północne Mazowieckie: pierwszy śnieg

11. Data: 2006-11-03 06:41:50

Temat: Re: północne Mazowieckie: pierwszy śnieg
Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzie, czy nie pamiętacie takich Zaduszek, że było -12 st C?
> Przecież pierwszy śnieg wielokrotnie spadał w Polsce ok. 20
> października, natomiast śnieg w listopadzie to już zjawisko typowe
> dla naszego klimatu :-)

No ale człowiek przyzwyczajony do ładnej pogody woli nie myśleć o zimnie, o
śniegu. Bo jak się o tym nie myśli, to może nas ominie:) Na śląsku zima na
całego. I dzisiaj widzę, że jeszcze troszkę dopadało. Okropne!!!!!
ad

12. Data: 2006-11-03 09:47:25

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alicja"

> Na śląsku zima na
> całego. I dzisiaj widzę, że jeszcze troszkę dopadało. Okropne!!!!!
> ad

pod Łodzią to samo.:(((
Nie mam ochoty nosa z domu wystawić.
A modrzewie nadal nie zżółkły za bardzo :)
Dereń cały w liściach pod śniegiem, a najciekawiej wygląda perukowiec - cały
w czerwonych liściach przysypanych śniegiem.
Tylko róż mi szkoda no i malin i poziomek, których nie zdążyłam zebrać. Ale
moze mrozone będa ok??? Muszę to sprawdzić :)

--
ewa

13. Data: 2006-11-03 09:51:10

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

alicja napisał(a):
> No ale człowiek przyzwyczajony do ładnej pogody woli nie myśleć o zimnie, o
> śniegu. Bo jak się o tym nie myśli, to może nas ominie:) Na śląsku zima na
> całego. I dzisiaj widzę, że jeszcze troszkę dopadało. Okropne!!!!!
To tylko pół roku tej perspektywy przed nami, ale za to potem już
tylko lato i lato ;-)
Nie wpadajmy w zimową depresję: zima też jest piękna, zwłaszcza u
nas na wsi. Mieszczuchy widzą z całej zimy tylko błoto i sterty
brudnego śniegu, a na wsi jest biało i pięknie :-) i bez niej nie
wyobrażam sobie naszej aury; inaczej wyjechałabym już do Afryki
:-)))
Jedyne, co bym zmieniła zimą, to sposób ubierania się : nie lubię
kurtek i kozaków i tych wszystkich omotywaczy. Ale cóż, nie moda
dyktuje nam ubiór zimą :-)))
Idę na sanki.

14. Data: 2006-11-03 17:00:29

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa"

> A modrzewie nadal nie zżółkły za bardzo :)

Bo to jeszcze nie zima :-D

> Dereń cały w liściach pod śniegiem, a najciekawiej wygląda perukowiec -
cały
> w czerwonych liściach przysypanych śniegiem.

No to pstryknij mu zdjęcie i wyślij na konkurs do TaBazy ;-)

Serdecznie Miłka

15. Data: 2006-11-03 17:19:28

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):
> cały
> No to pstryknij mu zdjęcie i wyślij na konkurs do TaBazy ;-)
No, wreszcie. Widzę, że zagrożenie zimowa depresją w grupie
ogrodowej już mija :-)

16. Data: 2006-11-03 17:24:07

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@w...pl>

No, wreszcie. Widzę, że zagrożenie zimowa depresją w grupie
ogrodowej już mija :-)

Ja tam cieszę się z zimy i bardzo ją lubię.

To odpoczynek dla oczu od szalonych barw wiosny, lata i jesieni !
Można w spokoju podsumować dotychczasowy sezon, porobić plany na przyszły,
zweryfikować nowe pomysły nasadzeń.

