chleb hinduski nan -jak zrobic?

1. Data: 2002-01-06 09:18:45

Temat: chleb hinduski nan -jak zrobic?
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

zafascynowana wczorajsza kolacja w indyjskiej restauracji (jak ktos bedzie w
Szczecinie polecam) chcialabym zrobic dla "miauczacego" chlopiny chleb jaki
nam tam podano. gdyby nie znakomite jedzenie to chlop jadlby tylko ten
chleb!

sprawa wydawala sie z pozoru prosta. byly to placki, upieczone w piecu,
wydawac by sie moglo ze to tylko: maka, woda i sol. a jednak: te placki nie
byly suche, byly mieciutkie, puszytse-choc cienkie.
czy ktos wie jak takie pieczywo zrobic? bo jak sie nie naucze to bede chyba
musiala przynosic z restauracji "ten wspanialy hinduski chlebek" bo chlop mi
spokoju nie da.
prosze pomozcie!
wjade Wam na ambicje: chlopina powiedzial " ta twoja grupa na peno cos
wymysli!!!"

pozdrawiam

Mechcia

1. Data: 2002-01-06 09:34:15

Temat: Re: chleb hinduski nan -jak zrobic?
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydawac by sie moglo ze to tylko: maka, woda i sol. a jednak: te placki
nie byly suche, byly mieciutkie, puszytse-choc cienkie>

Mechcia, zdecyduj sie prosze, byly to placki czy chleb?
Bo ja tu widze roznice miedzy jednym i drugim. Jesli chodzi
ci o placki, to moze masz na mysli Roti? To ich chyba numer
1 w kuchni hinduskiej, ale to bardziej podobne jest do nalesnika.
Byla w tym placku kura lub groszek?

*******
m-gosia
*******

1. Data: 2002-01-06 10:26:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ci o placki, to moze masz na mysli Roti? To ich chyba numer
>1 w kuchni hinduskiej, ale to bardziej podobne jest do nalesnika.

Nan jest do pity podobny.
Mowie to glosem pelnym autoirytetu wszakze mieszkam w kraju,
ktory mial Indie na wlasnosc przez jakis czas ;)

Krysia

P.S. Osobiscie najbardziej lubie Peshwari nan - z rodzynkami i
kokosem
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-06 11:22:59

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> ci o placki, to moze masz na mysli Roti? To ich chyba numer
> 1 w kuchni hinduskiej, ale to bardziej podobne jest do nalesnika.

jak mam sie zdecydowac kiedy nazywalo sie to chleb a wygladalo jak
placki?????????????????

Mechcia

1. Data: 2002-01-06 11:35:50

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> jak mam sie zdecydowac kiedy nazywalo sie to chleb a wygladalo jak
> placki?????????????????
>
> Mechcia

Ha ha, no to jesli wygladalo to jak placki to jestem
prawie pewna ze to nie bylo nan. Ale mozesz tego co ci
podam sprobowac. Co ci szkodzi, jak nie wyjdzie to tylko
strata czasu, koszty zadne.
Ale cos mi mowi, ze bedzie bingo, bo hindusi duzo robia
na tym ciescie. A to sa wlasnie ichnie placki.

500 gr. maki
2 lyzeczki sody
300 ml. wody
1 lyzeczka proszku do pieczenia

Make, sode i proszek ugniesc na kule i odstawic. Z kuli
zrobic mniejsze kulki i rozwalkowac na placki.
Ponownie kulki zrobic i znowu rozwalkowac na placki.
Teraz z szafki wyjmij zelazna plyte do smazenia, ktora
nazywa sie tawa. Wysmaruj ja oliwa lub maslem i smaz
placki, ciagle przyciskajac krawedzie lopatka, zeby nie
odchodzily od tawy.
Dali ci do tego groszek, kartofle i kure z curry? Pytam
bo to takie hinduskie ze az nie wiem co. U nas to kazdy
hindus to robi, my na to chodzimy do restauracji albo do
znajomych jak im sie chce to dla nas zrobic. Aha, to
wszystko musisz jesc palcami, jak prawdziwy hindus.

