słownik pol-niem i odwrotnie

1. Data: 2004-12-07 21:12:54

Temat: słownik pol-niem i odwrotnie
Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Poszukuję słownika medycznego polsko-niemieckiego i wstecz w wersji
papierowej i/lub komputerowej, możliwie łatwego w obsłudze, przyjaznego...
Trudno precyzyjnie napisać o co mi chodzi. Z niektórych słowników korzysta
się miło a z niektórych nie... może to kwestia układu haseł? Czy ktoś ma
jakieś doświadczenia i mógłby mi polecić konkretną pozycję? Czy warto poza
tradycyjnym słownikiem zaopatrzyć się w taki, który tłumaczy niemieckie
hasła po miemiecku? zapomniałam jak się fachowo nazywa ten rodzaj słowników
:(

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Marta

2. Data: 2004-12-07 22:31:33

Temat: Re: słownik pol-niem i odwrotnie
Od: "Kuba Ginalski" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tradycyjnym słownikiem zaopatrzyć się w taki, który tłumaczy niemieckie
> hasła po miemiecku? zapomniałam jak się fachowo nazywa ten rodzaj

jest chyba cos takiego na www.ling.pl - przynajmniej angielski, wydaje mi
sie ze niemiecki medyczny też

3. Data: 2004-12-08 00:00:59

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cp56bj$spp$...@a...news.tpi.pl,
marta <m...@w...pl>:

> [...]
> przyjaznego... Trudno precyzyjnie napisać o co mi chodzi. Z
> niektórych słowników korzysta się miło a z niektórych nie... może to

he, he ... o tym napisano sporo ksiazek, m.in. jedną nizej podpisany :))

> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia i mógłby mi
> polecić konkretną pozycję?

Przykro mi, nie znam akurat niemieckich slownikow medycznych :(

> Czy warto poza tradycyjnym słownikiem
> zaopatrzyć się w taki, który tłumaczy niemieckie hasła po miemiecku?

Nie da sie odpowiedziec sensownie na to pytanie, nie znajac sposobu uzycia
oraz nie wybierajac miedzy konkretnymi produktami.

> zapomniałam jak się fachowo nazywa ten rodzaj słowników :(

fachowo nazywa sie monolingwalny lub jednojezyczny, potocznie:
niemiecko-niemiecki

> Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Przepraszam, ze malo pomocnie a raczej akademicko, ale to w koncu grupa
*.sci.*

--
Robert

4. Data: 2004-12-10 21:49:08

Od: "Renata Nawrocka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czy ktoś ma
> jakieś doświadczenia i mógłby mi polecić konkretną pozycję?

Witaj, Wydawnictwo Lekarskie PZWL wydało chyba w 1998 książkowy "Podręczny
słownik medyczny" polsko-niemiecki i odwrotnie. Nr ISBN 83-200-2031-X. Chyba
nie ma na rynku innego z tej pary języków. Ten jest niezły, choć niezbyt
obszerny, ale często mi bardzo pomagał.
Renata

Wyniki badań TSH
[ot] ciekawa sprawa
choroby nerek
bolesne skurcze przełyku-choroba przew.pokarm...
rezydentura a dyżury ?