poziomow miedzy plytkami i panelami, ok.
> 6-7mm,
> zamierzam wykorzystac tutaj prog, ktory to przykryje.

Tu też listwa progowa, ale szersza, specjalna do maskowania
nierówności poziomów.

J.

3. Data: 2005-01-10 07:40:31

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Jan 2005 17:45:16 +0100
"Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> wrote:

> [...]
> pokoju pracując niezależnie mogą po prostu rozłamać to
> połączenie - ono na tak krótkim odcinku po prostu nie wytrzyma

nie zrozumielismy sie
w jednym pomieszczeniu panele, w drugim terakota

> Tam powinna być normalna centymetrowa dylatacja
> przykryta listwą progową.

to jest ok i tak zamierzam
ale mi chodzi o to przy samych futrynach - w rogach wejscia. Tam nie
przykryje tego listwa (chyba ze kupie taka o szerokosci 6cm i przytne
odpowiednio)
chodzi mi o to co jest na zdjeciu http://sierp.net/1.jpg w centrum
zdjecia, czyli o przestrzen miedzy panelami a futryna drewniana (nie miedzy
panelami a terakotą, czy miedzy panelami a sciana)

widywalem u ludzi wykonczenie na styk i zastanawiam sie, czy to jest
prawidlowe

Sierp

4. Data: 2005-01-10 13:13:04

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <s...@s...sierp.net> wrote in message
..

> nie zrozumielismy sie
> w jednym pomieszczeniu panele, w drugim terakota

Kurcze, dałbym sobie głowę uciąć, że jak odpowiadałem na post, jedno z
pierwszyc zdjęć przedstawiało przejście między pokojami panele/panele
zrobione jednym ciągiem. Zdawało mi się? :-(

> [...]
> panelami a terakotą, czy miedzy panelami a sciana)
>
> widywalem u ludzi wykonczenie na styk i zastanawiam sie, czy to jest

Jasne, poruszyłem temat na końcu tamtego postu. Robienie tego na styk
nie jest poprawnie, tam musi być luz, który potem można zamaskować
albo dokładnie dociętym i wciśniętym w dziurę kawałkiem korka
technicznego, albo (IMO ładniej) zaszpachlować drewnopodobną
elastyczną szpachlą akrylową w kolorze dopasowanym do paneli. A i
dobrze tego nie robic zaraz po ułożeniu paneli, tylko dać im czas
(min. tydzień) na zaaklimatyzowanie się, bo ta szpachla mimo że
elastyczna, przeniesie jedynie niewielkie ruchy.
Pozatym takie miejsca się maksymalnie zasłania listwą przypodłogową. W
omawianym miejscu (fot. 1) załóżmy, że drzwi są od strony terakoty,
wtedy tam listwę prowadzimy po ścianie aż do zetknięcia jej czoła z
futryną (tu po tamtej stronie jest zrobiony na styk gres, więc jeśli
drzwi są tam, to wogóle byłoby pięknie), natomiast od strony paneli
listwę wyprowadzamy przed futrynę i normalnie jak na narożniku ściany
skręcamy nią aż do styku z zamkniętymi drzwiami. Oczywiście listwa
musi być podcięta tak jak układa się futryna, nie wiem, czy rozumiesz,
co mam na myśli, bo rysować tego w asciiarcie trochę się boję.

J.

5. Data: 2005-01-10 13:21:59

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jan 2005 14:13:04 +0100

> Kurcze, dałbym sobie głowę uciąć, że jak odpowiadałem na post, jedno z
> pierwszyc zdjęć przedstawiało przejście między pokojami panele/panele
> zrobione jednym ciągiem. Zdawało mi się? :-(

zdawalo :)

> [...]
> elastyczna, przeniesie jedynie niewielkie ruchy.
> Pozatym takie miejsca się maksymalnie zasłania listwą przypodłogową.

ok

> W omawianym miejscu (fot. 1) załóżmy, że drzwi są od strony terakoty,

niestety po stronie paneli, otwieraja sie na panele

> [...]
> musi być podcięta tak jak układa się futryna, nie wiem, czy rozumiesz,
> co mam na myśli, bo rysować tego w asciiarcie trochę się boję.

ja sprobuje narysowac :-)
(czcionka o stalej szerokosci znakow needed)

powiedzmy, ze krawedz drzwi/terakoty wyglada tak

| terakota |
------------------ framuga
----| panele |----
-----| |-----

jak rozumiem, tobie chodzi o to, aby listwe przyciac w takim ksztalcie

|----------------|
----| |----
| |
|----| |----|
| |
|----------------------------------|

no i niestety listwa musiala by miec szerokosc 6cm - ogromna :(

Sierp

6. Data: 2005-01-10 14:26:36

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <s...@s...sierp.net> wrote in message
..

> niestety po stronie paneli, otwieraja sie na panele

No to dupa zbita, listwą się tego nie zasłoni. Chyba, że drzwi
skrócisz tak, że będą się zamykac ponad listwą, ale to chyba niezbyt
ładnie by było.

