pomocne przy problemie z przypiekaniem ciast

1. Data: 2003-07-08 20:50:49

Temat: pomocne przy problemie z przypiekaniem ciast
Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Możliwe że używacie takiego sposobu (choć w większości pewnie nie macie
takich problemów). Napiszę tak: od zmiany piekarnika ciągle mam problemy z
pieczeniem ciast - jedne wychodzą inne nie wiadomo czemu przypalają sie po
bokach i od spodu a środek jeszcze nie dopieczony. Pomysłów było
sporo -przykrywanie, zmniejszanie temp., niższa półka itp. Dodam że
większość piekę z termoobiegiem więc to też może być przyczyną. Znajoma
powiedziała mi że piecze ciasto w dwóch blaszkach (kupiła po dwie takie same
i wkłada jedną w drugą - nic się nie przypala). Spróbowałam - i szok - nic
się nie przypala, ładnie, równomiernie piecze, włożyłam małą tortownicę w
dużą - nie tak jak u znajomej na ścisk - po prostu małą postawiłam w dużej
i... jak na razie różne ciasta się udają. Innych blaszek nie mam po dwie
więc puki co wszystkie moje ciasta są okrągłe:).
Nie wiem czy komuś ten pomysł się przyda ale piszę, może akurat ktoś ma
podobne problemy z nowym piekarnikiem - mnie już trafiało- to co wcześniej
było zawsze super teraz ..:( No ale już się nie przejmuję - dziwny pomysł
ale u mnie skuteczny.
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-07-08 20:54:46

Temat: Re: pomocne przy problemie z przypiekaniem ciast
Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam, ze nawet nie wychodziła mi bezowa chrupiąca góra na cieście - tylko
jakaś guma a tu wyszła - magiczne dwie tortownice:)
Aga

Pischinger
proszę o radę
Dakłas...