przepis na babkę

1. Data: 2004-03-20 14:33:03

Temat: Re: przepis na babkę
Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Mar 2004 22:59:51 +0100, na pl.rec.kuchnia bella
<belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał(a):

>Mam 2 przepisy. Oba fajne
/.../
>życze udanych wypieków
>i pozdrawiam

Dziękuję bardzo i pozdrawiam również.

--
Kasia
howuser&userid=877744

1. Data: 2004-03-20 17:41:55

Temat: Odp: przepis na babkę
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możecie podrzucić mi jakiś ciekawy przepis?

A moze babka gotowana?
Uwazam, ze jest pycha i calkiem prosta - nawet nie da rady jej spalic :)
Jedyny problem tkwi w nabyciu specjalnej foremki do babki gotowanej.

1 kostka margaryny
6 całych jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki kartoflanej
1 szklanka mąki tortowej
1 łyżka proszku do pieczenia
olejek

Ucieramy margarynę, jajka i cukier, stopniowo dodajemy mąkę zmieszaną z
proszkiem, dodajemy zapach. Foremkę smarujemy dokładnie masłem (można bułką
tartą).
Wlewamy wszystko do formy i wkładamy do gotującej wody.
Przykrywamy i gotujemy około 1 godziny i 20 minut.

Pozdrawiam.
basiek.

1. Data: 2004-03-20 19:12:50

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:

> [...]
> Uwazam, ze jest pycha i calkiem prosta - nawet nie da rady jej spalic :)
> Jedyny problem tkwi w nabyciu specjalnej foremki do babki gotowanej.

Dzięki cudowna niewiasto. Właśnie miałam pytać na grupie czy ktoś nie ma
tego przepisu. Miałam kiedyś, ale mi wcięło. To najlepsza babka jaką
jadłam. Naprawdę rozpływa się w ustach. Nawet gryźć nie trzeba.
Przy ostatnich dwóch babkach piaskowych jakie robiłam wyszedł mi
zakalec. Ten przepis to chyba jedyny sposób, żeby uratować mój honor
gospodyni.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-03-20 21:18:17

Od: "Tomasz`Hypnos`" <h...@p...fmNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał w
wiadomości news:c3hvh4$oa7$1@topaz.icpnet.pl...

> A moze babka gotowana?
> Uwazam, ze jest pycha i calkiem prosta - nawet nie da rady jej spalic :)
> Jedyny problem tkwi w nabyciu specjalnej foremki do babki gotowanej.

Witam

A gdzie mozna taka dostac? Ile ona kosztuje?

Pozdrawiam

Tysia

1. Data: 2004-03-21 11:08:47

Temat: Re: Odp: przepis na babkę
Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Mar 2004 18:41:55 +0100, na pl.rec.kuchnia "Basiek"
<bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał(a):

>A moze babka gotowana?
>Uwazam, ze jest pycha i calkiem prosta - nawet nie da rady jej spalic :)
>Jedyny problem tkwi w nabyciu specjalnej foremki do babki gotowanej.
/.../

Dziękuję za przepis. Na dzisiaj raczej nie zdążę (nie mam takiej
foremki), ale po nabyciu foremki zaraz spróbuję. :)

1. Data: 2004-03-22 18:42:45

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> A gdzie mozna taka dostac? Ile ona kosztuje?

Z tego co wiem, kosztuje okolo 20 zl. A gdzie kupic? Chyba musialabys
popytac w sklepach AGD, ewentualnie w marketach. Jak cos zobacze, to dam z
nac na grupie.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-03-22 23:07:32

Od: "Tomasz`Hypnos`" <h...@p...fmNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał w
wiadomości news:c3nbqv$o75$1@topaz.icpnet.pl...

>Jak cos zobacze, to dam znac na grupie.

ok, dziekuje.

Pozdrawiam

Tysia

1. Data: 2004-04-06 14:05:01

Temat: Re: przepis na babk
Od: "Brunix" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tartą).
> Wlewamy wszystko do formy i wkładamy do gotującej wody.
> Przykrywamy i gotujemy około 1 godziny i 20 minut.

Witam,
Mam pytanie w kwestii technicznej - jak wygląda taka foremka? Bo jeśli
zanurza się foremkę z ciastem w wodzie, to czy ona jest zamykana? Chciałabym
zrobić tą babkę, ale naprawdę nie wiem za jaką foremką się rozglądać. Poza
charakterystycznym kształem dla babki, czym się ona różni od klasycznej
foremki? Tworzywem? Intuicja mi podpowiada, ze pewnie jest jakoś zamykana.
Będę wdzięczna za odpowiedź.

Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2004-04-07 06:07:37

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brunix wrote:

> [...]
> foremki? Tworzywem? Intuicja mi podpowiada, ze pewnie jest jakoś zamykana.

Foremka ma przykrywkę z rączką i czasami nóżki (bo nie powinna stać
zanurzona w wodzie).
To jedyna różnica.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-04-08 05:59:25

Temat: Odp: przepis na babk
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> foremki? Tworzywem? Intuicja mi podpowiada, ze pewnie jest jakoś zamykana.

Masz racje, foremka ma pokrywke z uchwytem, zeby latwo bylo ja wyjac. Moja
nie ma nozek, ani nic w tym stylu. A wyglada troche tak, jakby byla
aluminiowa, ale moge sie mylic.
Mysle, ze w sklepach AGD powinni wiedziec, jak wyglada taka foremka. A
wychodzi z niej naprawde super babka.
Acha, tej foremki mimo wszystko nie zanurza sie calej w wodzie, bo woda
moglaby dostac sie do srodka. Wystarczy przykryc garnek tak, zeby od gory
babka tez miala cieplo i wtedy gotuje sie bardzo ladnie.
Pozdrawiam.
Basiek.

Pożegnanie z grupą
silikonowa keksowka-relacja