parapetówka

1. Data: 2005-11-10 21:31:49

Temat: parapetówka
Od: "sarra" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Urządzamy parapetówke-tzn niby parapetówke, bo już mieszkamy jakiś czas, a
parapetówki nie było.
W każdym razie do rzeczy. W menu chwilowo znajduje się:
ciasto z jabłkami
leczo.
Pomysłów poza tym nam brak (przede wszystkim na drinki, ale na pomysłami na
dania też nie pogardzimy).
Mamy do wykorzystania:
dużo miodu
beherówke (ok1 l.)
likier jajeczny (0.5 l.)
amaretto (0,5 l.)
martini asti (0,75 l.)
szampan
troche zielonego jabłuszka
balantines (0.5l.)

bardzoo duzo ziemniaków
dużo pora
duzo cebuli
duzo buraków
dużo jablek.

Moze podpowiecie coś ciekawego. Impreza przewidziana na ok 10-14 osób.
Pozdrawiam i dziękuje.

2. Data: 2005-11-11 06:41:35

Temat: Re: parapetówka
Od: rahn <r...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

sarra oznajmia nam jakoby:

> Witam!
> Urządzamy parapetówke-tzn niby parapetówke, bo już mieszkamy jakiś czas, a
> parapetówki nie było.
Ja miałem cos takiego w zeszłym tygodniu na 12 osób. A ponieważ to
parapetówa to możesz spokojnie trzy pizze zrobić jako danie główne. Ja
jeszcze do tego robiłem bulbenik (taką dziwną odmianę babki ziemniaczanej).
No i jakieś tam sałatki i inne paluszki.

> beherówke (ok1 l.)
Znakomity drink z beherowki: 50ml beherowki + 100ml soku z czarnej
porzeczki + uzupełnić szklankę do końca gazowaną (lub nie) wodą mineralną.
Podawane jest jako long drink.

Drugi drink z beherowki to tak zwany beton - tak mówią na to czesi. To jest
po prostu beherowka z tonikiem. Niestety proporcji nie znam bo nie robiłem
nigdy.

> bardzoo duzo ziemniaków

no to bulbenik :)

pozdrawiam serdecznie
rahn niejasny

--
rahn niejasny
rahn[at]stricte.net

3. Data: 2005-11-11 07:30:35

Od: "sarra" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to bulbenik :)

a mozesz podac przepis na bubelnik

4. Data: 2005-11-11 08:37:28

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rahn napsal(a):

> Znakomity drink z beherowki: 50ml beherowki + 100ml soku z czarnej

Najpierw myslalem, ze to po prostu literowka, ale skoro sie powtarza, to
zapytam. Czy naprawde w polskim pisze sie "beherowka", a nie
"becherowka"? Bo po czesku jest to "becherovka" i na etykietce widnieje
napis "Becher".

Ludek

5. Data: 2005-11-11 15:02:30

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sarra" <b...@s...pl> wrote in message news:dl0e80$jm8$1@inews.gazeta.pl...
> Witam!
> Urządzamy parapetówke-tzn niby parapetówke, bo już mieszkamy jakiś czas, a
> parapetówki nie było.....
> Mamy do wykorzystania:<

wiekszosc tych alkoholi to do deserow i w malych ilosciach. Ja bym nie
ryzykowala miodu, becherowki i likierow do pizzy albo leczo. Kup czystej
wodki i sokow - zurawinowy, grejfrutowy, pomidorowy i z tego rob drinki.
katarzyna

6. Data: 2005-11-11 17:37:04

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta wrote:

> [...]
> zapytam. Czy naprawde w polskim pisze sie "beherowka", a nie
> "becherowka"? Bo po czesku jest to "becherovka" i na etykietce widnieje

pisze się przez "ch". Ale nie jest to jedyny wyraz z "ch" w którym
ludzie popełniają błędy ;-)

Waldek

7. Data: 2005-11-11 23:11:51

Od: rahn <r...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar oznajmia nam jakoby:

> pisze się przez "ch". Ale nie jest to jedyny wyraz z "ch" w którym
> ludzie popełniają błędy ;-)
Mea maxima culpa. Zasugerowany postem poprzednim napisałem przez samo h.
Kajam się i przepraszam.

Pozdrawiam
rahn

--
rahn niejasny
rahn[at]stricte.net

8. Data: 2005-11-11 23:24:37

Od: rahn <r...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

sarra oznajmia nam jakoby:

> a mozesz podac przepis na bubelnik
Już kiedyś podawałem. Bulbenik nie jest czymś specjalnym ale!
"Kraj lat dziecinnych on zawsze zostanie..."

Trzemy ziemniaki jak na placki ziemniaczane.
!!! Nie dodajemy jajek, mąki ziemniaczanej itp.
Kroimy boczek (tłusty) w kostkę. - na kilogram ziemniaków 20-30 dkg boczku.
Do ziemniaków dajemy sól, pieprz i gałkę muszkatołową (im więcej gałki tym
pikantniej)

Blachę (dość wysoką) wylewamy olejem na dole. Wylewamy tarte ziemniaki
wymieszane z boczkiem. Na górze równego "ciasta" łyżką rozprowadzamy
cieniutką warstwę oleju (po to żeby nam się tam skórka usmażyła).

Pieczemy czas odpowiedni* w 180 stopniach z termo obiegiem w piekarniku
elektrycznym. 220 stopniach w gazowym od dołu. Moja Babcia piekła w kuchni
kaflowej i of kors był wtedy najlepszy ale to kwestia "kraj lat
dziecinnych...".

Podajemy z kwaśną śmietaną do polania. Jak wystygnie to można wyrzucić i
nie podawać bo jest niezjadliwy.

Ja wiem że część ludzi robi babkę ziemniaczaną z jajkiem i mąką bo wtedy ma
konsystencję ciasta a nie ciapy ale "kraj lat dziecinnych...". Bulbenik
rządzi i już.

Pozdrawiam
rahn

PS.
I teraz cytata pełna:
" Kraj lat dziecinnych on zawsze zostanie
czysty i piękny
jak pierwsze kochanie."

* odpowiedni = jak już ziemniaki są upieczone a skórka chrupiąca

--
rahn niejasny
rahn[at]stricte.net

9. Data: 2005-11-11 23:28:27

Od: rahn <r...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

rahn oznajmia nam jakoby:

> sarra oznajmia nam jakoby:

A jeszcze a'propos "kraju lat dziecinnych..." to jeszcze placki z kwaśnego
mleka i mieszanka :)))))))))))). Ale to już tylko jeśli zainteresowanie na
przepisy owe wystąpi...

Pozdrawiam
rahn niejasny

--
rahn niejasny
rahn[at]stricte.net

10. Data: 2005-11-11 23:56:23

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 12 novembre 2005 ŕ 00:24:37, dans <wur2yvvjnzay$.dlg@stricte.net> vous
écriviez :

> I teraz cytata pełna:
> " Kraj lat dziecinnych on zawsze zostanie
> czysty i piękny
> jak pierwsze kochanie."

Chrum, chrum :)

--