poradniki, ksiazki, podreczniki

1. Data: 2003-05-23 17:40:16

Temat: poradniki, ksiazki, podreczniki
Od: "PrzemekK" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam czytajacych (piszacych tez)

Z jakich ksiazek korzystaliscie na poczatku swojej przygody z kuchnia, badz
tez do jakich pozycji siegacie obecnie gdy wkraczacie w nowy, nieznany wam
dotychczas obszar gotowania?
(oczywiscie poza ta grupa :-) )
Mam na mysli wydawnictwa papierowe.

Co sadzicie o tych propozycjach:

http://www.swiatksiazki.pl/cgi-bin/KlubSwiatKsiazki.
storefront/3ece59d703bae
41e2741d44b6049068b/Product/View/3677

http://www.swiatksiazki.pl/cgi-bin/KlubSwiatKsiazki.
storefront/3ece59d703bae
41e2741d44b6049068b/Product/View/3660

(trzeba posklejac linki)

ja mam jeszcze wydana kiedys Mala Szkole Pieczenia i powiem szczerze ze
jeszcze nie zawiodlem sie na przepisach.

pozdrowienia i zyczenia wspanialych przestronnych kuchni :-)

PrzemekK
_+_
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
GG 355024

1. Data: 2003-05-23 17:51:40

Temat: Re: poradniki, ksiazki, podreczniki
Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PrzemekK" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości
> [...]
badz
> tez do jakich pozycji siegacie obecnie gdy wkraczacie w nowy, nieznany wam

wiec z papierowych to najpierw "dobra kuchnia" 1972 (piersza jajecznice z
niej robilam hihih)
gruby zeszyt z przepisami mojej mamy, teraz tworzy sie moj ;)
i ostatni swiateczny prezent Kuchnia Polska, niby ok ale jak sie wczytalam
to tam duzo przepisow jest zagotowac, usmazyc upiec bez podanego np. czasu
ile to ma sie robic.Mam nadzieje ja zglebic cala za czas jakis:)
***agatka****

1. Data: 2003-05-23 18:12:26

Od: "sekutnica" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepsiejsza na poczatek: Sekrety kuchni doskonalej, Anne Willan.
Jest po prosyu super. Np. przy kazdej potrawie sa obrazki jak wyglada
potrawa np. niedosmazona, wlasciwie usmazona, zbyt wysmazona. Wswkazowki
typu, dlaczego za rzadki, za gesty, grudkowaty. No po prostu rewelacyjna.

--
sekutnica niezakochana, bezfacetowa i dobrze

1. Data: 2003-05-23 18:18:14

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez do jakich pozycji siegacie obecnie gdy wkraczacie w nowy, nieznany wam

[...]
> PrzemekK

"Ksiazka kucharska dla samotnych i zakochanych". Gdzies mi się
teraz zapodziala. Nie pamietam autorow, wiem, ze dwa nazwiska,
ale podobno to ukrywal się pod nimi ktos inny.
Swietnie napisana. Nauczylam się z niej robic najpierw najprostsze
rzeczy, potem ciut bardziej skomplikowane.
Teraz mam kilka, czesto zagladam do nich (m.in. "Kuchnia polska"
jeszcze mojej mamy, z 1960 roku), ale tamta to były moje pierwsze
kroki i w doroslym zyciu, i w gotowaniu.
Inna rzecz, ze daleko z tym gotowaniem nie zaszlam ;)

Alina

1. Data: 2003-05-23 19:37:00

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Ksiazka kucharska dla samotnych i zakochanych". Gdzies mi się
> teraz zapodziala.

Pożyczyłem takową od Mamy, jak wyprowadzałem się na swoje - czasami do
niej zaglądam - wydanie Iskry Warszawa 1968.

> Nie pamietam autorow, wiem, ze dwa nazwiska,
Maria Lemnis i Henryk Vitry

Osobiście korzystam też z Biblioteczki Poradnika Domowego i ... grupy
pl.rec.kuchnia. Dziękuję za wszystkie pomysły - ostatnio piekłem ciastka
wg przepisu na rogaliki orzechowe :-) wg przepisu podanego przez Lillę a
zapodanego na grupę przez Vicky S :-) Dziękuję :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-05-23 20:01:50

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Pożyczyłem takową od Mamy, jak wyprowadzałem się na swoje - czasami do
> niej zaglądam - wydanie Iskry Warszawa 1968.

> Maria Lemnis i Henryk Vitry

[...]

> Wojciech Ściesiński
> w...@N...prv.pl

Tak, to ta sama, to te nazwiska. Mowilo sie, ze pod nimi kryja
sie jacys dosc znani dziennikarze czy cos. Teraz tak sobie mysle,
ze moze dano w ten sposob zarobic jakims opozycjonistom, bywalo tak.

Alina

1. Data: 2003-05-24 07:15:08

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pseudonimami, rowniez o kuchni.

A dla początkujących jeszcze "Kuchnia kawalerska", mam wrazenie, ze wyszla
ostatnio ponownie, no i ksiazki dla dzieci: Nastolatki gotują i Śmieszne,
makaron rośnie. Te dwie pozycje juz starszawe...

Na potem radze omijac bogato ilustrowane wydawnictwa tlumaczone z niemieckiego,
angielskiego, mają błędy właśnie w tłumaczeniu i czlowiek sie robi wygłupiony.
Ostatni przykład: "Balsam dla duszy - książka kucharska". W jednym z przepisów
znalzała się " 1 łyżeczka kremu z winnika". Konia z rzędem... no, to jest złe
tłumaczenie "cream of tartar" czyli po naszemu winian potasu, właściwie nie
używany w Polsce zamiennik proszku do pieczenia.
Qd wymondrzająca się dzięki grupie, bo tu się dowiedziałam co to ten winian
potasu=kremotartari=cream of tartar

1. Data: 2003-05-25 07:37:36

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja juz kiedys pisałam, jak to w szkole średniej na wakacjach , chyba
między 3. a 4. klasą postanowiłam nauczyć się gotować i w ciągu 2
miesięcy "przerobiłam" większość przepisów z "Kuchnia Polskiej".

To naprawdę świetny sposób! Choc z drugiej strony, jesli ktos czytuje
pl.rec.kuchnia, to jest to lepsze i pewniejsze źródło przepisów, a
zawsze można o coś dopytac , jesli nie jest się pewnym.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-05-26 12:44:48

Od: Pawel Chmielewski <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

PrzemekK wrote:

> badz tez do jakich pozycji siegacie obecnie gdy wkraczacie w nowy,
> nieznany wam dotychczas obszar gotowania?
Ja bardzo serdecznie polecam "Najlepsze przepisy kuchnia polskiej", Marek
Lebkowski. Bo czy ktos jeszcze pamieta, jak zrobic makaron..?
Pawel Chmielewski

1. Data: 2003-05-26 14:03:08

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Chmielewski wrote:

> Ja bardzo serdecznie polecam "Najlepsze przepisy kuchnia polskiej", Marek
> Lebkowski. Bo czy ktos jeszcze pamieta, jak zrobic makaron..?
> Pawel Chmielewski

Jasne, mnie nauczyla babcia robic makaron (tzn. obserwowalam jak babcia
go robi). Czesto robie sama makaron, glownie do rosolu - moja mama
uwielbia, "fabryczny" sie do mojego nie umywa

Pozdrawiam
Maria

Babka Jogurtowa wg. Wkn - opinia
Sernik - dla mnie bomba! ;) [P]
jaja przepiorcze
Kartki żywieniowe...
Ponawiam pytanie o wedzonke [wegetarianie ze wzgl. na drastyczne opisy nie czytać]