po transfuzji krwi

1. Data: 2004-03-31 10:04:01

Temat: po transfuzji krwi
Od: "ebed" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uprzejmie proszę o podanie informacji, ile czasu musi upłynąć po
przeprowadzeniu transfuzji krwi, aby nowe krwinki czerwone zaczęły
transportowanie tlenu do komórek? A jeszcze, gdybym dostał jakieś linki do
jakichś opracowań medycznych to było by ekstra.
Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

ebed.

2. Data: 2004-03-31 10:18:15

Temat: Re: po transfuzji krwi
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie nowe krwinki masz na mysli? te przetoczone?
nie slyszalem o czasie odpoczywania kriwnek po przetoczeniu...
wydaje sie ze zaczynaja natychmiast...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

3. Data: 2004-03-31 10:28:10

Od: "ebed" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> nie slyszalem o czasie odpoczywania kriwnek po przetoczeniu...
> wydaje sie ze zaczynaja natychmiast...

No właśnie, że ja słyszałem, że nie natychmiast ale raczej nawet dopiero po
kilkunastu godzinach. (doba?).

4. Data: 2004-03-31 17:46:27

Od: "kz" <krzysztofzel ttt oop@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

| No właśnie, że ja słyszałem, że nie natychmiast ale raczej nawet dopiero po
| kilkunastu godzinach. (doba?)

Praktycznie natychmiast.
Pomyśl troszkę - jeśli byłby taki czas "niedzialania" krwinek to jaki byłby sens
transfuzji?

5. Data: 2004-04-01 05:53:13

Od: "ebed" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kz" <krzysztofzel ttt oop@wp.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "ebed" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Praktycznie natychmiast.
> Pomyśl troszkę - jeśli byłby taki czas "niedzialania" krwinek to jaki
byłby sens transfuzji?

Transfuzja mogłaby mieć sens nawet wtedy, gdyby "zadziałała" po 24
godzinach.

Sęk w tym, że mam taki cytat:
"Warto pamiętać, że hemoglobina krwinek czerwonych, przechowywanych w
roztworze cytrynianu, w ciągu pierwszych 24 godzin po przetoczeniu nie jest
w pełni zdolna do zaopatrywania tkanek w tlen (...) pośpieszne przetoczenie
krwi ma więc na celu przede wszystkim zwiększenie objętości osocza".
(Anaesthesja, marzec 1975, s.150)
Taka krew "nie tylko nie poprawia, lecz wręcz pogarsza zaopatrzenie w tlen
bezpośrednio po transfuzji" (The Dispatch, Columbus, Ohio, 31 sierpnia 1972
s.1B)

Jednak znam też inne wypowiedzi lekarzy na ten temat. Jednak ja mam cytaty
z poważanych pism lekarskich. Natomiast te inne wypowiedzi są - jakby to
powiedzieć - na zasadzie: Jest tak bo tak mi się wydaje.
Pytam wiec na grupie pl.sci.medycyna, no bo gdzież indziej można tę sprawę
rozwikłać?

Pozdrowienia
Ebed.

6. Data: 2004-04-01 09:33:26

Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytam wiec na grupie pl.sci.medycyna, no bo gdzież indziej można tę sprawę
> rozwikłać?

Może najlepiej na jakichś forach specjalistycznych? Najlepiej zamkniętych,
dostępnych tylko dla lekarzy, ew. studentów medycyny.

Pozdrawiam,
Artur

Dziecko różnie diagnozowane psychiatrycznie - jaki ośrodek?
przegląd organizmu
krew w moczu
Farmakopea????
Pierwszy raz