przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły

11. Data: 2006-01-26 22:08:43

Temat: Re: przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły
Od: "Xena" <t...@l...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
news:43d936c6@news.home.net.pl...

> O własnie!
> W naszej szkole też nie wszystkie klasy są integracyjne, bo nie jest to
> szkoła integracyjna a szkoła z oddziałami integracyjnymi - a to chyba
> różnica :)

[ciach]

Nie chcę dyskutować na temat tego, że klasy integracyjne sa lepsze czy
gorsze. Mam złe doświadczenia z oddziałami integracyjnymi i nic ich nie
zmieni.

Tatiana

12. Data: 2006-01-26 22:12:45

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena"...
> Własnie wróciłam z wywiadówki. Wściekła jak cholera.(...)
> A nowe pierwsze klasy mogą powstać ogólnodostępne, a na pewno
> powstaną integracyjne. Na pytanie czy może zapewnić to, że powstana klasy
> ogólnodostępne odpowiedź brzmi nie. Klasy takie moga powstać, ale nie
> muszą.

Zapomniała dodać w jakim wypadku muszą_powstać :)

> Jest to szkoła która jest rejonową szkołą mojego dziecka, a dokładniej
> dwójki moich dzieci. Na naszym osiedlu sa 3 szkoły podstawowe - jedna o
> której mowa, jedna bardzo taka sobie i jedna w miarę przyzwoita (najwięcej
> rodziców chce, żeby ich dziecko tam chodziło). Chciałabym żeby Ania poszła
> do własnie tej szkoły, ale nie wiadomo czy będa w niej miejsca - zwykle
> trudno.

Zwykle decyduje kolejność zgłoszeń, pisz podanie.

> Czy jest jakiś przepis umozliwiający mi żądanie zapisania dziecka do
> szkoły
> gdzie będzie w klasie ogólnodostępnej, jeśli w mojej rejonowej szkole może
> być tylko w integracyjnej?
> (...)

Nie. Podwójne nie.
Poza rejonem wyłącznie za zgodą dyrektora placówki, jeżeli ma miejsca.
A drugie 'nie' dotyczy założenia, że w rejonowej może być tylko w
integracyjnej. Jeżeli nie zgodzisz się na umieszczenie Ani w klasie
integracyjnej, to do niej nie zapiszą. Rejonówka musi Ci zapewnić
kształcenie. Innymi słowy: w szkole będzie oddział ogólnodostępny, jeżeli 1
rodzic się uprze niezapisywać do integr. ani poza rejon.

Podstawa prawna tutaj:
http://www.mein.gov.pl/prawo/wszystkie/rozp_275.php
paragraf 6.2 - polecam uwadze zwrot "na wniosek rodziców (prawnych
opiekunów)".

> Reasumując - szukam przepisów, które mogą mi pomóc w walce o zapisanie Ani
> do przyzwoitej szkoły poza rejonem.

A to przykro mi, nic nie znajdę. Imo takich nie ma.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

13. Data: 2006-01-26 22:13:31

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisal(a):

> A jak to właściwie jest - czy te dzieci wymagające szczególnej opieki są
> przydzielane przypadkowo do klas, czy według jakiegoś klucza (np.
> rodzaju upośledzenia)? Bo rzeczywiście kilkoro uczniów z ADHD w jednej
> klasie to lekka przesada.

U córki w klasie było 2 chłopców, których zachowanie mogłoby na ADHD
wskazywać - teraz jest jeden, poza tym jest jedna dziewczynka
niedosłyszaca, jedna malutka, 2-3 dzieci hmmm... lekko opóźnionych? Sama
nie wiem.
Natomiast nauczycielek jest 3, jedna od dzieci niepełnosprawnych, druga od
wszystkich i trzecia stazystka pomagająca im obu.
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

14. Data: 2006-01-26 22:23:34

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <t...@l...fm> wrote in message

> U nas nie ma.

Macie szczęście.

> Jedna klasa integracyjna ma 20 dzieci a u nas klasy zwykłe mają 22 dzieci.

U nas było ~13 / ~22. To już była duża różnica.

> Różnica własciwie żadna. A strata w wyrównywaniu poziomu w stosunku do
> najsłabszych dzieci jak dla mnie tego nie rekompensuje.

Tu się nie wypowiadam, bo Adam chodził do zwyczajnej klasy. Jednak u niego w
szkole integracyjne klasy wypadały lepiej niż zwyczajne, także w teście
kompetencji po podstwówce.

> Powiedziano. I co? W imię zachowania pracy nauczycieli nie bedę fundowała
> dziecku takiej "imprezy".

