rozwiniete zdolności interpersonalne

1. Data: 2003-12-10 09:19:17

Temat: Re: rozwiniete zdolności interpersonalne
Od: "Edyta" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze> napisał w

> a jakież to sa te solidne testowe metody?
> i daj mi do tego gwarancję, albo opinię twoją chocby -
> że na podstawiw wyników testów ktokolwiek jest
> przyjmowany do roboty.

Do roboty nie jest przyjmowany T_Y_L_K_O
na podstawie testów...ale są one bardzo dużym
" wykładnikiem" do zatrudnienia kogoś na dane stanowisko.
Przykład:
Jeżeli na teście wychodzi Ci, ze jesteś typem samotnika
lubiącym pracę w zaciszu biura przy kompie to
nigdy się nie sprawdzisz w pracy np. w dziale obsługi klienta
gdzie masz dziennie kilkunastu klientów i obok siebie 10
innych pracowników, szum i rozmowy za plecami.
Edyta

1. Data: 2003-12-10 09:44:22

Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <e...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> gdzie masz dziennie kilkunastu klientów i obok siebie 10
> innych pracowników, szum i rozmowy za plecami.

No dobra. A co wtedy gdy w ww. teście wyszło tak jak mówisz, a z horoskopu i
ruchu ciał niebieskich wychodzi, że jest dokładnie odwrotnie ?

Pzdr.
P.D.
ultra-kozak-indywidualista nie cham

1. Data: 2003-12-10 09:49:09

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Edyta> miał rację
<news:br6o8v$53$1@atlantis.news.tpi.pl> ale:

> Do roboty nie jest przyjmowany T_Y_L_K_O
> na podstawie testów...ale są one bardzo dużym
> " wykładnikiem" do zatrudnienia kogoś na dane stanowisko.

to prawda po części.
bardzo małym wykładnikiem sa testy.
największym wykładnikiem są *umiejetności*
weryfikowane w różny sposób (zależy od umiejętności)
następnie jest *wrażenie* jakie sprawia kandydat na rekrutującym
a na szarym końcu wyniki testów psychologicznych.
chyba że idzie o rekrutacje do służb specjalnych, policji itp.
wtedy środkowe kryterium jest z reguły odrzucane,
a pozostałe są równoważne.

w jakim teście tak może wyjść?

--
Strzeż się cnoty, którą chełpi się jej rzekomy posiadacz.

M. von Ebner-Eschenbach

1. Data: 2003-12-10 10:00:45

Od: Gilbert <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(`/\
`=\/\
`=\/\
`=\/
\...
tren R napisał(a):
> działów HR poznałem baaardzo dużo.
> pracuję z nimi.

W takim razie wyczuwam w Tobie zgorzknienie zalatujące lekko wypaleniem
zawodowym. :)

> i może słowa 'spod palca' są zbyt cięzkie do przełknięcia dla ciebie
> bo pracujesz w takim dziale? ;)

Zdaję sobie sprawę ze specyfiki tych działów i sensowna ich krytyka jest
dla mnie jak najbardziej do przełknięcia. Po prostu zdziwiła mnie
"palcowa" opinia, czy też bardziej jej uogólniający charakter. :)

> coś modnego, powiadasz... taaa..
> psychologizowanie metod doboru to juz jakaś trauma.
> psychologizowanie można podwazyc z każdej strony.

Oczywiście, że tak. Tym bardziej jeśli metody psychologizuje
nie-psycholog, a to właśnie miałem na myśli. Zwyczajnie lekko mnie
irytuje, kiedy widzę menadżera (ekonomistę zazwyczaj), który przeczytał
kilka książek mniej lub bardziej zwiazanych z psychologią (bo jest to
trendy i byłoby obciachem w środowisku nie znać tych wydawnictw) i w
zachwycie próbuje wprowadzać w życie "odkrycia", o których przeczytał do
poduszki.

> jak mi udowodnisz, że introwertyk nie będzie wspanaiałym przywódcą?
> bo w testach mu wyjszła introwersja, a tak się składa ze jest
> powszechnie szanowanym liderem.

Nie udowodnię Ci tego. Co najwyżej zaznaczę, że jego szanse na bycie
"efektywnym" liderem są mniejsze niż ekstrawertyka. I wysunę wątpliwość,
czy byłby sprawnym przywódcą w innych warunkach i w innej grupie.

> precz z psychologizowaniem.
> niewatpliwie dokonałem daleko posuniętego uogulnienia,
> aliści (jesień... jesień...liście spadajom z drzew..)
> jest wciąż (i zjawisko wcale się nie wykrusza)
> spora liczba działów HR, w których produkuje się
> tandetne bzdety, bazując na debilnych wytycznych.

Różnica naszych doświadczeń i wniosków wynika prawdopodobnie z tego, że
ja bardziej związany jestem z konsultingiem, a Ty raczej z HRem
korporacyjnym.

