pytanie językowe :-)

1. Data: 2008-03-12 15:38:43

Temat: pytanie językowe :-)
Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jak poprawnie wymawia sie nazwę firmy JOOP! ?
Będę wdzięczna za sprawdzone informacje :-)

--
misiczka

2. Data: 2008-03-12 15:38:53

Temat: Re: pytanie językowe :-)
Od: "JustynaP" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> Witam, jak poprawnie wymawia sie nazwę firmy JOOP! ?
> Będę wdzięczna za sprawdzone informacje :-)
>

> --
> misiczka

dżop :)

3. Data: 2008-03-14 11:39:51

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JustynaP" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> dżop :)

Nie :)
http://www.wizaz.pl/forum/archive/index.php/t-69166.
html

Ostatnio poszukiwałam perfum firmy JOOP, i kiedy zapytałam o nie wymawiając
"joop", tylko jedna z czterech ekspedientek nie popełniła gafy i nie dała mi do
zrozumienia, że zapewnie chodzi mi o "dżopa". A przecież perfumki wyszły z domu
mody Wolfganga Joopa, niemieckiego projektanta z Berlina, a w j. niem. "j" z
całą pewnością nie czytane jest jako "dż".

joop wymawiamy przez j, nazwisko niemieckie- wolfgang joop, tak wymawiaja je
przynajmniej w firmowym butiku joopa.

--
misiczka

4. Data: 2008-03-14 12:50:18

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka napisał
> Ostatnio poszukiwałam perfum firmy JOOP, i kiedy zapytałam o nie
> wymawiając "joop", tylko jedna z czterech ekspedientek nie popełniła
> gafy i nie dała mi do zrozumienia, że zapewnie chodzi mi o "dżopa".

Tylko wiesz... ekspedientki to zadne autorytety w kwestii wymowy. Idz
do sklepu z artykulami dla dzieci (wozki, zabawki) i zapytaj o firme
Chicco wymawiajac poprawnie "kikko". Zaloze sie, ze albo zadziwieni
nie beda wiedziec o co pytasz, albo kulturalnie poprawia Cie "aaa...
Czikko!". Albo idz do sklepu z AGD i powiedz, ze chcesz kupic ekspres
do kawy DeLonghi (oczywiscie wymowa "delongi"). Nie zapomne, jak
sprzedajaca w Media Markcie urocza panienka kazde moje "delongi"
poprawiala na swoje "delondżi".

pozdrawiam
Gosia

PS. Co do Joopa to nie wiem, ale mam problem z glowy bo jakos nie
kupuje rzeczy tej marki :)

5. Data: 2008-03-26 16:51:26

Od: <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

;-) Moim zdaniem tez Joop a nie Dżop
Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> pozdrawiam
> Gosia
>
> PS. Co do Joopa to nie wiem, ale mam problem z glowy bo jakos nie kupuje

Loreal-farba majirel
duży z odpinanymi ramiączkami
dobry krem pod oczy
kłopot z balejażem:/