potluklem kafle z wystawy i co ?

From: "qla" <q...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: potluklem kafle z wystawy i co ?
Date: Tue, 16 Apr 2002 12:28:15 +0200

Z góry przepraszam, że długie.
Zdarzyło się mi (w właściwie mojej żonie), że byliśmy w Bydgoszczy wybierać
kafle do kuchni. Oglądając je sobie i przymierzając z wzorkiem, bez wzorka,
paseczkiem (wiecie o co chodzi) przez przypadek stłukliśmy dwa kafle.
Natychmiast pojawiła się pracownica (chciałbym tutaj zaznaczyć, że przedtem
rozglądaliśmy się za kimś, kto mógłby nam doradzić i nikogo z obsługi w
zasięgu
wzroku nie było widać), która powiedziała, że musimy niestety zapłacić za te
potłuczone kafle. Nie było to dużo, bo 14 zł, ale zastanawia mnie fakt, na
mocy jakiego przepisu ona kazała mi zapłacić za te kafle. Co więcej: na
moją prośbę, aby na fakturze nie było napisane, że ja kupuję te kafle, tylko
płacę
za potłuczone kafle, ona zaprzeczyła mówiąc, że nie może. Dopisała tylko
na fakturze długopisem, że te kafle to ja potłukłem.
Proszę o opinie:
1. czy mam siedzieć cicho, bo z mojej żony jest ciapa ?
2. czy jestem ciapa, bo zapłaciłem za te kafle ?
Chciałbym dodać, że nie było nigdzie w sklepie tabliczki, że za zniszczenie
towaru
płaci oglądający.

Wojtek