silikonowa keksowka-relacja

1. Data: 2004-03-18 17:55:12

Temat: silikonowa keksowka-relacja
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

przygotowalam ciasto, wlozylam do piekarnika. po 10 min przypomnialam sobie,
ze zapomnialam dodac proszku do piecz. wyjelam ciasto z piekarnika i
dorzucilam proszku i zmiksowalam. ciasto wyroslo pieknie. 2 palcami je
wyjelam, leciutko. dopiero wtedy uwierzylam, ze ten silikon sie nie rozpusci
w piecu i ze nie przylega, mimo, ze nie dodalam masla i bulki tartej. ciasto
jest takie inne po bokach i od spodu - takie gladkie.
jestem b. zadowolona!

1. Data: 2004-03-18 19:41:35

Temat: Re: silikonowa keksowka-relacja
Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> jestem b. zadowolona!

Ja ze swoich tez! Mam z tupperware, keksowke, tortownice(biszkopt
bezproblemowo wylazl bez zadnych manipulacji) czekam na forme mufinkowa i
babkowa.
Pozdrawiam Hafsa

--
moj adres:hafsa[małpa]poczta.onet.pl
strona domowa: www.hafsa.republika.pl

1. Data: 2004-03-19 05:39:27

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

> Ja ze swoich tez! Mam z tupperware, keksowke, tortownice(biszkopt
> bezproblemowo wylazl bez zadnych manipulacji) czekam na forme mufinkowa i
> babkowa.

sluchaj, a ty przewracasz na druga strone i wywalasz do gory dnem? bo przy
pizzy i tarcie sie zastanawiam, ze nie mozna tak zrobic...:( moze wiec
lepsze sa te zupelnie miekkie formy tuperr...

1. Data: 2004-03-19 07:31:17

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa wrote:
> [...]
>
> Ja ze swoich tez! Mam z tupperware, keksowke, tortownice(biszkopt
> bezproblemowo wylazl bez zadnych manipulacji) czekam na forme

Probowalas moze robic w tortownicy silikonowej jakis sernik na zimno,
galaretkowiec czy cos w tym rodzaju? Ciekawi mnie czy udaloby sie taki deser
wyjac z formy nie uszkadzajac go.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-19 17:09:50

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Probowalas moze robic w tortownicy silikonowej jakis sernik na zimno,
> galaretkowiec czy cos w tym rodzaju? Ciekawi mnie czy udaloby sie taki
deser
> wyjac z formy nie uszkadzajac go.

wlasnie tez tego jestem ciekawa, bo ta forma nie ma wyjmowanego dna, jak
przy zwyklych metalowych. ale mnie bardziej zastanawia, jak z takiej formy
wyjac tarte z farszem czy pizze. bo serniki na zimno to widzialam podawane w
szklanych, przezroczystych naczyniach - w ten sposob juz tezaly w lodowce i
byly potem podawane - bardzo estetycznie to wygladalo, naczynia byla a'la
forma do tarty.

1. Data: 2004-03-20 17:57:09

Od: n...@m...ch szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy zwyklych metalowych. ale mnie bardziej zastanawia, jak z takiej formy

co do sernika na zimno to nie wiem ale jesli chodzi o pizze to normalnie, po
chwili przestygniecia odginasz silikon troche i te pizze wyciagasz na talerz
reka (w rekawiczce). Podobnie powinno byc z tartami, choc ciasto jest
delikatniejsze i latwiej sie moze zlamac.

Co do formy keksowej to dodam jeszcze jeden element: w czasie pieczenia ciasto
rosnie, ale nie wykipi, poniewaz foremka sie lekko rozciaga na boki. Juz pare
mialam taka sytuacje, ze ciasto bylo troche za duzo i przy zwyklej formie na
pewno by wyplynelo a z silikonowej nie.

pozdrawiam
Kalina

1. Data: 2004-03-20 20:58:57

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@m...ch> napisał w wiadomości

> [...]
pare
> mialam taka sytuacje, ze ciasto bylo troche za duzo i przy zwyklej formie

rzeczywiscie - moje tez bylo bardzo wysokie:)

1. Data: 2004-03-22 07:58:15

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> [...]
> sposob juz tezaly w lodowce i byly potem podawane - bardzo
> estetycznie to wygladalo, naczynia byla a'la forma do tarty.

No tak, napewno ladnie to wyglada, ale wiaze sie z kolejnym zakupem i
zajmowaniem miejsca w szafkach w mojej niewielkiej kuchni... Chetnie bym
poprzestala na formie silikonowej. Jej przeznaczeniem nie sa zapewne desery
na zimno, ale moze sprawdzi sie rowniez w tym przypadku.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

DZIADEK W SOBOTĘ --->CIASTO??
co zrobic z pieprzem