sen

1. Data: 2003-09-07 13:33:23

Temat: sen
Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i proszę o radę, może ktoś ma na to sposób.
A sprawa wygląda następująco. Delikwentka, osoba w wieku 40 kilka lat, nie
ma problemów z zasypianiem, natomiast bez względu na to o której godzinie
położy się spać (próby objęły czas od 20.00 do 24.00) budzi się o 4 nad
ranem, nie śpi około półtorej godziny, zasypia po godzinie 5, a o 6 budzik
zrywa ją do pracy. Tabletki nasenne i uspakajające nie przyniosły
oczekiwanego rezultatu. Taki stan rzeczy trwa już 6 miesięcy.
Błagam tylko nie proponujcie zmiany pracy, bo to nierealne, wiem, że tego
nie zrobi.
Może ktoś ma jakiś pomysł?
pozdrowienia JO

2. Data: 2003-09-07 13:40:47

Temat: Re: sen
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjfc3o$eeb$...@a...news.tpi.pl,
Jo <jole.ro(usuń)@wp.pl>:
> [...]
> trwa już 6 miesięcy.
> Błagam tylko nie proponujcie zmiany pracy, bo to nierealne, wiem, że

Pomysl 1: Niech sie kladzie o 20-21 i wstaje o tej 4 - snu wystarczy. Zajmie
sie czyms produktywnym do 6, ew. obejrzy film z 20 nagrany na video :)

Pomysl 2: Gdyby cos zle z pomyslem 1 - sprobowac Melatonine (apteka), na 20
min. przed zasnieciem, nie palic juz swiatla.

--
Robert

3. Data: 2003-09-07 13:44:05

Od: "Kuba" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam bardzo niekonwencjonalny pomysl czy ta osoba probowala spac w innym
miejscu? moze dzieje sie tak po przemeblowaniu? albo jakim wiekszym remoncie
w domu? tez niedawno mialem problemy ze spaniem, budzilem sie nie wysypialem
az zaprosilem znajoma od feng-shui i okazalo sie ze niedosc ze moje lozko
stoi na przewiewie(miedzy oknem a drzwiami) to jeszcze na zyle wodnej
zmienilem ustawienie mebli w pokoju i juz wszystko jest wporzadku. moze dla
wielu z grupowiczow ten pomysl jest dziwny i moga uznac go za glupi jednak
na wlasnej skorze przekonalem sie ze cos w tym jest
pozdrawiam kuba

4. Data: 2003-09-07 13:48:10

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjfcna$2o4$...@i...gazeta.pl,
Kuba <j...@g...pl>:

> pokoju i juz wszystko jest wporzadku. moze dla wielu z grupowiczow
> ten pomysl jest dziwny i moga uznac go za glupi jednak na wlasnej
> skorze przekonalem sie ze cos w tym jest

Dla mnie wcale nie jest dziwny.

Szczegolnie wskazany, jak kogos budzi wlasne chrapanie - wtedy warto spac w
innym pokoju ;)

--
Robert

5. Data: 2003-09-07 15:11:45

Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał:

> Dla mnie wcale nie jest dziwny.
>
> Szczegolnie wskazany, jak kogos budzi wlasne chrapanie - wtedy warto spac
> innym pokoju ;)

Melatonina z tego co wiem była już stosowana - bez widocznych efektów. Ale
ten pomysł żeby spała w innym pokoju, nie blisko siebie ;-) może okazać się
super. Może sama siebie budzi:-)
Ale poważnie, przestawianie mebli podpowiem, warto wypróbować.
Dzieki JO

6. Data: 2003-09-07 22:42:35

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Sun, 7 Sep 2003 15:33:23 +0200, "Jo"
<jole.ro(usuń)@wp.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Taki stan rzeczy trwa już 6 miesięcy.
>Błagam tylko nie proponujcie zmiany pracy, bo to nierealne, wiem, że tego
>nie zrobi.
>Może ktoś ma jakiś pomysł?

Coz - poza pomyslami podanymi wczesniej proponuje do rozpatrzena mala
zmiane zwyczajow sennych - np. nie spac jedna noc lub po obudzeniu sie
o 4 - nie probowac juz zasniecia ale wstac i zaczac dzien.
Czasem organizm "nastawia sie" na pobudke o okreslonej godzinie a
nastepnie ponowne zasniecie po jakims czasie i ciezko go
wczesniejszym kladzeniem sie spac przestawic. Jednakze zarwanie nocy
(czasem kilku - co jakis czas - jesli problem sie powtarza, mozna
odsypiac w dzien jesli ktos chce) albo brak tego dosypiania - potrafi
pomoc. Czlowiek chodzi troszke niewyspany ale w ten sposob mozna
przerwac ta zmiane rytmu snu.
Dobrze tez robi jakas melisa przed snem, wywietrzenie sypialni,
nieobjadanie sie wieczorem i nieopijanie - czyli to co wogole sie
zaleca w celu spokojnego snu.

Zasstanawiam sie tez czy przypadkiem cos sie o tej czwartej nie dzieje
- moze jakis cykliczy halas za oknem? Cos co wybija ta kobiete ze snu
choc ona sobie tego nie uzmyslawia?

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

7. Data: 2003-09-07 23:22:29

Od: Kaja <m...@b...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się złożyło, że Sun, 7 Sep 2003 15:33:23 +0200 *Jousuń*
<bjfc3o$eeb$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał-a:

> [...]
> oczekiwanego rezultatu. Taki stan rzeczy trwa już 6 miesięcy.
> Błagam tylko nie proponujcie zmiany pracy, bo to nierealne, wiem, że tego

Może ta osoba chce seksu w tych godzinach,bo przyzwyczaiła się.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

8. Data: 2003-09-07 23:25:53

Od: Kaja <m...@b...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się złożyło, że Sun, 7 Sep 2003 15:44:05 +0200 *Kuba*
<bjfcna$2o4$1@inews.gazeta.pl> napisał-a:

> [...]
> wielu z grupowiczow ten pomysl jest dziwny i moga uznac go za glupi jednak
> na wlasnej skorze przekonalem sie ze cos w tym jest

Moja kanapa też stoi między oknem a drzwiami,lecz niestety nie ma innej
możliwości przemeblowania :-(

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

9. Data: 2003-09-10 10:50:49

Od: "grzegorz " <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo <jole.ro(usuń)@wp.pl> napisał(a):

mialem i miewam do dzis podobne problemy. Trzeba przede wszystkim sobie
powiedziec ze sa to klasyczne zaburzenia depresyjne (jelsi trwa to dluzej i
regularnie). To moze byc lekka depresja spowodowana jakims dluzszym stresem i
bedzie dawala podobne objawy. Mowie o tym tez datego, ze meczylem sie jak
cholera przez kilka lat, zanim ktos mi powiedzial ze moze to buyc postac
depresji i tylko wizyta u DOBREGO psychiatry, odpowiednie leki (nie bac sie!)
pomogla a takze (pisalem w innym watku) intensywne plywanie na basenie
(bardzo pomoglo!). Tego typu zaburzenia jak piszesz to w 90% depresja lekkiej
postaci. Normalne zaburzenia maja prawie wszyscy ale nie trwaja one tak
dlugo. wybudzanie sie nad ranem to klasyczny symptom

skostnienie biodra
termogeniki
opryszczka na ustach a ciaza?
perforacja błony bembenkowej