Pozdrowionka
******
m-gosia
******

1. Data: 2002-01-06 11:51:46

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znajomych jak im sie chce to dla nas zrobic. Aha, to
> wszystko musisz jesc palcami, jak prawdziwy hindus.

skoros taka pewna ze to nie "nan" to ok. ja sie spierac nie bede. postram
sie zadzwonic dzisiaj do restauracji i dowiedziec jak sie ten chleb nazywa
bo nie daje mi to spokoju:)))
a groszku i kartofli to ja w domu sie moge najesc wiec podali do tego
fantastycznie dobre zarcie hinduskie, ktorego stalam sie zagorzala fanka.
poza tym jedlismy naprawde fenomenalne zupy, z soczewicy i curry z miesem
mielonym-jak dla nas -bomba!
i sos mietowy-nie zapomne smaku!

Mechcia

1. Data: 2002-01-06 14:53:09

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

"MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> wrote in message
> [...]
jaki
> nam tam podano. gdyby nie znakomite jedzenie to chlop jadlby tylko ten
Mechciu,
znam te naany dobrze, bo lubie indyjskie zarcie, u nas mozna je tez kupic
swieze w supermarkecie, a takze gotowa mieszanke (just add water :-)).
skonsultowalam dwie ksiazki kucharskie indyjskie ktore mam - jedna Madhur
Jaffreys World Vegetarian podaje dluuugi przepis bardzo skomplikowany, gdzie
oprocz maki, sody i proszku dodaje sie jogurt, mleko i jajko, moge go
przepisac, ale nie dzis :-(
a drugi, z ksiazki Suman Ray Indian Vegetarian Cooking leci tak:

skladniki:
lyzeczka suszonych drozdzy
lyzeczka cukru
75ml letniej wody
275g bialej maki
1/2 lyzeczki soli
3/4 lyzeczki proszku do pieczenia
1 lyzka oleju
3 lyzki jogurtu

zmieszac wode, drozdze i cukier, odstawic na 15-20 minut az sie spieni
przesiac razem make, sol i proszek do pieczenia. zrobic dolek, wlac miksture
drozdzowa i jogurt, wyrabiac przez 10 minut albo az przestanie byc kleiste.
podzielic na 12 porcji
kazda porcje rozplaszczyc na cienki podlugowaty placek
piec w goracym piekarniku (200 stopni C) 4-5 minut z kazdej strony, az sie
pokaza brazowe plamki.
wstawic kazdy pod grill na kilka sekund az zbrazowieja.
cala sztuka w tym, ze te placki nie sa chrupiace, a wlasnie miekkie,
elastyczne i puszyste w srodku. Tez je lubie!!!
powodzenia i daj znac jak wyszlo, bo choc je lubie nigdy sama nie robilam...
Ania
PS spelling we wszystkich zrodlach jakie widzialam jest naan
A.

1. Data: 2002-01-06 16:05:28

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> napisał w wiadomości

> [...]
robilam...
> Ania
> PS spelling we wszystkich zrodlach jakie widzialam jest naan

podobny do prze[isu ktory podala Adiola wiec to chyba musi byc TO!

Mechcia
jutro wytwarzam te nan`y hiihihi

1. Data: 2002-01-07 00:02:35

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spokoju nie da.
> prosze pomozcie!
> wjade Wam na ambicje: chlopina powiedzial " ta twoja grupa na peno cos

Podaj nam wysokosc tego placka/chleba, czy to bylo ok.1-1,5 cm, czy jak nasz
gruby nalesnik i czy byl wyrosniety, czy warstwowy.

Wtedy bedzie latwiej go zidentyfikowac.

W restauracjach go pieka w tandorze, co w domu jest b. trudne do odtworzenia,
ale dla ciekawostki podaje link do przeciekawej strony na ten temat.

http://www.geocities.com/TheTropics/Island/3012/page
2.htm

Powodzenia w budowaniu tandora :-))

iza

1. Data: 2002-01-07 05:58:50

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
odtworzenia,
> ale dla ciekawostki podaje link do przeciekawej strony na ten temat.

mysle ze wczesniejsze przepisy to to o co mi chodzi.
zapytam tez chlopine czy wybuduje mi piec, a jak nie to bede chodzic i
prosic w restauracji o uzyczenie:)))

Mechcia

Kielichy waflowe z owocami jagodowymi
kurczak i czekolada
fasolka po kahunsku
macie przepisy na na rozgrzewajace zupki?
prośba-jaki wybrać malakser?