Proble ze schabem...

1. Data: 2005-11-10 15:35:57

Temat: Proble ze schabem...
Od: "Poziomka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie wiem jak to jest ale za kazdym razem jak pieke schab to wychodzi mi za
suchy...
Jak piec aby byl na koniec soczysty? Trzeba go przed pieczeniem jakos
marynowac?

Ja to zrobilam tak - no i nie wyszlo ;-(
-zanurzylam mieso w osolonej wodzie
-dodalam pieprz/ziele/l.laurowy
-zostawilam w tej kapieli na noc
-wysuszylam, oblepilam ziolami i czosnkiem i slonina i... wyszedl za suchy
;-(

Ja juz nie wiem o co chodzi... pieklam w piekarniku gazowym ok. 4-5godz na
malym ogniu

Dodajecie cos do srodka czy jak?

Prosze o jakies wskazowki...

Pozdr,
Poziomka

2. Data: 2005-11-10 15:39:58

Temat: Re: Proble ze schabem...
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ja juz nie wiem o co chodzi... pieklam w piekarniku gazowym ok. 4-5godz na
> malym ogniu

Ile czasu? Wcale się nie dziwię, że wyszedł za suchy...
BTW spróbuj pieczenia w rękawie foliowym... W rękawie to chyba i w 5 godzin
nie wyschnie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2005-11-10 15:54:15

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Poziomka" <p...@o...pl> wrote in message news:dkvpeh$12b$1@nemesis.news.tpi.pl...
> nie wiem jak to jest ale za kazdym razem jak pieke schab to wychodzi mi za
> suchy...
> Jak piec aby byl na koniec soczysty? Trzeba go przed pieczeniem jakos
> marynowac?
(...)
> Ja juz nie wiem o co chodzi... pieklam w piekarniku gazowym ok. 4-5godz na
> malym ogniu

Sprobuj tak:
Zamarynuj w czym chcesz, natrzyj czym chcesz (ale sola i pieprzem to raczej tak),
naszpikuj czosnkiem albo nie - Twoja wola. Daj postac w lodowce pare godzin. Obsmaz

ze wszystkich stron na ciemo zloto-brazowo na duzej patelni. Wloz do *rozgrzanego*
piecyka 220 C (tak, ma byc goracy!) Nakryj folia aluminiowa i piecz 8-10 minut po
czym obroc i piecz nastepne 8-10 minut, rozniez nakryty folia. Wyjmij z piekarnika
i daj postac pod przykryciem 10-25 minut przed podaniem. Stosujac ww metode schabik
jest miekki, soczysty i lekko rozowy w samym srodku.

4. Data: 2005-11-10 16:06:50

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> wrote in message
>. Stosujac ww metode schabik jest miekki, soczysty i lekko rozowy w samym
>srodku.

czyli lekko surowy?

iwon(k)a

5. Data: 2005-11-10 16:25:11

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> czyli lekko surowy?

To kwestja definicji i upodoban, ale IMO "surowy" w sensie "nie upieczony" to on juz
nie jest bowiem "lekko rozowy w srodku" to wlasnie "juz upieczony" a jeszcze "nie
zameczony."

Meczenie zywnosci przez zbyt dlugie pieczenie czy gotowanie to sport dosyc powszechny

na swiecie poza niektorymi kuchniami chinskimi i tam wlasnie nalezy udac sie po
inspiracje jesli nie przepada sie za "zameczonym" schabikiem. W oryginale przepis
ten byl marynowany w marynacie z drobno pociapanego czosnku, papryczek jalapeno czy
podobnych, miodu, prazonych ziaren kolendry, whiskey, soli, odrobiny oleju i
"chinskiej przyprawy o pieciu smakach" (najwazniejsza przyprawa w tej potrawie...)
ale wychodzi znakomicie "po polsku", tzn. schabik (lub poledwiczka) posolony,
popieprzony, naszpikowany czosnkiem, wedzonym boczkiem i natarty majerankiem z
odrobina octu.

