śmietana-skąd wiadomo jaka?

1. Data: 2002-02-12 12:55:15

Temat: śmietana-skąd wiadomo jaka?
Od: "Nomika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie skąd wiadomo czy śmietana jest słodka czy kwaśna? Na opakowaniu
nie jest to napisane.A w przepisach wręcz przeciwnie: uzyć słodkiej/kwaśnej
śmietany. Ostatnio kupiłam 30% kremówke, która powinna być chyba słodka i
wyszło mi z niej kwasne rafaello. Przepraszam, jeśli pytanie jest naiwne ale
naprawdę mnie to nurtuje;)
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2002-02-12 13:05:13

Temat: Re: śmietana-skąd wiadomo jaka?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nomika <m...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4b3bl$d96$...@p...acn.pl...
> [...]
> wyszło mi z niej kwasne rafaello. Przepraszam, jeśli pytanie jest naiwne

Ups, myślałam, że w kartonikach jest słodka, a w pojemniaczkach plastikowych
kwaśna. I jak dotąd ta teoria się sprawdzała.

Wkn

1. Data: 2002-02-12 13:13:43

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie skąd wiadomo czy śmietana jest słodka czy kwaśna?

wydaje mi sie, ze "smietana" jest kwasna, a "smietanka" - slodka.

1. Data: 2002-02-12 13:21:53

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nomika" <m...@a...net> wrote in message
> No właśnie skąd wiadomo czy śmietana jest słodka czy kwaśna? Na opakowaniu
> nie jest to napisane.

Jesli potrzebuje slodkiej to kupuje UHT w kartonie, zawsze jest slodka.
Wszelkie w kubkach plastikowych czy w butelkach sa kwasne, a przynajmniej
tak je traktuje

Asia

1. Data: 2002-02-12 13:41:31

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

czy przypadkiem smietana gesta nie jest kwasna a slodka to ta rzadsza?

1. Data: 2002-02-12 13:54:21

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyszło mi z niej kwasne rafaello. Przepraszam, jeśli pytanie jest naiwne ale

u nas to dość łatwo rozpoznać. Na słodkiej jest napisane śmietana, a na
kwaśnej jest napisane kwaśna śmietana. Jedyne, co trzeba wiedzieś, to
to, że creme fraiche to śmietana kwaśna, a creme double to słodka.

Waldek

1. Data: 2002-02-12 14:30:34

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyszło mi z niej kwasne rafaello. Przepraszam, jeśli pytanie jest naiwne ale

To proste: po smaku :)))
A jak nie potraficie po smaku to po konzystencji:

SLODKA - jest rzadka, bez grudek, bo to jest to co sie zbiera z
powierzchni mleka, ta tlusta warstwa. Jest taka jak gestsze mleko i
leciutko ciemniejsza, zoltawa.

KWASNA - jest gesta, taka jak kefir, bo jest starsza czyli juz
skwasniala,

Tak jak ktos pisal wczesniej, slodka jest raczej w kartonikach, a kwasna
w kubeczkach.

Hadzio

1. Data: 2002-02-12 14:59:04

Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio, jak kupowałam śmietanę, to było na niej jak byk napisane:
"ukwaszona". Więc chyba piszą coś na ten temat producenci, choć może nie na
wszystkich...

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-02-12 20:43:43

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Feb 2002 13:55:15 +0100, "Nomika" <m...@a...net>
wrote:

>No w?a?nie sk?d wiadomo czy ?mietana jest s?odka czy kwa?na?

(...)

Ocenianie wg gestosci chyba nie zawsze sie zgadza...
To chyba zalezy od lokalnej mleczarni. Gdy mieszkalam w Grudziadzu
myslalam, ze wiem co kupowac, po przeprowadzeniu sie 30 km dalej,
okazal sie, ze nie. No ale wypatrzylam, ze tu jest "smietanka" - czyli
slodka, no i "smietana zakwaszana".
Kiedys wyczytalam, ze "smietanka" jest slodka a "smietana" kwasna,
jednak nauczylam sie (na bledach), ze najlepiej w sklepie sprecyzowac
co sie chce, bo "smietanke" czasami uznaja tylko za zdrobnienie od
"smietany", a jak sie prosi o smietane to daja slodka.
Wiec ja zawsze prosze o "slodka smietanke" lub "kwasna smietane".
W samoobslugowych biore troche na slepo... ale w kartoniku zawsze
slodka.

Tyle wywodu, Sabina

1. Data: 2002-02-12 20:49:44

Od: "Andziulencya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy przypadkiem smietana gesta nie jest kwasna a slodka to ta rzadsza?

Niestety nie. Smietanka kremowka 30% jest bardzo gesta a nie jest
smietana....natomiast smietana 12% raczej gesta nie jest a jest kwasna.

Najlepiej to faktycznie rozroznic po nazwie i pojemniku - kwasna nigdy nie
bedzie "smietanka" tylko "smietana" a slodka zazwyczaj jest sprzedawana w
kartonach, jak mleko.

pozdrawiam,
Anka

gdzie w Polsce można kupić sok żurawinowy?
Re.Zupa grochowa
Zupa Cebulowa - KREM
Jogurt - a serek domowej roboty
Cośbym zjadła -pytanko tylko co???