ryż + cukinia

1. Data: 2002-07-16 12:39:54

Temat: ryż + cukinia
Od: "Claris" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na coś, co niedawno jadłam w Niemczech jako dodatek do
obiadu, a mianowicie ryż z cukinią...
Tym, że cukinie mi obrodziły to się chwaliłam a teraz doznałam tego
olśnienia, że przecież ten ryż był taki pyszny!!!

Czy po prostu podsmażyć cukinię i dodać do ugotowanego ryżu , czy robić jak
risotto - niech sie ryż razem z cukinia gotuje w odp ilości wody? A może
jeszcze inaczej?

Może ktoś jadł coś takiego i może zdradzić przepis?

Pozdrawiam z Wrocławia, gdzie czekam niecierpliwie na deszcz (żeby te
cukinie dalej na działce rosły)...

--

Claris /ona/ z Wrocławia
c...@w...pl

1. Data: 2002-07-16 21:00:40

Temat: Re: ryż + cukinia
Od: "zuzanna" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Może ktoś jadł coś takiego i może zdradzić przepis?
>
> Pozdrawiam z Wrocławia, gdzie czekam niecierpliwie na deszcz (żeby te

właśnie cos podobnego niedawno przyrzadziłam
Do cukini dodałam oprócz ryzu marchewke, kukurydze, groszek i kawałeczki
piersi indyczej, przyprawy i gotowe
Ja najbardziej lubie aby warzywka były lekko twardawe i nie dusze ich zbyt
długo ale to kwestia smaku
Potrawka wyszła super smaczna

1. Data: 2002-07-19 07:41:11

Od: powietrze <w1m@tlen.~to-nie~.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Claris" <c...@w...pl> mówi:

> Czy po prostu podsmażyć cukinię i dodać do ugotowanego ryżu

powiem więcej. podsmażyć cukinię, zalać wodą, dodać ryż i dać mu wciągnąć
wodę. to podstawa. w międzyczasie pomidory, jakaś fasolka i przyprawy na
przykład.

--
powietrze http://piksele.vege.pl
"Ich bin ein Danziger" (26.06.2002)

1. Data: 2002-07-20 07:38:32

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy po prostu podsmażyć cukinię i dodać do ugotowanego ryżu , czy robić jak
> risotto - niech sie ryż razem z cukinia gotuje w odp ilości wody? A może
> jeszcze inaczej?

Witaj,
mozesz to zrobic w dwojaki sposob.
1.Podsmazyc na oleju cebulke,dodac pokrojona w kostke cukinie,podsmazyc,dodac
ryz/suchy,nie plukany/podsmazyc,aby ryz lekko tez podbrazowial.Potem dlewasz 2x
wiecej wody niz ryzu.Przyprawiasz :sol,wegeta.Zmniejszasz ogien do
minimum,szczelnie przykrywasz garnek i gotujesz do momentu,gdy wchlonie sie
cala woda.Dobrze jest jeszcze odczekac troche,jakies 10-15min po
ugotowaniu,potrawa jest wtedy smaczniejsza.
2.Rzeczywiscie,mozna ugotowac osobno ryz,a osobno przygotowac cukinie,ale wtedy
ryz nie ma takiego smaku.
Ja gotuje bardzo czesto ryz tylko z cebula/podsmazam cebule,podem wsypuje ryz i
podsmazam razem,az ryz "zlapie troche koloru i zalewam gotujaca sie woda,potem
dodaje sol i wegete.Podaje go z roznymi "bigosami"cukiniowymi,zalezy co mam w
lodówce-mieso,pomidory,pieczarki,marchew.To sa hity kuchni lata w moim
domu.Przepyszna jest tez cukinia faszerowana ryzem i np.pieczarkami-nadzienie
jak na gołabki,cukinie kroisz na pol ,wydrazasz srodek ,nakladasz farsz,dajesz
do garnka,podlewasz woda,ja jeszcze daje cebulke,pomidora,przyprawy i jest
sosik.Dlugo by pisac o wariacjach na temat cukini.Pozdrawiam Ela/tez W-w/

schab pieczony
Gaspachio -szukam przepisu
chlop i gotowanie
Ratunku - mirabelki!!!!!