przegroda nosowa - chirurg czy plastyk?

1. Data: 2006-07-27 11:10:20

Temat: przegroda nosowa - chirurg czy plastyk?
Od: "PiotR" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chyba lepiej nie jest byc swiadomym pacjentem.
Dopoki nie szperalem w internecie nie mialem takich obaw.

Mam skrzywiona przegrode nosowa i lekarz laryngolog skierowal mnie na
zabieg korekcyjny. Mialem do wyboru zabieg na oddziale laryngologicznym "od
reki"
lub zabieg na chirurgi plastycznej po odczekaniu kolejki.
Kierujac sie tym ze chcialbym jeszcze podobac sie kobietom :)
wybralem chirugie plastyczna.
Odczekalem swoje 10 miesiecy w kolejce i za tydzien mam miec zabieg.
Ostatnio sporo szperalem w necie i napadly mnie watpliwosci czy tego zabiegu
nie powinien wykonywac jednak laryngolog.
W zabiegu nie chodzi mi glownie o urode lecz przede wszystkim o udroznienie
oddychania.
Jedna dziurka jest "mechanicznie" nie drozna (skrzywiona przegroda ja
przeslania w wiekszosci).
Druga dziurka teoretycznie jest drozna lecz bez ciaglego stosowania kropli
do nosa oddychac nia sie nie da.
Byc moze wlasnie krople podraznily / zniszczyly wysciolke nosa a moze
tez byc tak ze i druga dziurka jest gdzie glebiej przyslonieta jakims
polipem czy innym
przerosnietym naskorkiem.
W sumie mam watpliwosc : kto ma mnie kroic?
Laryngolog czy chirurg plastyczny ?
Czy chirurg plastyczny potrafi i bedzie chcial nie tylko zajmowac sie ta
zewnatrzna
przeszkoda w oddychaniu a takze i tym wewnetrznym udroznieniem ?

Piort

2. Data: 2006-07-27 15:47:29

Temat: Re: przegroda nosowa - chirurg czy plastyk?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> zabiegu
> nie powinien wykonywac jednak laryngolog.
> W zabiegu nie chodzi mi glownie o urode lecz przede wszystkim o

no to sam sobie odpowiedziales. mi robil chirurg-laryngolog.

3. Data: 2006-07-27 19:14:15

Od: Kranu <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

PiotR napisał(a):

> [...]
> reki"
> lub zabieg na chirurgi plastycznej po odczekaniu kolejki.

Wczoraj mialem zabieg septoplastyki przegrody.
Jestem w domu, oddychac juz moge, jutro ide do pracy, z zewnatrz budowa
nosa sie nie zmienila.

--
pozdrawiam,
Kranu

4. Data: 2006-07-27 19:24:44

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> polipem czy innym
> przerosnietym naskorkiem.
> W sumie mam watpliwosc : kto ma mnie kroic?

Wiesz , Twój problem jest wybitnie laryngologiczny. Fizjologicznie jest tak
,że oddycha się na zmianę raz 1 raz 2 dziurką . Jeśli nałogowo używasz
kropli to jest to problem , którego być może zabieg nie załatwi. Proponuję
wybrać dobrego laryngologa a następnie postępować wg jego wskazówek.

Pozdrawiam
regen

Oko
wysilek a puchniecie
niski fibrynogen (?)
krew w kale
jak poradzić sobie z gorączką w taki upał??