Oczywiście, że nie. Ja się tylko zastanawiam nad przyczyną takich posunięć
ze strony miasta.
Anka

15. Data: 2006-01-26 22:26:22

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> [...]
> przydzielane przypadkowo do klas, czy według jakiegoś klucza (np.
> rodzaju upośledzenia)? Bo rzeczywiście kilkoro uczniów z ADHD w jednej

Nikt ich nigdzie nie przydzielał. To, że mają ADHD wyszło dopiero w szkole.
Czysty przypadek, ze znalazły się w jednej klasie. Potem zresztą próbowano
te dzieci poprzenosić do innych klas, a wtedy buntowali się rodzice z nowej
klasy. Katastrofa.
Anka

16. Data: 2006-01-26 22:39:12

Od: "Xena" <t...@l...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Xena"...
>
> Zapomniała dodać w jakim wypadku muszą_powstać :)

Nie wiem, czy zapomniała, czy nie chciała czy co. Odpowiedziała jasno na
moje pytanie, że nie ma żadnej gwarancji, że zwykłe klasy powstaną.

> Zwykle decyduje kolejność zgłoszeń, pisz podanie.

A nie przynależnośc do rejonu? W zeszłym roku córka sasiadki chciała
chodzsić to tej własnie innej szkoły, bo przeszsła tam cała grupa z
przedszkola oprócz jej jednej. Powiedzieli, że najpierw musza obsłuzyć
dzieci z rejonu. Po błaganiach dyrektorka się dała przekonać.

> Nie. Podwójne nie.

No to dupa ;-(

> Poza rejonem wyłącznie za zgodą dyrektora placówki, jeżeli ma miejsca.

Którego dyrektora? Tej innej szkoły?
Jak to sie ma do zdania, że mam pisać podanie, bo decyduje kolejnośc
zgloszeń?

> [...]
1
> rodzic się uprze niezapisywać do integr. ani poza rejon.

A masz jakies wsparcie na powyższe słowa?
Bo zdecydowanie nie chcę, żeby moje dziecko chodziło do klasy integracyjnej,
ale wolałabym, żeby chdziło do szkoły ze starszą siostrą i do szkoły gdzie
jest basen na terenie.

> Podstawa prawna tutaj:
> http://www.mein.gov.pl/prawo/wszystkie/rozp_275.php
> paragraf 6.2 - polecam uwadze zwrot "na wniosek rodziców (prawnych
> opiekunów)".

Kurcze, mi z lektury par 6.2 i odniesienia tam do paragrafów 2-5 wynika, że
nie musze się zgodzić na przyjęcie mojego dziecka do oddziału
integracyjnego. Albo z tych nerw już coś kombinuję. Wspomożesz?

Ani

> A to przykro mi, nic nie znajdę. Imo takich nie ma.

Właściwie źle ujęłam - szukam przepisów, które pozwolą, żeby albo nie
chodziła do klasy integracyjnej w rejonowej szkole albo można ją zapisać do
innej szkoły, bob w jej szkole będa tylko klasy integracyjne.

Dzsięki za wskazanie przpisu, może ktoś mnie oświeci, że źle go
interpretuję. (HaNkA???)

pozdr
Tatiana

17. Data: 2006-01-26 22:44:30

Od: "Xena" <t...@l...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> "Xena" <t...@l...fm> wrote in message

> Macie szczęście.

Też tak uważam. Dzieci z orzeczonym stopniem niepełnosprawności trafiają do
szkoły integracyjnej.

> [...]
> szkole integracyjne klasy wypadały lepiej niż zwyczajne, także w teście

Znam odmienne przypadki niestety.

> Oczywiście, że nie. Ja się tylko zastanawiam nad przyczyną takich posunięć
> ze strony miasta.

W naszej szkole jest mało dzieci a szkoła integracyjna ma stary budynek. U
nas jest basen. Może to wszystko do kupy daje powód do takich posunięć.

Najbardziej wkurzyło mnie to, że:
a) dyrektorem nowopowstałego tworu nie będzie nasza dyrektorka, tylko
dyrektorka zespołu szkól integraqcyjnych, mimo, że ona do nas przychodzi a
nie my do niej
b) przenosi się również gimnazjum integracyjne. Rodzice szóstoklasistów
zadali pytanie czy ich dzieci będa mogły chodzić do tego gimnazjum - nie, bo
ww pierwszym roku będzie tylko jedna klasa gimnazjalna i zajęta będzie przez
te dzieci z obecnej szóstej integracyjnej.
c) nikt nas - rodzicow uczniów nie zapytał, zostaliśmy poinformowani, że tak
będzie i już.

pozdrowka
Tatiana

18. Data: 2006-01-26 22:52:47

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena"

> Nie wiem, czy zapomniała, czy nie chciała czy co. Odpowiedziała jasno na
> moje pytanie, że nie ma żadnej gwarancji, że zwykłe klasy powstaną.

