recepty

1. Data: 2006-05-08 07:47:41

Temat: recepty
Od: z <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli się chodzi do lekarza i bierze te same leki przez kilka miesięcy
to lekarz powinien zaznaczać na recepcie literę "P" przez co lek może
stanieć nawet do 20% pierwotnej ceny, ale lekarze tego nie zaznaczają.
Dlaczego ? Czy im nie wolno bo mają limit z kasy chorych ?

2. Data: 2006-05-08 10:42:15

Temat: Re: recepty
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 08 May 2006 09:47:41 +0200, z wrote:

> Jeśli się chodzi do lekarza i bierze te same leki przez kilka miesięcy
> to lekarz powinien zaznaczać na recepcie literę "P" przez co lek może
> stanieć nawet do 20% pierwotnej ceny,

Nieprawda.

Literkę P można postawić na recepcie już od pierwszej wizyty, o ile
pacjent jest leczony na chorobę umieszczoną przez ministra na wykazie
chorób przewlekłych i lek zapisywany widnieje na liście leków przez w/w
ministra zatwierdzonych do stosowania w tej chorobie z odpłatnością
ryczałtową.

Znaczy: pacjent chory na padaczkę może dostać na przykład Tegretol na P
od początku leczenia, ale chory z neuralgią nerwu V mimo, że leczony nią
od pół roku - nigdy.

> ale lekarze tego nie zaznaczają.

Bo nie chcą w razie kontroli dopłacać różnicy z własnej kieszeni
(niedawno głośno było o lekarzach, którzy po kontroli z kasy musieli
dopłacać tysiące złotych z własnych pensji (1200 brutto) - bo nie było
wystarczającej dokumentacji co do chorób przewlekłych na które leczyli).

> Dlaczego ?

Niewątpliwie jest to spisek firm farmaceutycznych i skorumpowanych do
szpiku kości nierzetelnych lekarzy z pavulonem w kieszeniach,
zmierzający do zwiększenia zysku NFZ - wszak to widać jak na dłoni na
pierwszy rzut ślepego oka...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2006-05-08 10:52:32

Od: z <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie jest ten wykaz chorób uprawnionych do znaku "P" na recepcie ?
Może mi się należy, chcę sprawdzić.

4. Data: 2006-05-08 11:52:25

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "z" <b...@j...com> napisał w wiadomości

>A gdzie jest ten wykaz chorób uprawnionych do znaku "P" na recepcie ? Może
>mi się należy, chcę sprawdzić.

A probowales szukac?
Mi google w 0,08 sek. pokazalo http://glinki.com/?l=vqk7n4

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2006-05-08 12:18:52

Od: z <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę się zorientować czy zaparcia od 30 lat połączone z bólami jelit
które powodują że stolec jest co pięć dni i rzadziej można uznać za
chorobę przewlekłą uprawniającą do znaczku "P" ?

6. Data: 2006-05-08 13:04:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 08 May 2006 14:18:52 +0200, z wrote:

> Nie mogę się zorientować czy zaparcia od 30 lat połączone z bólami jelit
> które powodują że stolec jest co pięć dni i rzadziej można uznać za
> chorobę przewlekłą uprawniającą do znaczku "P" ?

Najprawdopodobniej nie można.

7. Data: 2006-05-08 13:28:09

Od: z <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest zaburzenie metabolizmu ?

8. Data: 2006-05-08 14:47:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 08 May 2006 15:28:09 +0200, z wrote:

> To nie jest zaburzenie metabolizmu ?

:) Bez wątpienia przewlekłe zaparcia są dolegliwością związaną w pewien
sposób z przemianą materii, ale trudno je porównać do cukrzycy czy
fenyloketonurii.

Żeby nie być gołosłownym - cytacik:

Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o
świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
(Dz. U. Nr 210, poz. 2135) zarządza się, co następuje:
§ 1.

Leki i wyroby medyczne przepisuje się bezpłatnie, za opłatą ryczałtową
lub za częściową odpłatnością osobom chorującym na choroby zakaźne lub
psychiczne oraz upośledzonym umysłowo, a także chorującym na następujące
choroby przewlekłe, wrodzone lub nabyte:
1) nowotwory złośliwe, w tym również:
a) raka piersi i raka trzonu macicy, raka piersi w II rzucie
hormonoterapii,
b) raka prostaty,
c) neutropenię w chorobach nowotworowych,
d) przerzuty osteolityczne w chorobach nowotworowych;
2) schizofrenię oporną na leczenie;
3) choroby psychiczne lub upośledzenia umysłowe;
4) chorobę Alzheimera;
5) padaczkę, w tym również padaczkę oporną na leczenie;
6) chorobę i zespół Parkinsona;
7) miastenię;
8) stwardnienie zanikowe boczne;
9) stwardnienie rozsiane;
10) astmę, przewlekłe zespoły oskrzelowo-płucne;
11) cukrzycę;
12) mukowiscydozę;
13) fenyloketonurię;
14) zespoły wrodzonych defektów metabolicznych, alergie pokarmowe i
biegunki przewlekłe;
15) akromegalię;
16) moczówkę prostą przysadkową;
17) gruźlicę, w tym również gruźlicę wielolekooporną i inne
mykobakteriozy;
18) osteoporozę;
19) niedoczynność tarczycy;
20) jaskrę;
21) przewlekłe owrzodzenia.

Zatem przewlekłe zaparcia jak widać się nie łapią.

9. Data: 2006-05-08 14:56:01

Od: z <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Byłoby lepiej dla mnie gdyby to podpadło pod 14 bo leki kosztują mnie
130 zł miesięcznie.

10. Data: 2006-05-08 17:06:50

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "z" <b...@j...com> napisal w wiadomosci
> To nie jest zaburzenie metabolizmu ?

Najprawdopodobniej nie. To co opisales to sa objawy. Ale jakos trudno je
dopasowac do spisu chorob przewleklych, które upowazniaja do recepty "P".

studia
Za DarmoTwojo wirtualny prywatny pokoj konferencyjny
dlaczego wydychamy parę wodną?
nadmierna potliwosc
Wysoki cholesterol - do jakiego lekarza?