wysilek a puchniecie

1. Data: 2006-07-27 07:39:12

Temat: wysilek a puchniecie
Od: "totutotam" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezdze troche na rowerze, mam 36 lat. 1,5 miesiaca temu bylam na 3 dniowym
rajdzie, na ktorym przejechalismy okolo 240 km. Po powrocie, nastepnego dnia
obudzilam sie strasznie opuchnieta - tak bardzo, ze zmienily mi sie rysy
twarzy. Opuchlizna schodzila trzy dni.
W poprzedni weekend bylam znowu na rajdzie. Po przejechaniu 210 km i
powrocie do domu - znowu to samo, przy czym teraz nie twarz, a nogi. Na
wadze - jakies +3 kg, ktore powoli schodza wraz ze zmniejszeniem opuchlizny.
Lekarz pierwszego kontaktu stwierdzil, ze to typowe dla kobiety w moim (!!!)
wieku i tajemniczo stwierdzil, ze sie juz zaczyna.
Planuje zmienic lekarza, ale moze podpowiecie mi na co zwrocic uwage, co
sugerowac, i czego nie odpuszczac podczas wizyty. no i co to moze byc ...
Mam nadwage, jakies 10 kg, ale zawsze bylam raczej paczkiem :)
dziekuje za sugestie
m.

2. Data: 2006-07-28 10:49:14

Temat: Re: wysilek a puchniecie
Od: "Krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyczyn dużo może być - wygląda na nerki.- i ew. serce lub rabdomioliza po
wysiłkowa,
z uszkodzeniem nerek. Bez badania , badań laboratoryjnych nic się nie da
stwierdzić.
Podczas wizyty poprosić o badania takie jak:
OB, Morfologia , Na+,K+, badanie ogólne moczu,Alat, Aspat, EKG, zmierzenie
ciśnienia, tętna- one już dość powiedzą.
Badania nie są drogie i powinny być wykonane zwłaszcza jeśli dawno nie były.
Można zrobić je również prywatnie- nie powinny przekroczyć 50zł.

3. Data: 2006-07-28 10:50:10

Od: "totutotam" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ktos mi cos podpowie jednak?
m.

4. Data: 2006-07-28 10:57:05

Od: "totutotam" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za odpowiedz

ekg -bradykardia zatokowa nieznaczna (moze to normalne w osob uprawiajacych
regularnie sport?)
morfologia - niska hemoglobina
cisnienie - zmiany w dnie oka I stopnia, badania cisnienia nie wykazuja
odchylen

jeszcze jakies sugestie?

reszte badan zasugeruje lekarzowi

5. Data: 2006-07-28 16:00:04

Od: "Krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mocznik ,kreatynina, OB, Morfologia NA+,K+, B.og.moczu.
czy obrzęki tylko po wysiłku rano ? czy co dziennie rano- niewielkie? Czy w
nocy większe niż za dnia oddawanie moczu, czy obrzęki nie pojawiają się np.
wieczorem?
czy w czasie wysiłku pojawia się duszność?
'Czy omdlenia się pojawiają?
Jest masa różnych ptań i spostrzeżeń które można przedstawić tylko twarzą w
twarz lekarzowi, opisując tu nie da rady.
Jeśli nie było dawno zdjęcia płuc to RTG klatki piersiowej AP , i boczne.
Tyle z sugestii ale to wszystko w rękach lekarza pierwszego kontaktu.-
rodzinnego.

> ktos mi cos podpowie jednak?
> m.

niski fibrynogen (?)
krew w kale
jak poradzić sobie z gorączką w taki upał??
Jak zbadać czy to na pewno nerwica?
dr Kit-Bieniecka-czy ktoś się u niej leczył