pigwa

1. Data: 2004-10-07 23:49:44

Temat: pigwa
Od: k...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

witam,
nie drzewo pigwowe, a piekna pigwa, ktorej owoce maja wielkosc sporego
jablka. wiem, ze mozna wykorzystac na nalewke, surowe do herbaty, a w
ksiazce Jurczenki znalazlem przepis na konfiture. czy ktos ma jeszcze
jakies inne pomysly na te owoce?

pozdrawiam
Daniel

1. Data: 2004-10-07 23:53:32

Temat: Re: pigwa
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <k...@n...pl> napisal w wiadomosci

Pigwówka na miodzie http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2162
Pigwa do herbaty http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=976
dzem http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2530

1. Data: 2004-10-08 00:05:51

Od: k...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Oct 2004 01:53:32 +0200, "Ruua"
<TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> wrote:

>Uzytkownik <k...@n...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
piekne dzieki. juz patrze

1. Data: 2004-10-08 08:35:58

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos ma jeszcze
> jakies inne pomysly na te owoce?

ja jadlam w Hiszpanii rybe z pigwa, bardzo ciekawy zestaw smakowy. do tego
byl jakis sosik i pieczony ziemniak. niestety nie mam przepisu.

pozdr
paula

1. Data: 2004-10-08 12:02:41

Od: "Ania z Zielonego Wzgórza" <Y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmm moze byc jami a mam pigwy sporo wiec... chyba zrobie :)

To juz robie i na zime do hembatki pychotka prawie jak cytryna a nawet
lepsze

Pozdrowka
Anka

1. Data: 2004-10-08 12:58:47

Od: "FryceQ :\)" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Przesylam zbior przepisow ,ktore sam rowniez otrzymalem od milych
grupowiczow.
na pl.rec.ogrody :

FW :

Smacznego !
Z pozdrowieniami Edward

1. Data: 2004-10-09 07:05:54

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paula <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ck5j9e$5ct$...@i...gazeta.pl...

> czy ktos ma jeszcze
>
> ja jadlam w Hiszpanii rybe z pigwa, bardzo ciekawy zestaw smakowy. do tego
> byl jakis sosik i pieczony ziemniak. niestety nie mam przepisu.

....Hiszpanie z pigwy robia galaretke (FryceQ wsrod swoich propozycji ma
przepis na konfiture w ktorym pada slowo galaretka...)A potem podaja ja do
slonych serow...moze do jednego konkretniej ale doskonale to pasuje do
roznych :) i fety...

ja lubie

agataw

1. Data: 2004-10-09 09:59:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Oct 2004 09:05:54 +0200, "Agata" <a...@g...com.pl>
wrote:

> [...]
>przepis na konfiture w ktorym pada slowo galaretka...)A potem podaja ja do
>slonych serow...moze do jednego konkretniej ale doskonale to pasuje do

taktaktaktak!

swietne jest, co u nas z kolei moznaby raczej okreslic mianem
cheese - w kontekscie dzemowo-galaretkowym tu jest puree owocowe,
przesiane przez geste sito badz szmate, zageszczane, z cukrem.
konsystencja podobne do antycznej marmolady, ktora pani w sklepie
kroila, a marmloda wychodzila z takiej wielkiej puszki.

ja jadam namietnie pigwe z cheddarem

Pierz, serowy
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-09 10:10:14

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> konsystencja podobne do antycznej marmolady, ktora pani w sklepie
> kroila, a marmloda wychodzila z takiej wielkiej puszki.

Jestem zazdrosna, bo u nas na wsi takiej marmolady nie daja, a ja lubie
slodko - miesne i slodko - serowe zestawienia... A w Hiszpanii owszem,
takie daja i nie tylko z pigwy, ale z innych owocow tez (nie
zidentyfikowalam jakich, ale roznily sie kolorem). Maz mi nie pozwolil
kupic, a ja sie glupio posluchalam ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-09 13:07:11

Od: "Michał" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja, w zeszłym roku zrobiłem sok z pigwy (owoc pigwowca chińskiego, gwoli
scisłości) metodą zasypywania cukrem drobno pokrojonych owoców.Otrzymany sok
zasłoiczkowałem i latem w upały po rozcieńczeniu 1:5 lub wiecej dobra wodą ,
cud -miód, ai na "popitkę" dla potrzebujących tego rodzaju wsparcia sprawdził
sie znakomicie. W tym roku nieurodzaj niestety...ale stary zapas jeszcze jest.
pozdrawiam,
Michał

sposób na spalony garnek?
Jak smakują krewetki :) ?