przemiał ziarna

1. Data: 2006-01-04 14:48:22

Temat: przemiał ziarna
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba tak to sie nazywa :-)

w kilku przpisach na chleb znalazlem takie sformolowania "zemlec 300g
ziarna" czy "potrzebne dobre uzadzenie mielace" itp. Generalnie chodzi mi o
zrobienie maki z ziaren zboza metoda domowa.

Jak to zrobic czy tez w co sie zaoptarzec? Przegooglalem grupe ale nic nie
znalazlem. Jezeli bylo prosze o jakies namiary i nie zawracam glowy.

Dla scislosci mam w przepisie "pelnoziarnista make owsiana grubo zmieloną" i
musze to jakos uzyskac a mam juz owies.

musta

2. Data: 2006-01-04 18:17:26

Temat: Re: przemiał ziarna
Od: "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

musta <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dla scislosci mam w przepisie "pelnoziarnista make owsiana grubo zmieloną" i
> musze to jakos uzyskac a mam juz owies.

Ja tam bym doradziła Thermomixa, ale pewnie zaraz kamienie w moją stronę
polecą ;-)

Atunia

3. Data: 2006-01-04 18:37:41

Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję użyć żarnowego (można regulować
grubość mielenia) młynka do kawy Zelmera.
Niełatwo go spotkać w sklepach ale bywa.
Cena coś ok.100zł

4. Data: 2006-01-05 06:31:42

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ja tam bym doradziła Thermomixa, ale pewnie zaraz kamienie w moją stronę
> polecą ;-)

masz już tarczę z dykty?
:-))

Co do mielenia zbóż, to we wspomnianej w wątku o maszynce do makaronu
galerii kuchennej można kupić ręczne ustrojstwo do produkcji domowej maki i
płatków zbożowych.
Jeśli to urządzenie jest tak solidne jak maszynki do makaronu to powinno
się sprawdzić.

pozdrawiam
Basia

5. Data: 2006-01-05 08:02:14

Od: "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@o...pl> napisał(a):

> masz już tarczę z dykty?

Nie, mam cichą nadzieję, że kobiety w ciąży i w okularach to może jednak nie
ruszą ;) A doradzałam z czystej przekory i trochę na zasadzie takiej - może
ktoś sprawdzi, wydaje się to sensowne - po zmieleniu można od razu wyrobić
ciasto, ciut zabawy z wydłubaniem będzie jedynie. Tylko że w przepisach
thermomixowych widzę, że owszem, zmielić ziarno i oprócz tego dosypać mąki
razowej, ciekawe czemu...

> [...]
> płatków zbożowych.
> Jeśli to urządzenie jest tak solidne jak maszynki do makaronu to powinno

Uprzedziłaś mnie :) To miał być następny punkt, który dziś miałam dopisać :).

Atunia

6. Data: 2006-01-06 12:24:21

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

musta napisał(a):
> [...]
>
> Dla scislosci mam w przepisie "pelnoziarnista make owsiana grubo
> zmieloną" i musze to jakos uzyskac a mam juz owies.

Znajomek uzywal do tego zarnowego mlynka do kawy. Co prawda robil
jednorazowo nie za wiele tej maki, ale chleba nie piecze sie za duzo
jednorazowo...

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

pomidory
zapracuj na swój internet
tykwa do sushi