Uklony ><eM eL><

6. Data: 2005-11-10 16:36:44

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poziomka napisał(a):
> [...]
> ;-(
>
> Ja juz nie wiem o co chodzi... pieklam w piekarniku gazowym ok. 4-5godz na

ja piekę w glinianym naczyniu na mięso...od czasu do czasu polewając tym
co pod mięsem...jakoś zawsze odopowiednio soczyste wychodzi...
pozdrawiam
dogma

7. Data: 2005-11-10 18:52:53

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dkvpeh$12b$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Poziomka" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
> ;-(
>
> Ja juz nie wiem o co chodzi... pieklam w piekarniku gazowym ok. 4-5godz na

<http://tinylink.com/?HtjMJRdqI8>

Władysław

8. Data: 2005-11-10 21:02:54

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 10 novembre 2005 ? 17:25:11, dans <HvKcf.26986$dU6.1578@trnddc03> vous
écriviez :

> [...]

juz
> nie jest bowiem "lekko rozowy w srodku" to wlasnie "juz upieczony" a jeszcze "nie

Tu warto przypomniec ze porzadna obrobka wieprzowiny jest jednym z
srodkow obrony przed trychinoza, choroba nie istniejaca w przypadku
spozycia surowej (lub polsurowej) wolowiny.

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2005-11-10 21:45:38

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:
> [...]
> morele /swietne kolorystycznie/. Nacieram sola, pieprzem,
> majerankiem i kminkiem, obsypuje maka, obsmazam na ostrym ogniu na
> patelni ze wszystkich stron. Przywiazuje bawelniana nicia do
> odcietej wczesniej kosci. Wkladam do brytfanny koscia do dolu
> /schab lezy na kosci, nie na dnie brytfanny/ dodajac margaryne i
> ok. 1/4 szkl. wody. Pieke w temp. ok 200 st. kawalek ok. 1,5 kg maks.
> 40 min. Po prostu - jak mieso zrobi sie sztywne, jest juz gotowe.
> Dlaczego kombinuje z koscia? Bo upieczony z koscia jest
> smaczniejszy, niz bez, ale nie odciety od kosci trudno sie dzieli

he, mam podobny wariant, tylko zamiast śliwek są rodzynki i drobno
pokrojony boczek. A dziury robię nie nożem, tylko drutami do robótek i
poprawiam paluchem :-)
Do tego mam sos pomidorowy z ziemniakami i różnymi rodzajami chile.

Waldek

10. Data: 2005-11-11 07:16:53

Od: "Misiek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ;-(
>
> Ja juz nie wiem o co chodzi... pieklam w piekarniku gazowym ok. 4-5godz na

SCHAB NA SPOSÓB CZESKI

600g. schabu bez kości * 800g. ziemniaków * łyżka smalcu * pół szklanki
rosołu (może być z kostki) * 2 ząbki czosnku * łyżka posiekanej naci
pietruszki * łyżeczka kminku * sól * pieprz

- wypłukane mięso natrzeć roztartym z solą czosnkiem, oprószyć pieprzem i
obrumienić na rozgrzanym na patelni tłuszczu

- mięso przełożyć do rondla lub naczynia żaroodpornego, posypać nacią
pietruszki, wlać tłuszcz z patelni, wstawić do piekarnika i piec, podlewając
od czasu do czasu rosołem

- w połowie pieczenia dodać obrane i pokrojone na plastry ziemniaki, posypać
kminkiem

- miękkie mięso pokroić na plastry, ułożyć na warstwie ziemniaków

- podawać z surówką z kwaszonej kapusty

SCHAB Z SZAŁWIĄ

1kg schabu (bez kości) * kopiasta łyżka smalcu * 2 łyżki oliwy lub oleju *
garść liści szałwi z dodatkiem listka mięty * 2 ząbki czosnku

- rozgrzać mocno smalec w rondlu i dobrze obsmazyć ze wszystkich stron
nasolone uprzednio mięso

- wyjąć schab z naczynia, zlać smalec, wysypać dno naczynia połową szałwi
wymieszaną z miętą, dodać roztarty czosnek, wlać oliwę oraz szklankę letniej
wody i włożyć z powrotem mięso posypując je po wierzchu resztą szałwii

- gotować około 3 godzin w przykrytym naczyniu, na bardzo małym ogniu
obracając mięso co jakiś czas

- podawać z makaronem, można jeść też na zimno, z sałatką i białym pieczywem

orzechy włoskie
potrawy z folii
zupa!! ile czasu ??
co to za drink?