piróg biłgorajski zwany "krupniokiem"Czy ktoś zna przepis

1. Data: 2006-03-05 11:11:16

Temat: piróg biłgorajski zwany "krupniokiem"Czy ktoś zna przepis
Od: "dorper" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosba jak w temacie. Czy zna ktoś sprawdzony przepis. Pan Makłowicz
pokazywał w ostatnim odcinku swojego programy ale nie zdążyłam zanotować

Będe wdzieczna za podanie przepisu

Pozdrawiam

Ewa

2. Data: 2006-03-05 14:14:08

Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dorper" wrote in message news:440ac3fa$0$1447$f69f905@mamut2.aster.pl...
| Witam
|
| Prosba jak w temacie. Czy zna ktoś sprawdzony przepis. Pan Makłowicz
| pokazywał w ostatnim odcinku swojego programy ale nie zdążyłam zanotować
|
| Będe wdzieczna za podanie przepisu

Witaj,
spróbuj poszukać tu:
http://www.staff.amu.edu.pl/~artur_ko/lista.htm
http://kuchnia.mckornik.com/

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

3. Data: 2006-03-06 08:08:20

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorper" <d...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Prosba jak w temacie. Czy zna ktoś sprawdzony przepis. Pan Makłowicz
> pokazywał w ostatnim odcinku swojego programy ale nie zdążyłam zanotować

owszem...wypróbowany wielokrotnie:))

potrzeba:

1kg kartofli, ziemniaków, pyr, gruli, obranych jak kto ma..
1,5 szklanki kaszy gryczanej - troche całej a troche rozdrobnionej by sie
lepiej kleiło
0,25 kg twarogu/sera białego (kostka)
2 całe jaja, troche słoniny na skwarki, pieprz sól

Kartofle ugotować w małej ilości wody az do rozgotowania, wody nie odlewać.
Następnie rozgniesc razem z woda dosypujac kasze do gorących ziemniakjów aby
sie zaparzyła.
Do tego dodajemy twaróg dalej rozgniatajac i mieszajac, a gdy odrobine
przestygnie dodać jajka i tłuszcz ze skwarkami
Na koniec posolic do smaku i dodac pieprz czarny lub ziołowy..
Można dodac majeranek i/lub mietę (ja lubie dużo mięty) to nada aromat
potrawie
Przełozyć na blaszke i piec w średniej temperaturze około 1 godziny aż sie
zezłoci na wierzchu
Z blaszki wyjmować jak wystygnie zeby sie nie połamał..

Mozna potem jesc na słodko na słono na łagodno na ostro..polecam z dodatkiem
dobrej smietany i mleka..;)))

Jest wersja że tą masą sie nadziewa ciasto drożdzowe..ale jej nie
próbowałem

Wersję z ciastem pokazywano w programie własnie..ale obawiam sie ze na wsi
nie szafowano tak rozrzutnie smietana i masłem...poza tym jak ktos ma
mosliwość zdobycia twarogu ze wsi to niech zastosuje taki...te fabryczne to
maja to do siebie ze jakos nie czuc ich potem....

Marek

4. Data: 2006-03-06 09:37:25

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Prosba jak w temacie. Czy zna ktoś sprawdzony przepis. Pan Makłowicz
> pokazywał w ostatnim odcinku swojego programy ale nie zdążyłam zanotować

Aha ..krupniok to taka kiszka ze Ślunska corna jak wszystko na Ślunsku

5. Data: 2006-03-06 18:22:10

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Prosba jak w temacie. Czy zna ktoś  sprawdzony przepis. Pan Makłowicz
> pokazywał w ostatnim odcinku swojego programy ale nie zdążyłam zanotować

To była wędrówka nr 168. Korci mnie by zrobić tę kapustę z koprem. O nalewce na
bazie żurawin nie wspomnę.:-))
Pozdrawiam Areta

6. Data: 2006-03-06 18:43:30

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To była wędrówka nr 168. Korci mnie by zrobić tę kapustę z koprem. O
nalewce na
> bazie żurawin nie wspomnę.:-))
> Pozdrawiam Areta

No to z żurawinami sie spieszyc musisz bo jak ci bagna rozmarzna to do
nastepnego sezonu trzeba bedzie czekac...a poza tym to zwierzyna leśna
pewnie juz zjadła wszystkie...;))))

Marek

7. Data: 2006-03-06 18:49:26

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to z żurawinami sie spieszyc musisz bo jak ci bagna rozmarzna to do
> nastepnego sezonu trzeba bedzie czekac...a poza tym to zwierzyna leśna
> pewnie juz zjadła wszystkie...;))))
>
> Marek

Nic to , ja mam czas, poczekam do września, w ubiegłym roku bardzo obrodziły.
Ale zapasy "wyszły" mi juz w grudniu.
Pozdrawiam Areta
Ps. Zwierzątkom nie bedę podkradać. Na razie w tych miejscach tyle śniegu, że
można kulig robić!:-)))

Indiańskie przyjęcie;)
topiąc czekoladę....dodawać mleko?
gotowanie w Anglii