Zacząć konsumować zapasy i przetwory z owoców (w postaciach płynnych,
półpłynnych i stałych ;-)

Sama radość :-)

Serdecznie Miłka

PS.: A te przejażdżki po ośnieżonym lesie - wybitne :-)

17. Data: 2006-11-03 17:41:53

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):
> Zacząć konsumować zapasy i przetwory z owoców (w postaciach płynnych,
> półpłynnych i stałych ;-)

Też zawsze na to czekam, bo póki nie ma niegu, to nie zima przecież,
a zapasy, jak sama nazwa wskazuje, są n a z i m ę . Wreszcie
dobiorę się do powidełek, śliweczek w occie, konfitury z jabłuszek
rajskich, mniam...
> PS.: A te przejażdżki po ośnieżonym lesie - wybitne :-)
Też tak sądzę :-)

18. Data: 2006-11-03 21:34:19

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka"

> No to pstryknij mu zdjęcie i wyślij na konkurs do TaBazy ;-)

a wiesz, przeszłam się z aparatem po moim niby rozległym ale jeszcze
mizernym ogrodzie, bom chciala coś cyknąc na konkursa. Nie, by wygrac, ale
by uczestnictwo i zainteresowanie wykazac :-)
i cholerka, nic az tak jesienno- interesujacego nie znalazłam :(
Dzikie wino, które płonęło jeszcze niedawno - już gołe - a wcześniej
cyknęłam tylko fragment, kilka liści, które mnie zachwyciły w momencie swej
piękności.
Ale wtedy jeszcze konkursa nie było. Octowiec, który kolorami zachwycał, też
juz goły. Berberysy kuszą owocem, ale "owocy" prawie nie widac na fotce
rośliny całej, jeno na zblizeniach gałązek :-)
Marcinki kwitnące cyknęłam pięknie, ale kfiatki, a nie rosliny całe - więcej
tu zdolności fotoaparata podziwiac można, a nie urok rośliny.

Wyglądnęłam przez okno - snieg z perukowca zszedł był ;-) Pech :(

Moge wysłac kilka róznistych fotek - ale jakosiś tak słońce o tej porze
operuje, ze nawet idiot-kamerą mam problem by pokazac z rośliny to, co ja w
niej widzę. Tylko zbliżenia mi dobre wychodzą, ale toż to prawie makra są.
Nadają się???

--
ewa

19. Data: 2006-11-03 21:43:51

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka"

> Ja tam cieszę się z zimy i bardzo ją lubię.

a ja nie... staram się ją przetrwać snując plany nasadzeń , douczając się
(tematy zielonego oczywiscie) i po raz setny robiąc porządki w notatkach,
starych artykułach z czasopism ogrodniczych, ogladając fotki roslinek
róznorakie w necie i na papierze, czytając znowu wszystkie zromadzone na w/w
temat ksiażki...
Pewno ze spacery, kuligi, zima w lesie piękna jest, szczególnie jak się na
spacer bierze butelczynę wiśniówki i zimno nie grozi ;D
Ale byle do wiosny, kochani, byle do wiosny...

> To odpoczynek dla oczu od szalonych barw wiosny, lata i jesieni !
> Można w spokoju podsumować dotychczasowy sezon, porobić plany na przyszły,
> zweryfikować nowe pomysły nasadzeń.

no własnie mam już w planach rabatę wrzosową, na którą w tym roku kasy
zabrakło, ale moje myśli cały czas wokól niej oscylują.

> Zacząć konsumować zapasy i przetwory z owoców (w postaciach płynnych,
> półpłynnych i stałych ;-)

zajefajne konfitury z jeżyn mi wyszły w tym roku :D

--
ewa

20. Data: 2006-11-03 21:45:12

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa"

> Tylko zbliżenia mi dobre wychodzą, ale toż to prawie makra są.
> Nadają się???

Myślę że nadają się. Chodzi o nastrój zdjęcia, błysk koloru, fantazja,
nostalgia ...

Postaraj się zrobić sobie samej wewnętrzny konkurs/eliminacje
najlepszych fot, spytaj potencjalnego widza (męża, córki, ojca) które ich
zdaniem najlepsze i wyślij dwa (niestety) ... :-)

A może masz zeszłoroczne ?

Serdecznie Miłka

liście usychające
genialna mikoryza?