smalec

1. Data: 2002-09-15 11:37:46

Temat: smalec
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam potrzebuję bardzo pilnie przepis na smalec.
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2002-09-16 13:40:16

Temat: Re: smalec
Od: "Wojciech" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote in message
> Witam potrzebuję bardzo pilnie przepis na smalec.
> Pozdrawiam Kasia

Smalec:

- swieza slonina,
- surowy boczek (oczywiscie swiezutki).
- kawalek dobrej suchej kiełbasy (moze byc np. z dzika),
- cebula (drobna kostka),
- czosnek (całe zabki),
- duze winne jablko (w calosci),
- slodka papryka,
- ziola (majeranek, kminek, bazylia, pieprz wg gustu - nieduze ilosci),
- kieliszek bialego wina (polwytrawne lub polslodkie),

Slonina, boczek, kielbasa w kostke niezbyt drobna (0,5 cm) wrzucamy do
rondla na malutkim ogniu wytapiamy tluszcz. Wazne by nie przypalic i nie
doprowadzić do wrzenia. Potem dodajemy cebule, a po chwili jablko cale lub w
polowkach (w zaleznosci od ilosci tluszczu) i kilka zabkow czosnku oraz
papryke, dalej dusimy na niewielkim ogniu ok. 30 minut. Zdejmujemy z ognia,
jablko, papryke i czosnek wyjmujemy, a w zamian dolewamy wino np. tokaj.
Calosc przelewamy do glinianego naczynia lub sloja.
Podawac najlepiej ze swiezym razowcem (uwaga na kalorie;))

pozdrawiam
Wojciech

1. Data: 2002-09-16 20:17:57

Od: m...@a...net.pl (Marek Czajkowski) szukaj wiadomości tego autora

Poniedzialek,, 16 Wrze 2002 15:40:16 +0200, na pl.rec.kuchnia
napisales:

> [...]
>- ziola (majeranek, kminek, bazylia, pieprz wg gustu - nieduze ilosci),
>- kieliszek bialego wina (polwytrawne lub polslodkie),
[ciach]
>pozdrawiam
>Wojciech

Wspanialy przepis. Ja jednak stopniowalbym dodawanie poszczegolnych
dodatkow z tej listy ponizej czosnku. Smak, choc interesujacy, moze
rozczarowac.

----
Darmowe konta e-mail 30 MB, w idealnej domenie,
czyli t...@k...pl i wszystko jasne!
Zapraszamy! http://www.twoje.konto.pl
----

Przepis na KEBAB -PROSZĘ !!!