patoka (?)

1. Data: 2000-12-14 08:15:20

Temat: patoka (?)
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na nalewke korzenna, jednym ze skladnikow jest cyt. "X ml miodu
plynnego - patoki". I tu pytanie: czy to jest jakis specjalny miod, jesli
tak to jaki? Chce zrobic te nalewke, ale nie wiem czy moge dac zwykly miod.
Asia

1. Data: 2000-12-14 12:55:54

Temat: Odp: patoka (?)
Od: "polna" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia :
> [...]
> plynnego - patoki". I tu pytanie: czy to jest jakis specjalny miod, jesli
> tak to jaki? Chce zrobic te nalewke, ale nie wiem czy moge dac zwykly

Witam
czytam Was juz od dłuższego czasu, ale dopiero teraz mogę się wypowiedzieć,
bo poruszony został temat bliski mojemu sercu :))

Patoka to świeży miód w stanie płynnym. Po pewnym czasie ulega on
krystalizacji przechodząc w krupiec. Wszystkie polskie miody krystalizują ze
względu na wysoką zawartość cukrów (roztwór przesycony). A to, że w środku
zimy możemy kupić miód płynny jest zasługą pszczelarzy lub przetwórców,
którzy miód ten podgrzewają do temperatury 40 stopni.Po tym zabiegu miód nie
krzepnie.Ale tu uwaga! Miód podgrzany do temperatury powyżej 40 stopni traci
swoje naturalne właściwości lecznicze, zniszczeniu ulegają biologicznie
czynne substancje, które decydują o tych właściwościach. Dlatego nie
powinniśmy słodzić miodkiem gorącej herbaty, tylko dopiero, gdy trochę
ostygnie...

Pozdrawiam wszystkich
polna

1. Data: 2000-12-15 07:55:22

Temat: Re: patoka (?)
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje serdecznie za odpowiedzi
Asia :)

1. Data: 2000-12-15 09:37:36

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"asia" wrote
> Mam przepis na nalewke korzenna [ciach]

A moze bys wrzucila ten przepis na grupe? ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

Zauważyłem...
Odp: W?ciekła wołowina