Dobrze powiedziała, jak wszyscy się zgodzą posłać do integracyjnych albo
zapiszą gdzie indziej, to nie będą musieli zwykłych klas tworzyć. Takie...
niedopowiedzenie zastosowała. ;)

> A nie przynależnośc do rejonu?

Jak należysz do rejonu, to z urzędu jesteś zapisana, bez podania. Jak chcesz
poza rejon, to piszesz podanie do dyrektora, przyjmuje jeżeli ma miejca; o
przyjęciu dzieci spoza rejonu decyduje kolejność zgłoszeń (zazwyczaj). Teraz
jasno?

> Którego dyrektora? Tej innej szkoły?
> Jak to sie ma do zdania, że mam pisać podanie, bo decyduje kolejnośc
> zgloszeń?

U góry obszerniej wyjaśniam.

> [...]
> integracyjnej,
> ale wolałabym, żeby chdziło do szkoły ze starszą siostrą i do szkoły gdzie

Niżej podaję przecież.

> [...]
> nie musze się zgodzić na przyjęcie mojego dziecka do oddziału
> integracyjnego. Albo z tych nerw już coś kombinuję. Wspomożesz?

Lepiej. Żeby Twoje dziecko trafiło do odziału integr. TY musisz wystąpić z
takim wnioskiem :)). Sama szkoła nie może Ci dziecka zapisać, a już wbrew
Tobie to nie ma mowy choćby się zesmarkali :)
Więc spokojnie i bez nerw. Jeżeli się nie zgodzisz, a pewnie nie będziesz
jedyna, to w szkole rejonowej MUSI być mejsce dla Twojego dziecka w klasie
ogólnej. MUSZĄ taką klasę zrobić.

> Dzsięki za wskazanie przpisu, może ktoś mnie oświeci, że źle go
> interpretuję. (HaNkA???)

Dobrze interpretujesz.
HaNkA, potwierdź, bo nie wierzy kobita z tego stresu. :))

19. Data: 2006-01-26 23:01:10

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <t...@l...fm> wrote in message

> [...]
> te dzieci z obecnej szóstej integracyjnej.
> c) nikt nas - rodzicow uczniów nie zapytał, zostaliśmy poinformowani, że

To ja bym na Waszym miejscu jednak powalczyła, bo to tak wygląda, jakby ktoś
jakąś prywatę uskuteczniał, niekoniecznie mając na względzie dobro dzieci.
Albo inaczej - rodzice dzieci ze szkoły integracyjnej mają większą siłę
przebicia i postanowili poprawić swoim dzieciom warunki Waszym kosztem.
Anka

20. Data: 2006-01-26 23:05:47

Od: "Xena" <t...@l...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapiszą gdzie indziej, to nie będą musieli zwykłych klas tworzyć. Takie...

Oby to była prawda!

> [...]
> poza rejon, to piszesz podanie do dyrektora, przyjmuje jeżeli ma miejca; o
> przyjęciu dzieci spoza rejonu decyduje kolejność zgłoszeń (zazwyczaj).

Teraz jasno. Czy pisząc podanie do dyrektora szkoły spoza rejonu musze
informowac mojego dyrektora, że takie podanie złożyłam?

> [...]
> takim wnioskiem :)). Sama szkoła nie może Ci dziecka zapisać, a już wbrew
> Tobie to nie ma mowy choćby się zesmarkali :)

Kurde, zatem dzięki za ta informację , przeczytam ją potem na spokojnie i
może wyjdzie mi takie samo myślenie, jak Tobie. Na razie mnie ten stress
zżera.

> Więc spokojnie i bez nerw. Jeżeli się nie zgodzisz, a pewnie nie będziesz
> jedyna, to w szkole rejonowej MUSI być mejsce dla Twojego dziecka w klasie
> ogólnej. MUSZĄ taką klasę zrobić.

I Ania będzie jedyna w klasie? ;-)

> Dobrze interpretujesz.
> HaNkA, potwierdź, bo nie wierzy kobita z tego stresu. :))

Właśnie że interpretowałam źle. Teraz rozumiem co masz na myśli. Chyba
faktycznie zwrot "na wniosek rodziców..." ma tu kluczowe znaczenie - że to
ja musze chcieć i im o tym powiedzieć a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że nie
będę musiała się sądzić ze szkołą albo urzędem miasta ;-)

pozdrawiam
Tatiana, kamień (przynajmniej chwilowo) z serca

pociecha dla zakurzajkowanych
prawo jazdy- czy ktos?
nudzi si
Zabawka - dinozaur