przegroda nosowa - chirurg czy plastyk?

następny post »
From: "PiotR" <p...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: przegroda nosowa - chirurg czy plastyk?
Date: Thu, 27 Jul 2006 13:10:20 +0200

Witam

Chyba lepiej nie jest byc swiadomym pacjentem.
Dopoki nie szperalem w internecie nie mialem takich obaw.

Mam skrzywiona przegrode nosowa i lekarz laryngolog skierowal mnie na
zabieg korekcyjny. Mialem do wyboru zabieg na oddziale laryngologicznym "od
reki"
lub zabieg na chirurgi plastycznej po odczekaniu kolejki.
Kierujac sie tym ze chcialbym jeszcze podobac sie kobietom :)
wybralem chirugie plastyczna.
Odczekalem swoje 10 miesiecy w kolejce i za tydzien mam miec zabieg.
Ostatnio sporo szperalem w necie i napadly mnie watpliwosci czy tego zabiegu
nie powinien wykonywac jednak laryngolog.
W zabiegu nie chodzi mi glownie o urode lecz przede wszystkim o udroznienie
oddychania.
Jedna dziurka jest "mechanicznie" nie drozna (skrzywiona przegroda ja
przeslania w wiekszosci).
Druga dziurka teoretycznie jest drozna lecz bez ciaglego stosowania kropli
do nosa oddychac nia sie nie da.
Byc moze wlasnie krople podraznily / zniszczyly wysciolke nosa a moze
tez byc tak ze i druga dziurka jest gdzie glebiej przyslonieta jakims
polipem czy innym
przerosnietym naskorkiem.
W sumie mam watpliwosc : kto ma mnie kroic?
Laryngolog czy chirurg plastyczny ?
Czy chirurg plastyczny potrafi i bedzie chcial nie tylko zajmowac sie ta
zewnatrzna
przeszkoda w oddychaniu a takze i tym wewnetrznym udroznieniem ?

Piort