schabowe po kaloczańsku

1. Data: 2006-08-15 12:57:42

Temat: schabowe po kaloczańsku
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno już nie jadłem kotletów schabowych, więc ponieważ i pora roku jest
odpowiednia, dzisiaj przygotowując obiad wykorzystałem tradycyjny
węgierski przepis, który i Wam polecam.

Kotlety należy obtoczyć w mace i podsmażyć na smalcu z dwu stron.
Wyjąć, włożyć  do dużego rondla.  W pozostałym na patelni tłuszczu
podrumienić słoninę pokrajana w kostkę, następnie drobno pokrajaną
cebulę, posypać obficie papryka mieloną, podlać odrobiną wody lub
rosołu, zagotować, zalać tym kotlety i dusić do miękkości.

Oddzielnie przygotować klasyczne lecso:

0,5 kg zielonej papryki w strąkach
200 g pomidorów
50 g cebuli
30 g smalcu
20 g wędzonej słoniny pokrajanej w kostkę
łyżeczka papryki w proszku
sol
Paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w podłużne paski.
Pomidory obieramy ze skorki, kroimy na ćwiartki, duże na ósemki. Cebule
krajemy na półplasterki.
Bierzemy składniki garnek na tyle duży, żeby składniki mieściły sie w
nim luźno. Słoninę obsmażamy na smalcu, następnie dodajemy cebule i
smażymy na złotobrązowy kolor. Następnie zdejmujemy garnek z ognia,
dodajemy paprykę w proszku, mieszamy uważając
by jej nie przypalić, dodajemy pomidory i paprykę w strąkach, solimy i
gotujemy, początkowo na dużym ogniu bez przykrycia, następnie, gdy część
płynu wyparuje, pod przykryciem na małym ogniu.

Kiedy kotlety będą miękkie, przełożyć je w garnku na jedna
stronę, na druga dać gotowe leczo i dusić jeszcze trochę pod
przykryciem.
Podawać z podsmażanymi ziemniakami.

Uwaga -- wbrew pozorom ta potrawa nie lubi odgrzewania, traci wówczas
świeżość i smak.

Władysław

2. Data: 2006-08-15 13:09:16

Temat: Re: schabowe po kaloczańsku
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
[...]
> Uwaga -- wbrew pozorom ta potrawa nie lubi odgrzewania, traci wówczas
> świeżość i smak.

Akurat teraz kiedy się odchudzam? Sadysta.
:-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-08-15 13:19:35

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> [...]
> węgierski przepis, który i Wam polecam.
>
> Kotlety należy obtoczyć w mace i podsmażyć na smalcu z dwu stron.

Te kotlety, jak rozumiem, rozbić jak na tradycyjne schabowe?

Ewa

4. Data: 2006-08-15 13:38:23

Od: "TOZioMO" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości .

> Te kotlety, jak rozumiem, rozbić jak na tradycyjne schabowe?

Tak, tyle ile osób usiądzie do stołu plus jeden więcej

TOZioMO

PS
Sorry Jerry, to uczciwa konkurencja

5. Data: 2006-08-15 14:03:54

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

TOZioMO napisał(a):

> Tak, tyle ile osób usiądzie do stołu plus jeden więcej
>

> TOZioMO
>
> PS
> Sorry Jerry, to uczciwa konkurencja

Już ci odpuszczę za przyznanie sie do błędu.
Każdemu sie trafi, nawet Grassowi.
:-(
pozdr. Jerzy
PS
Właśnie złozyłem wniosek do IPN-u.
Módl się abym cię tam nie znalazł na liście.

6. Data: 2006-08-15 14:13:35

Temat: [OT] Re: schabowe po kaloczańsku
Od: "TOZioMO" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie złozyłem wniosek do IPN-u.
> Módl się abym cię tam nie znalazł na liście.

Zależy, jaka to lista.
Ale każesz się modlić...
TOZioMO

7. Data: 2006-08-15 14:36:58

Temat: Re: [OT] Re: schabowe po kaloczańsku
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

TOZioMO napisał(a):

> Zależy, jaka to lista.
> Ale każesz się modlić...
> TOZioMO

Dzudzu, nie znudziło się Ci jeszcze?
Mam prośbę, wstawiaj * przed każdym swoim nowym nickiem a ja trochę
odetchnę wrzucając Cię do KF-a.
Ty zresztą też odpoczniesz ode mnie. Możesz zresztą uprzedzać mnie
wprzód zanim wpadniesz na nowe wcielenie.
Tak chyba będzie najlepiej dla nas obojga [wiem, szanuję kobiety].
pozdr. szarmancko Jerzy

8. Data: 2006-08-15 14:41:23

Od: "TOZioMO" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Tak chyba będzie najlepiej dla nas obojga [wiem, szanuję kobiety].
> pozdr. szarmancko Jerzy

Zatęsknisz Ty jeszcze za mną, oj zatęsknisz!

TOZioMO

9. Data: 2006-08-15 14:44:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TOZioMO" <t...@o...eu> wrote in message

> Zatęsknisz Ty jeszcze za mną, oj zatęsknisz!
>
> TOZioMO

He..he, nie wpada sie do tej samej dziury dwa razy!

10. Data: 2006-08-15 16:02:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

TOZioMO napisał(a):

> Zatęsknisz Ty jeszcze za mną, oj zatęsknisz!

Masz jakiś stały adres?
;-)
pozdr. Jerzy

pomocy !!! - lazania