raczej żarem niż serio

1. Data: 2008-07-21 19:26:22

Temat: raczej żarem niż serio
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Są wielorakie sposoby walki z rakiem:
jakieś promieniowanie, hemioterapia substancjami mającymi precyzyjnie
niszczyć guzy, wycinanie...
a dlaczego nie wypala się guza promieniowaniem jak z kuhenki mikrofalowej ?

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

2. Data: 2008-07-21 19:35:37

Temat: Re: raczej żarem niż serio
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" napisał:

> dlaczego nie wypala się guza promieniowaniem jak z kuhenki
> mikrofalowej ?

Bo ugotowałabyś sobie wszystkie inne komórki ciała, znajdujące się na
drodze tych promieni, ponieważ one też zawierają wodę.

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2008-07-21 19:56:41

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo ugotowałabyś sobie wszystkie inne komórki ciała, znajdujące się na
> drodze tych promieni, ponieważ one też zawierają wodę.
Moja czasem pali w jednym miejscu, więc wnioskuję,
że czasem psuje się w niej coś co rozprasza promienie,
czyli , że może palić precyzyjnie,
nie koniecznie wszystko wkoło.
--
Nie jestem medykiem.

4. Data: 2008-07-22 13:04:52

Od: "CommodoreC64" <S...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:
> Moja czasem pali w jednym miejscu, więc wnioskuję,
> że czasem psuje się w niej coś co rozprasza promienie,
> czyli , że może palić precyzyjnie,
> nie koniecznie wszystko wkoło.

Skupić mikrofale na małym obszarze to nie problem. Tylko co z tego że
ugotujesz mały obszar skoro ugotowane będzie również wszystko za nim i przed
nim. I pytanie po co w ogóle gotować mikrofalami skoro można precyzyjnie
wypalać przy pomocy lasera ?

5. Data: 2008-07-22 14:38:09

Od: PawelM <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego nie wypala się guza promieniowaniem jak z kuhenki mikrofalowej ?
...niech zgadnę...jesteś blondynką ??? faktycznie taka głupia jesteś
czy tylko udajesz? nawet jeśli udajesz to głupotą jest świadome
tracenie czasu na wypisywanie takich głupot...

6. Data: 2008-07-22 20:24:51

Od: "kurdebalans" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Są wielorakie sposoby walki z rakiem:
> jakieś promieniowanie, hemioterapia substancjami mającymi precyzyjnie
> niszczyć guzy, wycinanie...
> a dlaczego nie wypala się guza promieniowaniem jak z kuhenki mikrofalowej
?

Z tego zamego powodu nie wypala się guza rozpalonym żelazem.

> (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
> ktury ludzie ociężali umysłowo
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.
> reforma.ortografi.w.interia.pl

Dla mojego polonisty wszystkie zasady ortografii języka polskiego były jasne
i logiczne.
Przez wiele lat nauki zasady te były nam systematycznie wpajane. Jak wyraził
się ów pan od języka polskiego,
ich znajomość świdczy nie tylko o wykształceniu ale również o kulturze i
szacunku dla języka którym się włada.
O szacunku dla adresatów naszych wypowiedzi wspomnieć też należy.

Zasady które promujesz wymyślili ludzie którym do szkoły było pod górkę.
Kiedyś były to nieuki. Dzisiaj są to dyslektycy.
Skoro swoim przyciasnym rozumkiem zasad ortofrafii objąć nie potrafisz nie
odbieraj tego prawa innym.

Jest to forum medyczne i żeby było na temat to uważam że swego czasu
poległaś w starciu z polską
ortografią. Stąd te przemyślenia jako następstwa polonistycznej traumy.

7. Data: 2008-07-23 17:21:53

Od: "trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo ugotowałabyś sobie wszystkie inne komórki ciała, znajdujące się na
> drodze tych promieni, ponieważ one też zawierają wodę.

Pomysł wcale nie głupi, kwestia zogniskowania fal mikrofalowych, gotują się
wtedy te komórki, które znajdująsię w ogniskowej, a reszta nawet znajdujaca
sie na drodze promieni podgrzewa sie tylko trochę. Problem pewnie tkwi w
precyzji.

8. Data: 2008-08-05 16:32:06

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> Są wielorakie sposoby walki z rakiem:
> jakieś promieniowanie, hemioterapia substancjami mającymi precyzyjnie
> niszczyć guzy, wycinanie...
> a dlaczego nie wypala się guza promieniowaniem jak z kuhenki mikrofalowej
dlugosc mikrofal to milimetry do centymetrow.
przy takiej dlugosci fali ogniskowanie jest bardzo trudna sprawa, zwlaszcza
ze tkanki ktore stana na drodze beda rowniez pochlaniac promieniowanie.

poza tym zeby uzyskac efekt termiczny musisz uzyc wiazki o tak duzej
energii ,ze nie pomoze nawet uzycie stereotatycznej metody irradiacji, no i
pozostaje ci problem co z falami ktore sa juz 'za' ogniskowa.

byc moze twoja metoda mialaby zastosowanie przy wspomaganiu terapii
naswietlan innymi metodami (np. 'podgrzewanie' dodatkowe guza ktory jest
atakowany prostopadlym nozem gamma (generujacym pary) , stereotaktycznym
naswietlaniem promieniami gamma, lub stereotaktycznym dzialem protonowym)

niestety natychmiastowa smierc guza rowniez nie jest wcale dobra,
stad 'wypalanie' nie zawsze jest dobrym pomyslem - komorki naswietlone
promieninowaniem jonizujacym umieraja wolniej, a w niektorych przypadkach
po prostu 'przypominaja' sobie ze mialy przejsc apoptoze i umieraja
w 'elegancki' sposob (minimalizujac toksyny , czy tez czekajac na
obecnosc 'zjadaczek')

inna sprawa ze twoja metoda nie jest wcale taka 'glupia' jesli chodzi o
grzanie czegos co 'wygotowac' mozna/nalezy , np. ropnia , gdyz mikrofale
grzeja przedmioty _od srodka_ . jest to efekt znany i uzywany w medycynie,
np. gdy potrzebne jest glebokie ogrzewanie tkanek .

9. Data: 2008-08-05 17:21:13

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

> [...]
> grzeja przedmioty _od srodka_ . jest to efekt znany i uzywany w medycynie,
> np. gdy potrzebne jest glebokie ogrzewanie tkanek .

Hipotermia?

Wymaz z "wrzoda" ?
Pytanie o bóle trzustki lub kamienie w przewodz pokarm
jazda z uszkodzonym kregoslupem na rowerze
narosl na jadrze
odsloniete szyjki zebow