penne z pulpecikami

1. Data: 2002-01-06 10:55:22

Temat: penne z pulpecikami
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na prosbe w klepuje przepis - ja je uwielbiam, moja rodzina i znajomi tez... A
i grupa zaczyna dolaczac do grona zwolennikow:))

Przy czym zastrzegam sie, ze ten przepis moze byc troche inny, niz poprzedni ,
bo .... pisze z glowy:)

Skladniki:
pulpeciki:
1. mieso mielone - 1 kg, albo mniej, albo wiecej...., najlepsze wolowo-
wieprzowe, ale ja i z indyczego robilam
2. bulka rozmoczona, rozdrobniona - jak nie ma, daje tarta bulke
3. starty ser ostry wedzony - ok 3 - 4 lyzek. W oryginale byl parmezan, ja
daje rolade ustrzycka
4. pietruszka swieza posiekana
5. jajko
6. czosnek - przez praske
7. cebula posiekana drobno

sos:
1. 1/2 litra sosu pmidorowego - taki z kartonika daje
2. 1 dl rosolku (z kostki, wolowego)
3. 1 dl wina czerwonego wytrwanego - moze byc podlawe:)) Na ogol daje jakas
resztke, co sie w domu poniewiera, albo .... Sofie - niezla do sosow:))
4. bazylia swieza - jak nie ma, moze byc ostatecznie suszona, ale to nie to
samo
5. czosnek - przez praske

Czosnku w obu przypadkach - wedlug uzania, po jednym zabku to minimum, ja daje
wiecej, ale ja jestem czosknozerca:)

W misce wymieszac - mieso, bulke, ser, czosnek, cebulke, jajo, pietruszke,
przyprawy. Krecic male kulki i obtaczac je w przyprawionej mace (przyprawy do
maki wedlug uznania 0 dobre jes oregano, prowansalkie, majeranek). Pulpeciki
smazyc na patelni.
Zdajc z patelni, wlac tam (tzn. na te patelnie) - sos pomidorowy, rosol, wino,
czosnek. Zagotowac.
Wrzucic pulpeciki, doprawic sos. Na malym ogniu podusic - ok. 15 minut.
I to wszystko.
Potrawa jest latwa - najgorsze jest krecenie pulpecikow, zwlaszcza z 2 kg
miesa:)

Smacznego

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2002-01-07 10:59:08

Temat: Re: penne z pulpecikami
Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Monisiatko wrote:

> Na prosbe w klepuje przepis - ja je uwielbiam, moja rodzina i znajomi tez... A
> i grupa zaczyna dolaczac do grona zwolennikow:))

ja przepraszam, ale dlaczego to jest penne? czy cos mi umknelo? bo z
przepisu wyglada, ze to po prostu pulpeciki z sosem... czemu penne?

zdezorientowana, a zachecona....

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-01-07 11:30:38

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna <a...@r...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...fm...

> ja przepraszam, ale dlaczego to jest penne? czy cos mi umknelo? bo z
> przepisu wyglada, ze to po prostu pulpeciki z sosem... czemu penne?
>
> zdezorientowana, a zachecona....

Penne to po prostu rodzaj makarony, takie spore rury, ostro ścięte. Pycha.
Ja tam polecam pulpeciki z sosem.
Można takie danie robić na kilka sposobów, niekoniecznie z penne, inny
makaron tez będzie ok, jakies świdry na przykad.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2002-01-07 13:21:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ja przepraszam, ale dlaczego to jest penne? czy cos mi umknelo? bo z
>przepisu wyglada, ze to po prostu pulpeciki z sosem... czemu penne?
>
>zdezorientowana, a zachecona....

...boladnie brzmi. a potem wyglada. penne to fason makaronu, nie
pulpecikow ;)).
Slyszalam i czytalam, ze makarony sa oceninane na podswtawie
przyczepialnosci sosu, wiec pewniepenne najlepiej sie ukladaja z
TYM sosem i TYMI pulpecikami...widze, ze mido wyboru doszly
pulpeciki na kolacje...chyba oszaleje

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-07 14:42:59

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>tez... A
>
>ja przepraszam, ale dlaczego to jest penne? czy cos mi umknelo? bo z
>przepisu wyglada, ze to po prostu pulpeciki z sosem... czemu penne?
>
>zdezorientowana, a zachecona....

Bo sie je je z makaronem al dente:))
Moze byc z penne, a moze byc z tagliatelle - a przepis jest z wloskiej kjuchni
o makaronach.

1. Data: 2002-01-13 21:15:20

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
> Na prosbe w klepuje przepis - ja je uwielbiam, moja rodzina i znajomi
tez... A
> i grupa zaczyna dolaczac do grona zwolennikow:))

Miałam przygotowane mięsko na kotlety, ale jak zobaczyłam przepis to zaraz
cofnęłam się w pół drogi i wykonałam penne z pulpecikami. Co prawda zrobiłam
bez wina, bo nie miałam.

Wyszło przepyszne:-))))))))))))))))

Pozdrawiam - Iśka

1. Data: 2002-01-13 22:58:42

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>cofnęłam się w pół drogi i wykonałam penne z pulpecikami. Co prawda zrobiłam

To bardzo sie ciesze:) Ja tez vzasem robie bez wina, jak wino wyjdzie (tzn.
sie wypije:)))
I polecam sprobowanie z winem = sa jeszcze lepsze.

1. Data: 2002-01-14 21:03:43

Temat: Odp: penne z pulpecikami
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(tzn.
> sie wypije:)))
> I polecam sprobowanie z winem = sa jeszcze lepsze.

Na pewno spróbuję! tym bardziej, że mielone często u nas gości:-)
Po penne z pulpecikami śladu nie ma, a mnie aż zassało....

--
Pozdrawiam-Iśka

Prosze o pomoc - Cannelloni
chleb hinduski nan -jak zrobic?