pierogi sie sklejaja....

1. Data: 2003-12-26 09:56:13

Temat: pierogi sie sklejaja....
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

zrobilismy pierwszy raz pierogi. wyszly pyszne i wogole! zaden sie nie
rozlecial :)
mamy za to inny problem: mimo ze do gotowania zostal dodany olej, pierogi
(te nie zjedzone na bierzaco ;) sie paskudnie posklejaly. do tego stopnia,
ze bez wiekszego lub mniejszego uszkodzenia wiekszosci z nich nie dalo sie
ich porozdzielac.
jakies rady?
jak wy sobie z tym radzicie?

przy okazji: mozna pierogi ulepic i np. zostawic zeby wyschly i gotowac je
w dniu nastepnym?

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-12-26 10:07:21

Temat: Odp: pierogi sie sklejaja....
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...TO_WYTNIJ.pl...

> [...]
| ze bez wiekszego lub mniejszego uszkodzenia wiekszosci z nich nie dalo sie

Wiesz jak my zawsze robimy? Po ugotowaniu wykladamy je na talerz i zawsze
lekko smarujemy olejem lub oliwa i dopiero na to druga warstwe.Nigdy w ten
sposob sie nie posklejaja.

--
***Gosia_KIKI***

1. Data: 2003-12-26 14:46:01

Temat: Re: pierogi sie sklejaja....
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Wiesz jak my zawsze robimy? Po ugotowaniu wykladamy je na talerz i zawsze
> lekko smarujemy olejem lub oliwa i dopiero na to druga warstwe.Nigdy w ten
> sposob sie nie posklejaja.

Ja używam masła, ale to daje ten sam efekt, ale inny smak...
Patrycjo, jadasz masło?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-12-26 21:37:30

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ze bez wiekszego lub mniejszego uszkodzenia wiekszosci z nich nie dalo sie

wykladam pierogi na miske, polewam stopiona margaryna, lekko mieszam, potem
nastepna porcja, znowu odrobina tluszczu itd

albo
ugotowane pierogi daje do zimnej wody i hartuje, ani jeden sie nie skleja

Marta

1. Data: 2003-12-27 10:53:40

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:
> [...]

dzieki, tak chyba bedziemy musieli zrobic, jak jeszcze nam sie kiedys
zachce robic pierogi ;)

> Ja używam masła, ale to daje ten sam efekt, ale inny smak...
> Patrycjo, jadasz masło?

a skad! przeciez weganka jestem :)

pat

1. Data: 2003-12-27 10:54:53

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Kamińska" wrote:
> [...]
>
> albo
> ugotowane pierogi daje do zimnej wody i hartuje, ani jeden sie nie skleja

o, musze zapamietac i przetestowac co sie lepiej sprawdzi :)

dzieki za rady
a ja myslalam ze w procesie gotowania cos nie tak poszlo ;)
pat

1. Data: 2003-12-27 21:02:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a skad! przeciez weganka jestem :)

Nie pamiętałam na ile jesteś ortodoksyjna...
Ale oliwa, lub olej cię w tej sytuacji ratuje.
Hmm... A jak ty te pierogowe ciasto bez masła i jaj robisz?

1. Data: 2003-12-27 21:53:12

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bskrrq$qdb$1@news.onet.pl...
> Hmm... A jak ty te pierogowe ciasto bez masła i jaj robisz?

Ze bez jajek, to sama bym sie dziwowala, ale ze bez masla, czy innego
tluszczu? - wcale
maka, woda ciepla, jajko - ot wszystkie skladniki do pierogowego ciasta -
bynajmniej u mnie
(choc w sumie, jak mala bylam, to ciasto robilam z maki i wody i tez bylo
niezle;) )
Marta

1. Data: 2003-12-28 00:41:12

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja myslalam ze w procesie gotowania cos nie tak poszlo ;)
=====
Jeszcze jedna, mała rada: pierogi wyjmowane z wody muszą być dokładnie
odcieknięte, krótko mówiąc, suche. Sklejają się kiedy są wilgotne. Ja
wyciągam je dużym, metalowym sitkiem i wstrząsam, aż przestaną kapać. Potem
do michy i tak jak wcześniej radzono - polewam tłuszczem.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-28 10:27:02

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Kamińska" wrote:

> Ze bez jajek, to sama bym sie dziwowala, ale ze bez masla, czy innego
> tluszczu? - wcale

kobiety, wy z jajkami robicie? toz ja wszedzie slysze, ze na pierogi to
koniecznie bez jajek, bo twarde wyjdzie....

> maka, woda ciepla, jajko - ot wszystkie skladniki do pierogowego ciasta -
> bynajmniej u mnie

u mnie, wg.wskazowek tesciowej (bynajmniej nie wegetarianki ;) ciasto jest
z samej maki i goracej wody. nawet soli sie nie dodaje, bo soli sie wode, w
ktorej sie pierogi gotuje.

pozdr :)
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl
Inicjatywa Empatia http://empatia.pl

pytanie o pyszne i dzialajace drinki :)
życzenia, gminiucha i obżarstwo
uff, alem nażarty
Życzenia
zyczenia dla wszystkich kucharek i kucharzy