problem z piecem

1. Data: 2012-10-28 16:46:03

Temat: problem z piecem
Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pacjent to http://tnij.org/sy9g

Od jakiegoś czasu rozpoczęcie pobierania ciepłej wody przy włączonym CO
skutkuje wyłączeniem płomienia w losowym momencie. Po takim zdarzeniu
piec wymaga ręcznego restartu, bez którego co prawda pompa działa, ale
pompuje w grzejniki zimną wodę i taka również leci z kranu. Przy braku
załączonego ogrzewania problem nie występuje.

Ciśnienie wody ok, ciśnienie gazu ok. Co można sprawdzić we własnym
zakresie? Czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie ww usterki?

2. Data: 2012-10-28 17:46:49

Temat: Re: problem z piecem
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 17:46:03 +0100, M1SLQ napisał(a):

> [...]
>
> Ciśnienie wody ok, ciśnienie gazu ok. Co można sprawdzić we własnym
> zakresie? Czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie ww usterki?

A tak mi wyskoczyło po paru słowach kluczowych - szukałam, bo lubię takie
zagadki:
"mikroprzełącznik na zaworze trójdrożnym odłącza co i nie załącza cw.
Zamontowany w korpusie zaworu."

Albo:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1788601.html#8
599361
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1913200.html#9
148299
"zakamieniony wymiennik"

Inne:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1776065.html#8
544115

(by XL)

3. Data: 2012-11-03 15:45:53

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Ciśnienie wody ok, ciśnienie gazu ok. Co można sprawdzić we własnym
> zakresie? Czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie ww usterki?

A co pokazuje wskaźnik temperatury na kotle?
Czy temperatura na kotle rośnie (w wymienniku pierwotnym)?
Jeśłi tak, to może nie ma odbioru ciepła i palnik się
wyłącza, aby nie doszło do zagotowania wody.
Czy z kranu leci ciepła woda?
Jeśłi chłodna a palnik się wyłącza, to ja bym obstawiał
na zakamieniony wymiennik wtórny CW.
Jeśłi przy pracy CO nie ma problemów to elektroda jonizacyjna jest
sprawna.
Może też być uszkodzenie czujnika temp. CWU, i ten
czujnik wyłącza palnik dając fałszywie wysokie wskazania temp.
T.

4. Data: 2012-11-03 17:21:01

Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co pokazuje wskaźnik temperatury na kotle?
> Czy temperatura na kotle rośnie (w wymienniku pierwotnym)?
> Jeśłi tak, to może nie ma odbioru ciepła i palnik się
> wyłącza, aby nie doszło do zagotowania wody.

Rośnie do zadanej (aktualnie jakieś 60 stopni)

> Czy z kranu leci ciepła woda?

przez jakiś czas, losowo (bywa, że kilkanaście minut, bywa, że kilka
sekund)

> Jeśłi przy pracy CO nie ma problemów to elektroda jonizacyjna jest
> sprawna.

przy pracy CO bez pobierania CWU kocioł działa prawidłowo

> Może też być uszkodzenie czujnika temp. CWU, i ten
> czujnik wyłącza palnik dając fałszywie wysokie wskazania temp.

przy pracy tylko w trybie CWU (latem) też działa prawidłowo. "Wiesza
się" podczas pobierania ciepłej wody przy włączonym ogrzewaniu i wymaga
restartu, by znów zacząć działać.

5. Data: 2012-11-03 19:04:40

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> przy pracy tylko w trybie CWU (latem) też działa prawidłowo. "Wiesza się"
> podczas pobierania ciepłej wody przy włączonym ogrzewaniu i wymaga

Wygląda to na jeszcze cos innego- zawór trójdrozny jest uszkodzony lub
działą niewłaściwie. W momencie preferencji CWU zawór tródrozny nie
przełącza obiegu na CWU i pracujacy palnik natychmiast nagrzewa wodę do
granicy ustawienia- zatem automatyka wyłącza go. Reset kotła przywraca
ustawienie zawotu trójdrożnego, do czasu jego kolejnego zawieszenia- gdy
ustawia sie on w pozycji zawieszonej między CWU a CO. A to wyklucza pracę
palnika, bo doszłoby do zagotowania wody w krótkim momencie czasu.
T.

6. Data: 2012-11-03 19:25:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Nov 2012 20:04:40 +0100, Tomek napisał(a):

> Wygląda to na jeszcze cos innego- zawór trójdrozny jest uszkodzony lub
> działą niewłaściwie.

Nihil novi sub sole, byłam pierwsza:
"http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1834608.html
"mikroprzełącznik na zaworze trójdrożnym odłącza co i nie załącza cw.
Zamontowany w korpusie zaworu.""
(by XL)

zgubiony klucz biurka -pomóżcie
"rodzina na swoim" albo "mieszkanie dla mlodych" WTF?
News Software. Get TOP in the mass media and SE.
Utrzymanie domu 250 m
11 inch cock office jerkoff