> a jakież to sa te solidne testowe metody?
> i daj mi do tego gwarancję, albo opinię twoją chocby -
> że na podstawiw wyników testów ktokolwiek jest
> przyjmowany do roboty.

Daję Ci moją opinię, że wyniki testów (jeśli testy te wchodzą w skład
metod doboru) są poważnie brane pod uwagę przy doborze personelu.
Oczywiście nikt nie przyjmuje do pracy tylko na podstawie tych wyników,
i jeśli to miałeś na myśli, to się z Tobą zgadzam. Są inne, też ważne,
kryteria i metody, ale testy (lub metody na nich oparte) pozwalają dość
dobrze "wydestylować" pewne cechy, kompetencje, zdolności, których nie
widać po użyciu innych metod. I dlatego IMO ich stosowanie ma sens.

> w ogromnych korporacjach też. to jest po prostu to samo.

Nie jest niemożliwe, aby w dziale personalnym ogromnej korporacji
panowała atmosfera warzywniaka. :)

--
_ __,;;;/ Gilbert
,;( )_, )-\| _________________________________

1. Data: 2003-12-10 10:04:09

Od: Gilbert <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(`/\
`=\/\
`=\/\
`=\/
\...
tycztom napisał(a):

> ROTFL :)
>
> Rekomenduję do działu 'BIGAPA' psphome ;)

:PPP
:)

--
_ __,;;;/ Gilbert
,;( )_, )-\| _________________________________

1. Data: 2003-12-10 10:12:47

Od: "Edyta" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze> napisał w
wiadomości news:br6ptp$25id$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
> chyba że idzie o rekrutacje do służb specjalnych, policji itp.
> wtedy środkowe kryterium jest z reguły odrzucane,

Może, firmy rekrutacyjne mają
specjalnie opracowane testy do
badań różnych predyspozycji, cech itd...itp...
pracowników na określone stanowiska.
Nie pamiętam dokładnie nazw tych wszystkich testów,
( zapewniam, ze są one znormalizowane itd...)
ale są i są inne niż te, które mieliśmy na studiach
psychologicznych.
Ja na swojej specjalizacji z doradztwa zawodowego
niektóre z nich " przerabiałam" ale nie wszystkie.
Oprócz tego są też używane w takich badaniach testy
powszechnie znane wszystkim psychologom, jak np. badające wymiary
osobowości.
Edyta

1. Data: 2003-12-10 10:14:13

Od: "Edyta" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> No dobra. A co wtedy gdy w ww. teście wyszło tak jak mówisz, a z horoskopu
> ruchu ciał niebieskich wychodzi, że jest dokładnie odwrotnie ?

Wiesz Przemciu :-))))))))))))))))
ale na horoskopu i ruchu ciał niebieskich
w zatrudnianiu pracownika się nie bierze pod uwagę!:-))
Zresztą doskonale o tym wiesz :-))
Edyta

1. Data: 2003-12-10 10:14:34

Od: tycztom <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Dec 2003 11:00:45 +0100, Gilbert <g...@o...pl> wrote:

> W takim razie wyczuwam w Tobie zgorzknienie zalatujące lekko wypaleniem
> zawodowym. :)

OK, w takim razie wycofuję "BIGGAPĘ" ;)

oTTo

--
Ne dobijajte mne Pane Treminatore ;)

1. Data: 2003-12-10 10:22:46

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Edyta> miał rację
<news:br6rih$k4l$1@nemesis.news.tpi.pl> ale:

> ale na horoskopu i ruchu ciał niebieskich
> w zatrudnianiu pracownika się nie bierze pod uwagę!:-))

no właśnie.
ciekawe dlaczego?

--
Trzeba żyć dla innych, jeśli chcesz żyć dla siebie.

Seneka

1. Data: 2003-12-10 10:26:41

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Edyta> miał rację
<news:br6rdc$m8h$1@atlantis.news.tpi.pl> ale:

> Może, firmy rekrutacyjne mają
> specjalnie opracowane testy do
> badań różnych predyspozycji, cech itd...itp...

jasne.
warzywniaki tez mają swoje autorskie metody rekrutacji.

> Nie pamiętam dokładnie nazw tych wszystkich testów,
> ( zapewniam, ze są one znormalizowane itd...)

zabawne - jak mnie możesz zapewniać, skoro nie pamiętasz ich?
mi do głowy przychodzą: DISC, Insight oraz Thomas - w zakresie
badania tych cech, o których mówimy.

> Oprócz tego są też używane w takich badaniach testy
> powszechnie znane wszystkim psychologom, jak np. badające wymiary
> osobowości.

tfu tfu, te testy sa tyle warte, co nic.

--
Słonia przeważnie rysuje się mniejszego niż jest w rzeczywistości,
a pchłę większą.

J.Swift

Sumienie
Zero