różnice w numeracji szydełek

1. Data: 2005-05-16 14:04:58

Temat: różnice w numeracji szydełek
Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś ma jakiś patent albo "przelicznik" do szydełek. O co mi dokładnie
chodzi... W wielu wzorach, zwłaszcza hiszpańskich czy włoskich, a także w
starych babcinych wzorach podawana jest inna numeracja szydełek niż u nas (u
nas jest w mm). Wiem tyle, że kiedyś numeracja szydełek wzrastała w
przeciwnym kierunku niż obecnie, ale to wszystko co wiem w tym temacie.
Może ktoś ma taki przelicznik opracowany i będzie tak uprzejmy że przełoży
te oznaczenia "z polskiego na nasze"
O angielskich oznaczeniach literowych nawet już nie wspominam... ;)
--
Moolinea
----------------------------

2. Data: 2005-05-16 15:06:21

Temat: Re: różnice w numeracji szydełek
Od: Agnieszka R <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moolinea wrote:
> Może ktoś ma jakiś patent albo "przelicznik" do szydełek.

http://hafciki.pl/tiki-pagehistory.php?page=Szydelka
Inneakcesoria&diff=12

Agnieszka R

3. Data: 2005-05-17 06:41:39

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka R" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> http://hafciki.pl/tiki-pagehistory.php?page=Szydelka
Inneakcesoria&diff=12

O kurcze, to się ma nijak do moich szydełek :( To co ja mam za szydełka? Z
kordonka robię szydełkiem nr 4, a spadnięte oczka w robótkach drutowych
łapię szydełkiem 0,2, które jest grubsze od tego 4 :( Nic już nie wiem :(

Ola

4. Data: 2005-05-17 07:09:03

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kordonka robię szydełkiem nr 4, a spadnięte oczka w robótkach drutowych
> łapię szydełkiem 0,2, które jest grubsze od tego 4 :( Nic już nie wiem :(

Podany link wiele spraw mi wyjaśnił (takze grubości szydełek do afganów,
podawane w literkach ) jednak też mam jedno stare szydełko za nic nie
pasujace do tej numeracji w zestawieniu. Wychodzi na to, że są jeszcze inne
umowne wielkosci tu nie zamieszczone, które były używane za czasów produkcji
tych naszych "niestandardowych" szydełek. Niemniej jednak bardzo dziekuje
Agnieszce z linka :), bo chociaż wiem w przybliżeniu jakie szydełko powinnam
urzyć do danego wzoru (zwłaszcza do wzorów obcojęzycznych, gdzie za nic nie
można znaleźć grubości nici a jedynie szydełko może być jakimś
wskaźnikiem). Resztę powierzam intuicji ;)
--
Moolinea
----------------------------

5. Data: 2005-05-17 07:28:09

Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja to w ogóle nie wiem o co tyle stresu :) Nigdy nie korzystam z numeracji
szydełek, zawsze dobieram takie jakie pasuje mi do nici czy włóczki - tak na
oko. Nigdy nie kieruję się tym co piszą w opisach robótek i od 15 lat ten
patent się sprawdza :)
Pozdrawiam ciepło
Aga

6. Data: 2005-05-17 07:33:51

Od: "Iza" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-05-17 07:35:32

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> oko. Nigdy nie kieruję się tym co piszą w opisach robótek i od 15 lat ten
W zasadzie masz rację, jednak gdy np robię serwetkę na zlecenie, która ma
mieć określona średnice (bo klientka chce właśnie taki rozmiar a nie inny),
to bardzo przydaje sie znajomość szydełka zalecanego we wzorze. Napewno
wiesz o co mi chodzi.
Moolinea
----------------------------

8. Data: 2005-05-17 08:19:38

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orka"

> [...]
> kordonka robię szydełkiem nr 4, a spadnięte oczka w robótkach drutowych
> łapię szydełkiem 0,2, które jest grubsze od tego 4 :( Nic już nie wiem :(

Też mam w domu takie szydełka - to są szydełka mojej mamy. Im mniejszy numer
tym szydełko cieńsze. A te grubsze maja numerację 02 (nie 0,2), 06, 010. Ja
sobie zmierzyłam je suwmiarką - polecam to rozwiązanie i mam odniesienie do
rozmiarów metrycznych.

Kasia

9. Data: 2005-05-17 09:08:30

Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
inny),
> to bardzo przydaje sie znajomość szydełka zalecanego we wzorze. Napewno

No w takim wypadku to jasne! Nasz klient nasz pan :) Ale jak dla siebie...
Zwłaszcza że nigdy nie robiłam np. sweterka z nici takich jak w opisie.
Zawsze biorę to co mam :)
Ale z tym wykonywaniem na zamówienie to przyznaję całkowitą rację!
Aga

10. Data: 2005-05-19 07:34:27

Od: "kroowka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tym szydełko cieńsze. A te grubsze maja numerację 02 (nie 0,2), 06, 010.
> Ja sobie zmierzyłam je suwmiarką - polecam to rozwiązanie i mam
> odniesienie do rozmiarów metrycznych.

Kasiu, a w którym miejscu mierzysz tą suwmiarką? na rączce czy gdzieś w
okolicach "haczyka"?
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka
((o o)) Olsztyn