Recepta na okulary - pytanie ?

1. Data: 2004-03-31 15:31:37

Temat: Recepta na okulary - pytanie ?
Od: "Joanna" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktos z Grupowiczow orientuje sie, jak jest teraz z receptami na okulary.
Ja wlasnie dostalam, recepta jest wazna 1 miesiac.
Ale w zasadzie nie jest na niej napisane czy mam jakas znizke (kiedys byla
taka znizka chyba raz na 2 czy 3 lata), czyli chyba bedzie platna 100%.
Tak wiec, czy wykupie okulary z recepty, czy pozniej (tak od siebie w jakims
zakladzie optycznym) to chyba nie bedzie roznicy, bo i tak bede placic 100%
?

Dodam, ze na badaniu bylam w ramach NFZ i recepta tez jest z NFZ (dokladnie
to sie nazywa : Zlecenie na zaopatrzenie w srodki pomocnicze w zakresie
optyki okularowej).

Czy ktos sie orientuje w tym temacie ?

Dziekuje za pomoc,
Pozdrawiam,
Joanna

2. Data: 2004-03-31 15:49:20

Temat: Re: Recepta na okulary - pytanie ?
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-03-31 17:31:37 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Joanna* skreślił te oto słowa:

> [...]
> to sie nazywa : Zlecenie na zaopatrzenie w srodki pomocnicze w zakresie

W Poznaniu to wygląda tak, ze idziesz do okulisty, dostajesz recepte,
musisz isc do siedziby NFz, odstac swoje w kolejce, dostac stempelek z NFZ
na recepcie.
Nastepnie do optyka. Zniżka na szkła wynosi całe 14 zł.
IMO szkoda czasu...

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

3. Data: 2004-03-31 15:56:18

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

l07jumolypuh$....@i...from.poznan,
Lia <L...@a...poczta.onet.pl>:

> W Poznaniu to wygląda tak, ze idziesz do okulisty, dostajesz recepte,
> musisz isc do siedziby NFz, odstac swoje w kolejce, dostac stempelek
> z NFZ na recepcie.

No popatrz, a ja tydzien temu bylem u dwoch optykow na Winogradach i obie
osoby twierdzily, ze bedzie znizka z NFZ i nie musze nic stemplowac. Recepty
(2) byly z niepublicznego zakladu.
Jednak zrealizowalem je w Fielmannie, bo bylo korzystniej, choc tam nic nie
refunduja, nawet z pieczątka (nie maja umowy).

--
Robert

4. Data: 2004-03-31 16:00:34

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-03-31 17:56:18 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *RobertSA* skreślił te oto słowa:

> No popatrz, a ja tydzien temu bylem u dwoch optykow na Winogradach i obie
> osoby twierdzily, ze bedzie znizka z NFZ i nie musze nic stemplowac. Recepty
> (2) byly z niepublicznego zakladu.

Popatrz na to :)

> Jednak zrealizowalem je w Fielmannie, bo bylo korzystniej, choc tam nic nie
> refunduja, nawet z pieczątka (nie maja umowy).

Tez jestem stałą klientką Fielmanna, i zniżka by musiała byc naprawde duża,
zebym zmieniła optyka ( do tego musiałby miec szkła Zeissa) ;)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

5. Data: 2004-03-31 16:06:52

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> osoby twierdzily, ze bedzie znizka z NFZ i nie musze nic stemplowac. Recepty

Ok, juz wiem dokladnie :)
"Do wykupienia szkieł dwuogniskowych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego
potrzebna jest Karta Zaopatrzenia Pacjenta."
http://www.nfz-poznan.pl/page.php/0/0/show/70

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

6. Data: 2004-03-31 16:27:56

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
okolicznościach
> przyrody grupowicz *RobertSA* skreślił te oto słowa:

Przeczytalem, ale niestety nie widze, w jaki sposob to neguje moje
doswiadczenia...
Optyk naprawde przy wycenie odjal mi po 5zl/szklo jak "refundacja NFZ".

> Tez jestem stałą klientką Fielmanna, i zniżka by musiała byc naprawde
duża,
> zebym zmieniła optyka ( do tego musiałby miec szkła Zeissa) ;)

Niestety nie popisali sie tym razem - w powierzonej oprawie (byla to oprawa
Fielmanna za 372zl) spowodowali rozlegly odprysk lakieru. Teraz czekam na
telefon - maja wymienic na nowa, choc poczatkowo usilowali mi wmowic, ze
przynioslem taka, ale dosc szybko sie z tego wycofali pod naporem moich
argumentow.

Nawiazujac do Twego drugiego postu, moje szkla nie byly dwuogniskowe. Jedno
z nich w ogole nie posiada ogniska ;)

--
Robert

7. Data: 2004-03-31 16:35:43

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-03-31 18:27:56 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> [...]

> doswiadczenia...
> Optyk naprawde przy wycenie odjal mi po 5zl/szklo jak "refundacja NFZ".

Nie neguje, pokazuje jedynie, ze inni musza odbyc wycieczke do NFZ.

> Nawiazujac do Twego drugiego postu, moje szkla nie byly dwuogniskowe. Jedno
> z nich w ogole nie posiada ogniska ;)

No własnie. I to wszystko wyjasnia. Refundacje przysługują i na zwykle
szkla i na dwuogniskowe, ale przy dwuugniskowych konieczna jest karta
Zaopatrzenia Pacjenta, a wiec trzeba sie pofatygowac po pieczatke do NFZ :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

po transfuzji krwi
Dziecko różnie diagnozowane psychiatrycznie - jaki ośrodek?
przegląd organizmu
krew w moczu
Farmakopea????