śliwki w occie

1. Data: 2004-10-01 07:21:30

Temat: śliwki w occie
Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem że już późno troche na taki specjał, ale cóż, wcześniej nie mogłam
zrobić. I mam pytanie - wiem że ocet, goździki, cynamon, cukieri że kilka
razy zalewać. Tylko nie wiem - zaleję taką gorącą, odstawię na jeden dzień -
ale zkręcone czy nie? W ciepłe czy zimne miejsce? I czy po tym czwartym
trzecim dniu pasteryzować, czy zalać gorącym, zkaręcić i postawić na
nakrętce - coby się zamknęło?

Robiłam kiedyś marynowany czosnek, ale jakiś taki niebieski mi wyszedł.
Dlaczego. Dziękuję za pomoc.
pozdrawiam

m.

1. Data: 2004-10-01 08:58:00

Temat: Re: śliwki w occie
Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m." <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobić. I mam pytanie - wiem że ocet, goździki, cynamon, cukieri że kilka
> razy zalewać. Tylko nie wiem - zaleję taką gorącą, odstawię na jeden
Zakręcone

W ciepłe czy zimne miejsce?
W normalnej domowej temperaturze

I czy po tym czwartym
> trzecim dniu pasteryzować, czy zalać gorącym,
Zalej gorącą zalewą, a jak ostygnie dopiero zakręć.
Nie trzeba pasteryzować

zkaręcić i postawić na
> nakrętce - coby się zamknęło?
Nie ma takiej potrzeby
Dorota

1. Data: 2004-10-01 15:08:15

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

czwartym
> trzecim dniu pasteryzować, czy zalać gorącym, zkaręcić i postawić na

Robię najprościej, jak to tylko możliwe.

Śliwki w połówki do dużego słoja. Zalewam octem 2 - 2.5%
Ocet mieszany z wodą z kranu, zimną.
Czekam trzy dni.
Zlewam ocet - przepyszny do duszenia mięs i barszczu.
Sypię cukier - na 5 kilo śliwek tak z półtora kilo - i czekam, aż się
wszystko zsiądzie.
Zawiązuję gęstą szmatką i stawiam na oknie. Trzeci słój dotrwa czasami
do lata.

Uwaga. Czasami po tygodniu na wierzchu zrobi się taka bladoniebieska
skorupa barwników i meszku. Ściągnąć ostrożnie, więcej się nie pojawi.
Przyprawy jak kto woli.

Pozdrawiam
Paweł

1. Data: 2004-10-02 07:48:33

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Robię najprościej, jak to tylko możliwe.

No nie wiem ;-)

Sliwki układam w słoju, całe. Zalewam gorącą zalewą, zakręcam słoiki i
gotowe.
Zalewa: Szklanka octu, szklanka cukru, dwie szklanki wody. Do słoika
daje jeszcze listek laurowy dwa goździki, i cztery ziarenka pieprzu.

Przy okazji wigilijne śledzie:
Sledzie lekko solone - filety. W każdy filet zawijam marynowaną śliwkę,
na wszelki wypadek bez pestki. (nie mam OC) Układam w słoiku, zalewam
octem, w którym się marynowały śliwki. Po dwóch dniach można jeść.
Swietna zagrycha na karnawał.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-10-02 16:19:21

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w
wiadomości news:cjlmgc$i9f$1@news.onet.pl...

> Sliwki układam w słoju, całe. Zalewam gorącą zalewą, zakręcam słoiki i
> gotowe.

A se potem bedem zęby łamać ;-)
Ojciec tak robi, tylko wawrzynu wewnątrz nie cierpi...

A to muszę sobie zrobić. Dzięki.

Pzdr
Paweł

addzyka?