pigulka antykoncepcyjna - kiedy wiziasc pierwsza tabletke?

1. Data: 2006-07-08 22:19:52

Temat: pigulka antykoncepcyjna - kiedy wiziasc pierwsza tabletke?
Od: "Emila" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
4 dni temu skonczyla mi sie miesiaczka. Chcialabym zaczac stosowac pigulki
antykoncepcyjne.
Jednak z tego co mi wiadomo mozna zastosowac pierwszą dawke w pierwszym lub
w piatym dniu od początku krwawienia miesięcznego
CZy moge zaczac brac pigulki teraz czy musze czekc do kolejnej miesiaczki?
Zalezy mi bardzo na tym zeby juz teraz sie zabezpieczyc.
Dziekuje z gory za odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie
Emila

2. Data: 2006-07-08 22:30:06

Od: "Kkk" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a kto ci przepisał te pigułki?
jak lekarz - to powinien ci powiedzieć kiedy i jak zacząć przyjmować
a jeśli ci nie powiedział to ....marny lekarz, poszukaj innego
mi powiedziano, że pierwszą pigułkę należy przyjąć w 1szym dniu miesiączki
i potem przyjmować według opakowania czyli razem 21 tabletek
jak się skończy opakowanie to 7 dni przerwy (m.in. na okres)
i 8 dnia kolejne opakowanie zaczynasz i tak na okrągło...
powodzenia
pozdr. :)

3. Data: 2006-07-09 05:53:58

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kkk" <k...@w...pl> napisała ...

> jak lekarz - to powinien ci powiedzieć kiedy i jak zacząć przyjmować
> a jeśli ci nie powiedział to ....marny lekarz, poszukaj innego

Wystarczy nauczyć się czytać.
Wszystko na temat przyjmowania jest bardzo dokładnie
opisane w dołączonej do pigułek ulotce.

> mi powiedziano, że pierwszą pigułkę należy przyjąć w 1szym dniu miesiączki
> i potem przyjmować według opakowania czyli razem 21 tabletek

No to w sumie też niewiele Ci powiedziano. :-)

Tak jest najlepiej, ale nie jest to jedyna możliwa opcja.
Przyjmowanie pigułek można zacząć w dowolnym dniu cyklu,
tylko wtedy o pełnym zabezpieczeniu można mówić
dopiero po przyjęciu 10 tabletek.
W przypadku przyjęcia pierwszej w pierwszym dniu cyklu
działanie antykoncepcyjne rozpoczyna się od razu.

> jak się skończy opakowanie to 7 dni przerwy (m.in. na okres)

Podczas przyjmowania pigułek nie ma okresu.
Występuje jedynie tzw. krwawienie z odstawienia.
Poza tym przerwa wcale nie jest konieczna.
Czasami celowo się ją pomija.

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2006-07-09 08:44:16

Od: "Kkk" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczy nauczyć się czytać.
> Wszystko na temat przyjmowania jest bardzo dokładnie
> opisane w dołączonej do pigułek ulotce.

tak i należałoby przeczytać ulotkę zanim się weźmie jakikolwiek lek
tylko ile % kobiet czyta ??? :)

> No to w sumie też niewiele Ci powiedziano. :-)

mi wystarczy, reszta w ulotce :)

> [...]
> dopiero po przyjęciu 10 tabletek.
> W przypadku przyjęcia pierwszej w pierwszym dniu cyklu
> działanie antykoncepcyjne rozpoczyna się od razu.

tak jest najlepiej dla mnie, bo chciałam,aby działanie antykoncepcji
było od razu i wiem, że to nie jest jedyna opcja :)

> Podczas przyjmowania pigułek nie ma okresu.
> Występuje jedynie tzw. krwawienie z odstawienia.

no tak ... :)

> Poza tym przerwa wcale nie jest konieczna.
> Czasami celowo się ją pomija.

tak, zwłaszcza latem, kiedy czas na urlop a nie na męki
mi lekrz powiedział, że raz na 3 miesiące powinno się mieć
ale ile w tym prawdy? ile lekarzy tyle teorii...
byle nam kobietom nie szkodziło na zdrowie

serdecznie pozdr. :)
katarynka

5. Data: 2006-07-09 20:51:45

Od: "Emila" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzieki z gory za odpowiedz.
Napisalas ze przyjmowanie pigułek można zacząć w dowolnym dniu cyklu,tylko
wtedy o pełnym zabezpieczeniu można mówić dopiero po przyjęciu 10 tabletek.
To znaczy ze moge wziasc pigulke 4 dni po zakonczeniu miesiaczki?
Pozdrawiam

6. Data: 2006-07-09 21:12:19

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emila" <a...@o...pl> napisała ...

> [...]
> tabletek.
> To znaczy ze moge wziasc pigulke 4 dni po zakonczeniu miesiaczki?

Znaczy, że możesz.
Tylko nie wiem, czy w okolicach 10 dnia cyklu ma to jeszcze sens.
Skoro i tak musisz odczekać, to może poczekaj do najbliższej
miesiączki i zacznij "kurację" od pierwszego dnia cyklu.

Pozdrawiam !
Mała Mi

7. Data: 2006-07-09 21:57:05

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-07-09 22:51:45 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Emila* skreślił te oto słowa:

> [...]
> wtedy o pełnym zabezpieczeniu można mówić dopiero po przyjęciu 10 tabletek.
> To znaczy ze moge wziasc pigulke 4 dni po zakonczeniu miesiaczki?

Wszystko zalezy od tego jakie to pigułki. Więc łaskawie przeczytaj ulotkę,
która znajdziesz w opakowaniu i zastosuj sie dokładnie do instrukcji. Jeśli
Cię to przerasta zastanów się czy w ogóle powinnaś łykac te pigułki.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

8. Data: 2006-07-10 10:05:23

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-07-2006 o 00:19:52 Emila <a...@o...pl> napisał:

> [...]
> miesiaczki?
> Zalezy mi bardzo na tym zeby juz teraz sie zabezpieczyc.

Po pierwsze i najważniejsze - skonsultuj się z lekarzem, który odpowie na
Twoje pytania. Jeśli jesteś już po wizycie i doborze odpowiednich hormonów
a zapomniałaś zaleceń, to proponuje poczytać ulotkę - można tam znaleźć
ciekawe rzeczy.
Nie wiem jak wygląda to w przypadku poszczególnych tabletek (być może
zasady sa takie same lub podobne) lecz ja biorąc najpierw Mercilon a
później Diane35 byłam poinformowana, iż pierwszą pigułkę muszę połknąć w
pierwszym dniu krwawienia.
Jeśli zaś chodzi o antykoncepcję, to nie byłabym taka odważna - pierwsze
opakowanie chyba nie zapewnia odpowiedniego zabezpieczenia przed ciążą
(choć lekarzem nie jestem i wypowiadać się na ten temat nie będę).
Powodzenia ;)

- Monika

Problemy z tradzikiem
Proces rośnięci u dorosłych