> ja sprobuje narysowac :-)
> (czcionka o stalej szerokosci znakow needed)

Dobra, to ja ten rysunek (po małej korekcie proporcji) olistwuję
(utrzymuję założenie, że drzwi od strony terakoty, albo mocno obcięte
u dołu)

| terakota |
----------------- framuga
--| | panele | |--
-----| | | |-----
listwa \ | | / listwa
----------| |--------

Listwa idąca z każdej strony przy ścianie jest normalnie ścięta pod
kątem 45stopni, od niej idzie druga "w drzwi" (miejsce łączenia na
rysunku nie uwidocznione) i tylko ma na końcu podcięcie odwzorowujące
kształt framugi, to by było coś takiego (lewa strona):

______
/ | tu wchodzi framuga
/ |______
/_______________|

Tak obcięta listwa oczywiście nie zasłoni całej szpary, zwykle jest na
to za wąska. Ale u mnie w domu zostało jej przy takim rozwiązaniu
jakies milimetry do zaszpachlowania (listwy standard barlinka).

J.

7. Data: 2005-01-10 14:32:37

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jan 2005 15:26:36 +0100

> No to dupa zbita, listwą się tego nie zasłoni. Chyba, że drzwi
> skrócisz tak, że będą się zamykac ponad listwą, ale to chyba niezbyt
> ładnie by było.

nie da sie z drugiej strony dac drzwi - bez sensu z innych wzgledow
(kolidowaly by z innymi drzwiami) - chyba, ze otwieraly by sie
na druga strone.. przemysle, ale wolalbym tego nie modyfikowac

> Dobra, to ja ten rysunek (po małej korekcie proporcji) olistwuję
> (utrzymuję założenie, że drzwi od strony terakoty, albo mocno obcięte
> u dołu)

czemu mocno obciete? wczesniej w pomieszczeniu gdzie sa panele wczesniej
byla inna podloga, ktora byla na wysokosci tej terakoty, wiec drzwi maja
taka wysokosc, aby chyba dobrze dzialac...
chyba, ze chodzi ci o to, aby podciac drzwi na tyle, aby byly nad listwa,
ale to nierealne jest :-)

> [...]
> rysunku nie uwidocznione) i tylko ma na końcu podcięcie odwzorowujące
> kształt framugi, to by było coś takiego (lewa strona):

rozumiem, ale jw. - drzwi naszly by na listwe przypodlogowa - a raczej
listwa taka uniemozliwi korzystanie z drzwi

Sierp

8. Data: 2005-01-10 14:51:02

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <s...@s...sierp.net> wrote in message
..

> [...]

> rozumiem, ale jw. - drzwi naszly by na listwe przypodlogowa - a
raczej
> listwa taka uniemozliwi korzystanie z drzwi

Własnie o to mi chodzi, przy drzwiach od strony paneli i tych naszych
rysuneczkach drzwi musiałyby byc skrócone na tyle mocno, żeby przy
zamykaniu nie zawadzać o te listwy. Realne to to jest, ale drzwi
zaczynające się 5cm nad podłogą by trochę głupio wyglądały ;-)

Ale: dylatację będziesz przykrywał listwą progową, prawda? Szeroką,
żeby ukryć różnicę poziomów, zgadza się? Ponieważ wyżej masz terakotę,
więc na terakocie listwa spocznie samym brzeżkiem, reszta będzie
wystawała na panele. I super, taka listwa ma chyba 30mm szerokości,
zasłoni Ci o ile dobrze widze po miarce na zdjęciach szparę na całej
wystającej części framugi i (odpowiednio docięta) rozejdzie się
jeszcze na boki.

terakota
| |
-----------------
--| listwa progowa |--
ściana|---------------------| sciana
------|S S|------
listwa| |listwa
------| |------

S - szpachla

Te boki może faktycznie są ciut za mocno podcięte, tam powinna być
szpara 1,5cm, a nie 3-4, wyrównanie tego szpachlą może nie być
najpiekniejsze, możnaby jeszcze pokombinować z płaską listwą
odpowiedniej szerokości, zasłaniającą to miejsce "na płask" i
stanowiącą kontynuację listew przypodłogowych. Ładnie docięta i
polakierowana mogłaby dobrze wyglądać. Problem będzie tylko z doborem
materiału, panele o ile dobrze widzę, udają buk, listwy zapewne też
będą w tym 'kolorze', płaskiej bukowej listewki raczej nie kupisz, ale
można kupić płaskowniki wykończeniowe z MDFu, obciągnięte bukopodobną
okleiną, może z tego?

J.

9. Data: 2005-01-11 00:54:06

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo pomyslu na wykonczenie paneli przy drzwiach wejsciowych do
> pokoi.

u mnie jest tak zrobione (jest brudno - kurz i troche zab czasu zadzialal)
http://klub.chip.pl/jerzyjb/image1.jpg
http://klub.chip.pl/jerzyjb/image2.jpg

JerzyR

10. Data: 2005-01-11 07:55:21

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Jan 2005 01:54:06 +0100
"JerzyR" <j...@k...chip.pl> naskrobał(a):

> u mnie jest tak zrobione (jest brudno - kurz i troche zab czasu
> zadzialal) http://klub.chip.pl/jerzyjb/image1.jpg
> http://klub.chip.pl/jerzyjb/image2.jpg

jezeli dobrze widze, masz zrobione "na styk" zgadza sie?

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

Prosze o pomoc wanna Galaxa !
Boazeria korkowa w kuchni.
Do użytkowników mikrofali Whirlpool