pytanie biala czekolada

1. Data: 2001-12-07 11:01:31

Temat: pytanie biala czekolada
Od: "Marcin Krynski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam nazywam sie Marcin Krynski obserwuje (czytam posty) wasza grupe od
wielu miesiecy i jest ona dla mnie swierzo upieczonego kucharza nieoceniona
skarbnca widzy. mam jednak do was ogromna prosbe, potrzebuje technicznej
rady jak poradzic sobie z roztopieniem bialej czekolady :) moja ostatnia
proba skonczyla sie na przypaleniu 3 garnkow zas czekolada wyszla brunatna:)
wiem ze problem moze sie wydawac banalny jednak na moim etapie wiedzy
kulinarnej najczesciej kwestie techniczne sa problemem. dodam ze probowalem
na malym ogniu z plytka i odrobina wody (1 lyzka). moze istnieje inna metoda
a moze to kwestia naczynia ?.

1. Data: 2001-12-07 11:15:37

Temat: Re: pytanie biala czekolada
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Krynski" <m...@e...pl> wrote in message
potrzebuje technicznej
> rady jak poradzic sobie z roztopieniem bialej czekolady :)

Rondelek z czekolada umiesc nad garnkiem z gotujaca woda (niewiele tej wody
wystarczy) czekolada bedzie sie ogrzewac na parze i nie przypali. Mozesz
dolac ciut mleka, ale nie koniecznie.

Asia

1. Data: 2001-12-07 11:15:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Krynski" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
probowalem
> na malym ogniu z plytka i odrobina wody (1 lyzka). moze istnieje inna

A mikrofalówka?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-12-07 11:22:48

Od: "Marcin Krynski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mikrofalówka?
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

podobnie spalilo sie z wierzchu :(

1. Data: 2001-12-07 11:29:19

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9uq8cc$dtl$...@n...onet.pl...

> A mikrofalówka?
> --
wlasnie to chcialam rzec. Do miseczki i do mikrofali na srednia moc, potem
dolac troche mleka i ladnie rozmieszac. Zawsze wychodzi.

Wkn

1. Data: 2001-12-07 11:30:20

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podobnie spalilo sie z wierzchu :(

Za długi czas, albo za duża moc...
Ale to ogrzewanie na parze, o którym pisze Asia, powinno być skuteczne.

1. Data: 2001-12-07 11:35:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Krynski <m...@e...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:
> Witam nazywam sie Marcin Krynski obserwuje (czytam posty) wasza grupe od
> wielu miesiecy i jest ona dla mnie swierzo upieczonego kucharza

Witaj Marcin,
Ciekawe tylko, kto Cie tak swierzo upiekl? ;-)
Na przyszlosc - ladniej bedziesz wygladal jako _swiezo_ upieczony.

> jak poradzic sobie z roztopieniem bialej czekolady :)

Polamac czekolade na kawalki, dodac 5-10 dag masla, lekko skropic
woda i powoli ogrzewac, mieszajac caly czas, aby sie nie przypalilo.
Przygotowana polewe rozsmarowac szybko na ciescie.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-07 12:09:40

Od: "BoBig" <b...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Białej czekolady w przeciwieństwie do białej kuwertury nie trzeba przed
użyciem temperować ponieważ zawiera dodatek jeszcze innych tłuszczy niż
kakaowy (szczególnie te gorsze).
Rozpuszczasz w kąpieli wodnej (miska z czekoladą ustawiona w naczyniu z
gorącą wodą) i możesz używać. Nie powinno się przekraczać temperatury 50
stopni.
Jeżeli używasz białej kuwertury to dodatek wody jest dla niej zabójstwem.
Zrobi się matowa, gęsta, powstaną grudy.

BoBig

1. Data: 2001-12-07 12:34:57

Od: "MateuszW" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sa do kupienia takie fajowe garnki do gotowania mleka z podwojnymi
sciankami. Miedzy scianki nalewa sie wody. I w nich wlasnie wysmienicie
rozpuszcza sie biala czekolade. Jest to nowoczesna wersja wkladania miseczki
do drugiego naczynia z woda. A taki garnek sie przydaje bo i kasze sie w nim
swietnie gotuje, i mleko sie nie przypala ani nie kipi i czekolade sie
rozpusci i pewnie jeszcze pare innych zastosowan :)

1. Data: 2001-12-07 12:53:51

Od: "Marcin Krynski" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj Marcin,
> Ciekawe tylko, kto Cie tak swierzo upiekl? ;-)
> Na przyszlosc - ladniej bedziesz wygladal jako _swiezo_ upieczony.

swiezo :) upieczony ...to raczej temat na inna grupe
a powaznie to z ortografia zawsze mialem na bakier, do tego kilka lat
wtornego analfabetyzmu internetowego :) ciagle problemy z ogonkami
co do czekolady bardzo dziekuje za wszystkie porady i postaram sie byc
pojetnym uczniem

uklony
mk

Swieta