problem z pierogami

1. Data: 2007-07-12 20:14:50

Temat: problem z pierogami
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z pierogami.
A mianowicie: kiedy nadziewam farszem np. mięsnym po ugotowaniu wyglądają
ładnie, tzn. nie są takie "sklapciałe", ale wczoraj robiłam z jagodami i to
co z nich wyszło po ugotowaniu raczej nie nadaje się do pokazania
komukolwiek. W smaku super, ale wygląd fatalny. Mam wrażenie, że farsz
(czyt. owoce) gotują się (bulgoczą) wewnątrz ciasta przez co ono pęcznieje,
a kiedy je wyławiam objętość nadzienia się zmniejsza, a ciasto niestety
zostaje rozciągnięte.
Tak samo jest z każdymi innymi owocami.
Macie jakieś sposoby na "ładne" pierogi z owocami?

Dzięki i pozdrawiamy
Barbara i Marysia

2. Data: 2007-07-12 21:02:40

Temat: Re: problem z pierogami
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

> [...]
pęcznieje,
> a kiedy je wyławiam objętość nadzienia się zmniejsza, a ciasto niestety

Za przykładem mojej babci jagody do pierogów obsypuję cukrem - i tartą
bułką. Bułka wciąga sok z jagód, a w smaku jest /po ugotowaniu/ praktycznie
niewyczuwalna. I pierogi są ładne.

Ania

3. Data: 2007-07-13 07:39:48

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za przykładem mojej babci jagody do pierogów obsypuję cukrem - i tartą
> bułką. Bułka wciąga sok z jagód, a w smaku jest /po ugotowaniu/
praktycznie
> niewyczuwalna. I pierogi są ładne.

A ja mieszam jagody z cukrem i łyżeczką mąki ziemniaczanej, tak przygotowuję
jagody do pierogów i bułeczek maślanych z jagodami

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2007-07-13 12:16:43

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| napisał(a):

> A ja mieszam jagody z cukrem i łyżeczką mąki ziemniaczanej, tak przygotowuję
> jagody do pierogów i bułeczek maślanych z jagodami

A ja w ogóle się wyglądem tych pierogów nie przejmuję, o ile mi smakują
:-). Wczoraj właśnie robiłam z jagodami - po posypaniu cukrem i polaniu
śmietaną wyglądały całkiem apetycznie :-).

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2007-07-13 13:28:14

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Za przykładem mojej babci jagody do pierogów obsypuję cukrem - i tartą
> bułką. Bułka wciąga sok z jagód, a w smaku jest /po ugotowaniu/
> praktycznie
> niewyczuwalna. I pierogi są ładne.

No właśnie też dodałam cukru i bułki tartej, ale nic to nie zmieniło. Może
dałam za mało. Ile bułki dosypujesz?
Dzięki i pozdrawiam
B i M

6. Data: 2007-07-13 13:29:26

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> A ja mieszam jagody z cukrem i łyżeczką mąki ziemniaczanej, tak
> przygotowuję
> jagody do pierogów i bułeczek maślanych z jagodami

Może następnym razem spróbuję z mąką ziemniaczaną. Dużo jej dajesz? Pisałaś,
ze łyżeczkę, ale na ile jagód?

Pozdrawiamy
B i M

7. Data: 2007-07-13 13:34:24

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K."

> Może następnym razem spróbuję z mąką ziemniaczaną. Dużo jej dajesz?
> Pisałaś, ze łyżeczkę, ale na ile jagód?

ja daję tylko mąkę- wrzucam jagody na sitko i posypuje tak, zeby były
obtoczone.

8. Data: 2007-07-13 13:38:35

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może następnym razem spróbuję z mąką ziemniaczaną. Dużo jej dajesz?
Pisałaś,
> ze łyżeczkę, ale na ile jagód?

łyżeczkę na miseczkę jagód (poj miseczki jakieś 3/4 l do 1 litra)

Ale za zwyczaj na tzw oko ;-)

Monika

9. Data: 2007-07-13 15:04:03

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

> No właśnie też dodałam cukru i bułki tartej, ale nic to nie zmieniło. Może
> dałam za mało. Ile bułki dosypujesz?

Około 1 łyżkę na pół litra jagód - żeby były z grubsza obtoczone.

Barbaro, a może za długo gotujesz te pierogi i jagody po prostu rozgotowują
ci się? One przecież nie muszą się ugotować - wystarczy, żeby się dobrze
zagrzały /jagody, oczywiście. W tym czasie ciasto na pewno się dogotuje/.

Ania

10. Data: 2007-07-13 15:08:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
> zagrzały /jagody, oczywiście. W tym czasie ciasto na pewno się dogotuje/.

Witaj!

Żadnej bułki nie potrzeba do pierogów z jagód. Maruda nasypuje trochę cukru
na jagody - zakleja i na wodę - wypłyną - są gotowe - ale ciasto nie moze
być zbyt grube.
Później śmietana z cukrem... Niebo w gębie!!!

garnki Zepter Pilon - co to takiego?
szukam przepisu na precelki
JESZCZE RAZ !!!
karkówka wołowa z grilla