Kiełbaski z piekarnika - jak?

1. Data: 2005-11-10 16:11:43

Temat: Kiełbaski z piekarnika - jak?
Od: "Mariusz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma doświadczenia w robieniu pysznych
kiełbasek "grillowych" za pomocą piekarnika.
Coś mi za bardzo nie wychodzą, a trwa to strasznie długo. Albo sa za suche
albo za mało przypieczone, albo spalone... A do tego smród w całej kuchnmi
(spalenizna itp.)
Jak to najlepiej, najsmaczniej i najszybciej zrobić?

--
Mariusz

2. Data: 2005-11-10 17:15:16

Temat: Re: Kiełbaski z piekarnika - jak?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:

> [...]
> kuchnmi (spalenizna itp.)
> Jak to najlepiej, najsmaczniej i najszybciej zrobić?

kielbase sparz we wrzatku, az bedzie ciepla na wylot, i wloz pod
opiekacz na dwie trzy minuty przed podaniem.
MB

3. Data: 2005-11-10 18:49:13

Od: "Maciek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kielbase sparz we wrzatku, az bedzie ciepla na wylot, i wloz pod
> opiekacz na dwie trzy minuty przed podaniem.
Problem w tym ,że polskie kuchenki w odróżnieniu od angielskich nie mają
opiekaczy w wyposażeniu.

4. Data: 2005-11-10 20:22:09

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> Problem w tym ,że polskie kuchenki w odróżnieniu od angielskich nie mają
> opiekaczy w wyposażeniu.

No to musisz poczekac do lata albo obsmazac na patelni. Albo lutownica :)

MB

5. Data: 2005-11-10 21:09:24

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisał w wiadomości

> No to musisz poczekac do lata albo obsmazac na patelni. Albo lutownica :)
>
> MB
No niekoniecznie.
Mianowicie: pokrój kiełbasę na kawałki 10-15 cm. Nakrój je według uznania.
Na blasze poukładaj krążki cebuli a na nich kiełbasę. Możesz ją opruszyć
przyprawą do grilla. Tak przygotowaną mieszankę pakujesz do pieca i
zapiekasz w tempereaturze 160-180 C przez 30-40 minut. Najlepiej doglądać
dzieło i kupić nie za suchą kiełbasę, tzn, taką bardziej tłustą.
Powodzenia.
Pozdrawiam
Igor

6. Data: 2005-11-10 21:11:27

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Igor" <i...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zapiekasz w tempereaturze 160-180 C przez 30-40 minut. Najlepiej doglądać
> dzieło i kupić nie za suchą kiełbasę, tzn, taką bardziej tłustą.
Przy okazji dodam , że z pieca niegdy nie uzyskasz aromatu grilla. Bez dymu
kiełbaska się upiecze lecz nie nabierze aromatu wędzarniczego.
Pozdrawiam
Igor

7. Data: 2005-11-10 21:47:13

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dymu
> kiełbaska się upiecze lecz nie nabierze aromatu wędzarniczego.

lepiej uzyc naczynia do zapiekania...

cebule na dno i owszem..ale miło podlac ją piwkiem... przepis kiedys był...

na dno mozna zastosowac tez :

ziemniaki w plasterkach..pod koniec pieczenia mozna wszystko polac
śmietana...

kapuste kiszoną ..warstwa na spód naczynia i piec poprostu...

najpierw przykryte a potem odkryte coby sie kiełbasa zrumiieniła

Marek

8. Data: 2005-11-11 07:23:32

Od: "Misiek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Problem w tym ,że polskie kuchenki w odróżnieniu od angielskich nie mają
> opiekaczy w wyposażeniu.

Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "opiekacz"
Polskie kuchenki maja cos takiego w piekarniku (elektrycznym) jak rodzaj
grilla (nazywany czesto w instrukcjach wlasnie mianem opiekacz)
Tyle ze na pare minut nie oplaca sie rozgrzewac tego

9. Data: 2005-11-11 13:50:14

Od: "Y" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (spalenizna itp.)
> Jak to najlepiej, najsmaczniej i najszybciej zrobić?

na widelcu nad palnikiem gazowym wychodza najlepiej ;)

10. Data: 2005-11-12 19:03:34

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja to robię kiełbaski w czymś co sie nazywa rękaw do pieczenia (można tam
dodać cebulkę, boczek, przyprawę grillową, troche jałowca (ziaren
oczywiście)jako namiastki grilla choć to nie to samo), żeby nie stwardniały
za bardzo a przed końcem pieczenia rozcinam go co by je przyrumienić i
gotowe.

Proble ze schabem...
orzechy włoskie
potrawy z folii